Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-09, 13:01
  #193
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
En sådan här nonsens-tråd med felstavningar, 38 punkter efter varandra, smileys, pratskrift och en virrig frågeställning är väl tecken nog på att det inte är det. (Idiotjävel)

När jag började här 2011 så var det just för att vi var en större grupp män som kunde diskutera och tala relativt ostört, utan att behöva bli avbrytna av feminister eller några androgyna hipsters som gick off-topic. Idag har det ju dock tillkommit ett gäng fruntimmer, feminister och framför allt massa stjärtstuckna trashankar som inte är manliga över huvud taget bortsett från att de har en penis mellan benen. De går off-topic i trådar och är oförmögna att hålla sig till ämnet utan vill bara ägna sig åt ad hominems och tala om hur pass synd det är om dem.

Så svaret är: Nej, men det var det nästan en gång i tiden.
Ironiskt nog så är den första som jag tänker på när jag läser ditt inlägg en man.

Min inte alls särskilt blygsamma erfarenhet är att det finns rätt många kvinnor på forumet. Många av dom är dessutom vettiga. Det kvinnliga perspektivet är icke att förakta.

Det här känns bara som ännu en "det var bättre förr"-tråd.
Citera
2017-05-09, 15:34
  #194
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ironiskt nog så är den första som jag tänker på när jag läser ditt inlägg en man.

Min inte alls särskilt blygsamma erfarenhet är att det finns rätt många kvinnor på forumet. Många av dom är dessutom vettiga. Det kvinnliga perspektivet är icke att förakta.

Det här känns bara som ännu en "det var bättre förr"-tråd.

100%

Dock om de redan finns så förstår jag inte vad folk gnäller om. Flashback är vad det är. Ändras användarna kanske Flashback gör det för forumet i sig självt är ju neutralt, allt diskuteras genom allsmäktige admins vilja. Sen "hur" det diskuteras är en annan femma, det är ju vad användarna bestämmer.

Citera
2017-05-09, 15:52
  #195
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
100%

Dock om de redan finns så förstår jag inte vad folk gnäller om. Flashback är vad det är. Ändras användarna kanske Flashback gör det för forumet i sig självt är ju neutralt, allt diskuteras genom allsmäktige admins vilja. Sen "hur" det diskuteras är en annan femma, det är ju vad användarna bestämmer.

Well.. Det är ju för många en polariserande fråga. Antingen är det bra med kvinnor och dom är få eller så är det dåligt och dom är för många. Sen tycker jag att det verkar som om många har väldigt förutfattade meningar om "hur kvinnor är". Eller ja, detsamma gäller om "hur män är" också,
Citera
2017-05-09, 19:54
  #196
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Well.. Det är ju för många en polariserande fråga. Antingen är det bra med kvinnor och dom är få eller så är det dåligt och dom är för många. Sen tycker jag att det verkar som om många har väldigt förutfattade meningar om "hur kvinnor är". Eller ja, detsamma gäller om "hur män är" också,

Påpekade detta tidigare. När folk säger att någonting måste vara "på ett visst sätt" för att tilltala det ena eller det andra menar de egentligen att det ska tilltala "idioter med i-landsproblem", bli gråare, tråkigare och likartat så alla kan få lika mycket "meh".
Citera
2017-05-09, 20:32
  #197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag vet inte riktigt vem som är man eller kvinna på Flashback och
jag tittar mest på vad som skrivs i kommentarerna.
Inne på politik forumet har jag uppfattningen av att det procentuellt finns mest män.
Kan ha fel.
Inne på feministavdelningen mer kvinnor.
Där trivs jag inte.
I början var jag där och härjade runt ganska mycket.
Retades lite 😉
Alltid nyttigt att ruska om lite.

Finns något som passar alla.

Finns många sköna lirare här inne..
Många som får mig att skratta.
Jag gillar heta debatter.
Det får man mycket av här inne.
Så även vi kvinnor gillar heta debatter och utan att köra med fulspel.
Ja du debatterar en hel del vad jag förstått. Jag vet inte alls var kvinnorna helst hänger, feministforumet är jag knappt i utan mest de mer banala trådar som fångar mitt intresse. Kollar iofs litteraturdelen lite mer men hänger mest kring de nya inläggen och kollar efter något intressant så är nog själv en mindre seriös flashbackare.
Citera
2017-05-10, 01:00
  #198
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkel2
Ja, det är det! I varjefall till stora delar.
Jag tror att det blivit så är delvis pga en layout som mer lockar män och designen i sig. Sedan är övervägande del ämnen mer inriktat till män. Även avsaknandet av bilder, samt övervägande text lockar nog mer män. Kvinnor gillar mer att titta på bilder med barn, hundar och massa annat tjafs.
Jag ser dock inget fel i det, utan tycker snarare att det är bra med ett mansforum för män att diskutera med andra män, när resten av bloggvärlden princip bara vänder sig till kvinnor nuförtiden.
Och vi som inte är intresserade av att sitta och titta på de bilder du räknar upp och "annat tjafs" (vad nu det innebär) ska vi känna att vi får vara här på nåder och be om ursäkt att vi stör ert mansforum?

*tänkte lägga till en massa smileys för att provocera men avstår för så gör man inte på ett mansforum*
Citera
2017-05-10, 01:21
  #199
Medlem
MoaLjungs avatar
Jag har aldrig tänkt på att Flashback har en manlig layout, inte kvinnlig heller, snarare jävligt neutral.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback