Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Eftersom det inte verkar ha hänt så mycket. Skulle saken ändras så kommer den tas upp igen
Jo det är ju högst anmärkningsvärt att man eldar på med osanningar till den milda grad att en mobb attackerar en flyktingförläggning om än med ägg, slagord och plakat. Inte mindre anmärkningsvärt att sajter som PI ocg FT som hålls så högt i vissa kretsar ljuger så uppenbart. Och att detta dessutom försvarar av böbeln.
Ja inte är det lögnarna i alla fall.
Så din nyhetsvärdering är 1. Lögner (gäller det Wetterstrand som ljuger om att illegal vistelse i Sverige inte är straffbar också?) 2. Rasism i form av äggkastning 3. Sexbrott mot barn.
Vad ska jag säga, min poäng är inte hur du eller Jan Helin tänker. Min poäng är att om PK-sidans motståndare använder det här som ett vapen i debatten framstår ni för vanliga läsare/väljare som skadade i er rättsuppfattning. En anmälan om att 11-åringa tjejer antastas av asylsökare är en sak som upprör det absoluta folkflertalet mer än de saker som du och Jan Helin prioriterar.
Och eftersom så mycket av PK-sidans makt består i att skambelägga människors uppfattning som rasism är det här ett viktig motvapen: Söder kan utmålas som en bufflig rasist, Helin kan utmålas som en slibbig, själlös stackare som inte bryr sig om att svenska flickor sexöverfalls i badhus. Återigen, vem vinner den dragkampen ute i stugorna, tror du?
Helins Agenda-framträdande är mer skadligt för er sida än ni vill tro.