2011-03-08, 14:58
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klompe
Pratet om att Björn Söder på något vis skulle ha gjort fel i att länka till en artikel på Fria Tider är så löjligt att det inte liknar någonting. Här är en artikel på Motpol som en gång för alla gör upp med allt trams kring Söders länkande:

http://adacta.motpol.nu/?p=342
Otroligt dåligt inlägg. Förutom att det hela går ut på att skribenten vill få fram sin egna agenda så är den ovanligt vinklad och subjektiv.

Det där tillförde ingenting förutom ett bevis på att det finns idioter som skriver på motpol. Föga förvånande iof...
Citera
2011-03-08, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Om man valde att rapportera om varenda brott i den här kalibern så skulle det vara minst en extrabilaga varje dag. Bara sexuellt ofredande är ca 45 stycken om dagen.

Utav vilken anledning skulle det här specifika fallet vara viktigare än dom andra 44 som inträffade den dagen?

Om det nu är så att det är sker liknande gruppöverfall på 11-åriga flickor varje dag, så BORDE det vara en extrabilaga om dagen om det.

Förstår du inte att varje anständig människa prioriterar övergreppet framför äggkastandet, länkandet och all annan skit som Aftonbladet har plats med varje dag? Är du så avlägsnad från vanligt rättsmedvetande att du tror att läsarna/väljarna inte kommer att ställa sig på flickornas sida varje gång och tycker det är snuskigt att Helin och media inte gör detsamma?

Jan Helin gjorde större skada än han själv inser när han vinklade det såhär. Hur perverterade är våra nyhetsredaktioner om det inte finns "plats" till sådana här händelser, men äggandet av förläggningen och Söders länkande? Överfallet var inte av tillräckligt nyhetsvärde, nu har han sagt det i Agenda, och kan inte få det osagt.
Citera
2011-03-08, 15:00
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Nej, jag kan inte upptäcka nåt så du får nog uppllysa mig.
Kanske en svenskakurs för nybörjare vore på sin plats för dig?

För varje läskunnig person så är det ganska glasklart hur dina jämförelser haltar något enormt.
Citera
2011-03-08, 15:02
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Om det nu är så att det är sker liknande gruppöverfall på 11-åriga flickor varje dag, så BORDE det vara en extrabilaga om dagen om det.

Förstår du inte att varje anständig människa prioriterar övergreppet framför äggkastandet, länkandet och all annan skit som Aftonbladet har plats med varje dag? Är du så avlägsnad från vanligt rättsmedvetande att du tror att läsarna/väljarna inte kommer att ställa sig på flickornas sida varje gång och tycker det är snuskigt att Helin och media inte gör detsamma?

Jan Helin gjorde större skada än han själv inser när han vinklade det såhär. Hur perverterade är våra nyhetsredaktioner om det inte finns "plats" till sådana här händelser, men äggandet av förläggningen och Söders länkande? Överfallet var inte av tillräckligt nyhetsvärde, nu har han sagt det i Agenda, och kan inte få det osagt.
Jag läste ett antal artiklar som tog upp samtliga händelser där dom började att berätta om händelsen på badhuset. Jag vet inte om du hoppade över den delen.
Citera
2011-03-08, 15:08
Medlem
Citat:
Jag läste ett antal artiklar som tog upp samtliga händelser där dom började att berätta om händelsen på badhuset. Jag vet inte om du hoppade över den delen.

Säger du att den här händelsen togs upp i etablerad media innan "rasistattacken och ryktesspridningen?

Så har jag inte uppfattat kronologin. Var det inte så att den braskande nyheten här var att en flyktingförläggning full av barn rasist-attackerades, inte att svenska flickor sex-antastades av unga asylsökande män, som det skulle ha varit i varje normalt land i hela världen?
Citera
2011-03-08, 15:13
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Kanske en svenskakurs för nybörjare vore på sin plats för dig?

För varje läskunnig person så är det ganska glasklart hur dina jämförelser haltar något enormt.
Nej.
Citera
2011-03-08, 15:14
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Säger du att den här händelsen togs upp i etablerad media innan "rasistattacken och ryktesspridningen?

Så har jag inte uppfattat kronologin. Var det inte så att den braskande nyheten här var att en flyktingförläggning full av barn rasist-attackerades, inte att svenska flickor sex-antastades av unga asylsökande män, som det skulle ha varit i varje normalt land i hela världen?
Nej, det säger jag inte. Jag säger att den togs upp i samma artikel.

Man kan sammanfatta händelserna så här:

1. Händelserna på badet. Nyhetsvärde ganska nära noll
2. Fria tiders lögner. Nyhetsvärde ganska nära noll
3. Söders länkning. Nyhetsvärde ganska ljummet
4. Näthatet och den uppiskade stämmningen pga Fria tiders lögner. Nyhetsvärde ljummet
5. Tågandet och äggkastningen mot förläggningen. Nyhetsvärde något mer ljummet.
6. Alla händelser tillsammans. Nyhetsvärde varmt.
7. Söders idiotiska stöd till Fria tiders lögner. Nyhetsvärde stekhett.
Citera
2011-03-08, 15:16
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Och det var inte så att det var mamman som pratade med PI då? Sen kan man undra varför mamman väljer att prata med en blogg och inte kontaktar riktig media. Kan det vara agendan?

Det var mamman.

Annars hade det nog kommit fram vid det här laget, tror du inte?

En "blogg"?

Vet du hur många läsare de har?
Citera
2011-03-08, 15:18
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Det var mamman.

Annars hade det nog kommit fram vid det här laget, tror du inte?

En "blogg"?

Vet du hur många läsare de har?
Har dom utgivningsbevis och ansvarig utgivare? Annars är det ingen tidning utan en blogg.

För övrigt så förstod du inte mitt inlägg.
Citera
2011-03-08, 15:19
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Har dom utgivningsbevis och ansvarig utgivare? Annars är det ingen tidning utan en blogg.

För övrigt så förstod du inte mitt inlägg.

Ansvarig utgivare: Widar Nord
Citera
2011-03-08, 15:20
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Ansvarig utgivare: Widar Nord
på PI?
Citera
2011-03-08, 15:21
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anemon
Urvalet man gör när man väljer vilka brott man rapporterar och hur?

Ja just ja! När det dyker upp ett fall där flyktingar menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in