2011-03-09, 17:17
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Så vissa får ljuga för att göra en artikel mer intressant och större än vad den egentligen är men inte alla?

Nej det tycker jag inte. Men det ena fallet sanktioner inte det andra.
Citera
2011-03-09, 17:18
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vilken anledning är det?

DN skriver på sin lokalavdelning t.ex. om hur polisen blir involverad, då "en man i 30-årsåldern ska ha blottat sig för en 12-årig flicka i Bandhagen".

Däremot skriver man inte om, hur ett barnkalas blir ofredat i offentlig miljö - vilket resulterar i en anmälan av sexuellt ofredande av flickorna resp. ofredande av pojkarna.

Du hänvisar till 236 andra fall "som du känner till".

Känner du alltså till 236 andra fall av sexuellt ofredade av en grupp (lättklädda) barn i offentlig miljö, där gärningsmännen är för barnen okända och betydligt äldre unga män? Varför har isf dessa fall mindre nyhetsvärde än en blottare?

Du får helt enkelt acceptera att nyhetsvärderingen skiljer sig.
Citera
2011-03-09, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Jag har inte skrivit att det INTE hänt. Till skillnad från dej som förutsätter det.

Det finns ingen anmälan och ingen förundersökning om våldtäkt. Vad åtalet blir får vi invänta tills den dan utredningen är klar.

Jag förutsätter inte våldtäkt, men om man tvingar sig på en tjej och tafsar henne nära underlivet är det tydligen snubblande nära. Media och ni har utmålat ryktet om gruppvåldtäkt som otvetydigt falsk. Vad som kunde sagts var att det inte förekommit fullbordad penetration enligt vittnesuppgifterna. Varför har polisen, pressen och ni rätt att fria från någon som tydligen är rätt luddigt, juridiskt? Varenda media-kanal har ju skrikit ut att det INTE var våldtäkt, det är ju också oseriös ryktesspridning! Med en pinsamt uppenbar agenda.
Citera
2011-03-09, 17:20
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Jag är fullt medveten om att det inte är en exakt jämförelse, tro inget annat.

Det är likafullt en direkt lögn från Expressen och det är lika illa vad än syftet med lögnen är, politisk propaganda, ekonomi osv osv.

Jag tror du har missat trådens ämne lite.
Citera
2011-03-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Nej det tycker jag inte. Men det ena fallet sanktioner inte det andra.
Absolut inte, vem har påstått det?
Då är vi överens om att FT ljög/förbättrade historian för sin egen vinning och så gör även riksmedia och det är precis lika illa vem som än gör det?
Citera
2011-03-09, 17:22
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag förutsätter inte våldtäkt, men om man tvingar sig på en tjej och tafsar henne nära underlivet är det tydligen snubblande nära. Media och ni har utmålat ryktet om gruppvåldtäkt som otvetydigt falsk. Vad som kunde sagts var att det inte förekommit fullbordad penetration enligt vittnesuppgifterna. Varför har polisen, pressen och ni rätt att fria från någon som tydligen är rätt luddigt, juridiskt? Varenda media-kanal har ju skrikit ut att det INTE var våldtäkt, det är ju också oseriös ryktesspridning! Med en pinsamt uppenbar agenda.
Kan du inte läsa mitt inlägg en gång till. Du har uppenbarligen missat en detalj...
Citera
2011-03-09, 17:22
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Nu glider du allt på orden igen... Det är inte alls enligt mej, jag skrev att KANSKE är det av samma orsak. Vidare skrev jag att jag inte har nån insyn i DN:s nyhetsprioriteringar och bad dej kontakta dom för ett svar.

Fortsätter du i den här stilen så kan du säkert få jobb på en kvällstidning.

Du KANSKE redan jobbar på en kvällstidning - av stilen att döma... Du KANSKE också är... hrrmm...

-----

Jag har frågat Bullen, Navelfluff och dig (om du ingår i samma gäng), som försöker försvara det oförsvarliga, varför ni inte är förvånade...
Citera
2011-03-09, 17:23
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto

Du vet ju inte ett dugg mer du bara spekulerar. Och du behöver inte skriva att "det kan bara våldtäkt om någon stuckit in ett finger" en gång till.
Citera
2011-03-09, 17:26
Moderator
Meijis avatar
Citat:
DN skriver på sin lokalavdelning t.ex. om hur polisen blir involverad, då "en man i 30-årsåldern ska ha blottat sig för en 12-årig flicka i Bandhagen".

Däremot skriver man inte om, hur ett barnkalas blir ofredat i offentlig miljö - vilket resulterar i en anmälan av sexuellt ofredande av flickorna resp. ofredande av pojkarna.

Du hänvisar till 236 andra fall "som du känner till".

Känner du alltså till 236 andra fall av sexuellt ofredade av en grupp (lättklädda) barn i offentlig miljö, där gärningsmännen är för barnen okända och betydligt äldre unga män? Varför har isf dessa fall mindre nyhetsvärde än en blottare?

Citat:

Jag har efterlyst en förklaring - inte ett konstaterande att "nyhetsvärderingen skiljer sig", det var där som diskussionen började...
Citera
Medlem
Citat:

Varför besvära sig med att ge ett sådant politikersvar på ett internetforum?

Varenda vettig människa utanför PK-bubblan tycker att det är rätt anmärkningsvärt med sexövergrepp i grupp mott 11-åringar och att det nog fanns nåååååågon liten artikel i Aftonbladet som kunde fått stryka på foten, vad än Jan Helin tycker. Att han sedan faller i fällan att lyfta upp den påföljande äggningen och länkningen och därmed sätter sig i Agenda och erkänner att flickorna saknade nyhetsvärde, visar ju bara att han inte är så värst slug.
Citera
Bannlyst
Citat:
Jag har efterlyst en förklaring - inte ett konstaterande att "nyhetsvärderingen skiljer sig", det var där som diskussionen började...
Ring DNs nyhetschef.
Citera
2011-03-09, 17:27
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Du KANSKE redan jobbar på en kvällstidning - av stilen att döma... Du KANSKE också är... hrrmm...

-----

Jag har frågat Bullen, Navelfluff och dig (om du ingår i samma gäng), som försöker försvara det oförsvarliga, varför ni inte är förvånade...
Försvara vaddå för oförsvarligt? Om du menar det i badhuset så har jag då aldrig försvarat det som hände där. Inte har jag sett nån annan göra det heller. Bara för att man inte skriker "våldtäkt!" så försvarar man inte händelsen.

Om du menar förvåning över medias val av nyheter så är jag inte förvånad. Det skulle vara omöjligt att rapportera om varenda händelse av brottslig karaktär.

Ibland kan man läsa om mord i lokalpressen men det nämns inte rikspressen. Det ser jag inte heller nåt problem i.
Senast redigerad av Kingen_king 2011-03-09 kl. 17:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in