2011-03-03, 06:11
Medlem
Herostratoss avatar
Björn Söder skötte sig bra tycker jag. Hans inlägg var inte riktade till Lena Sundström, Andreas Malm & co, de är redan förlorade. Han vände sig till de som ser övergreppet i Husby för vad det är men kanske inte följer invandringdebatten på Internet. Det blev nog en ögonöppnare för en del.
Citera
2011-03-03, 07:58
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK

Hur ofta sympatiserar svenska väljare med misstänkta sexbrottslingar?
I princip ingen.

Det är ju knappast det som frågan handlar om. Det kan ju minsta lilla Sd:are helt utan utbildning räkna ut. Utom just du då.

Det kan vara den absolut dummaste frågeställningen i den här tråden. Och då duggar dom ändå tätt!
Citera
2011-03-03, 08:00
Medlem
DirectXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karldiel
Naturligtvis hade man inte drivit det lika hårt eller blivit upprörd på samma sätt om hela situationen enbart handlat om etniska svenskar, man börjar väl med att rensa ut att främlig skit innan man tar itu med sin egen, det måste väl en sån jubelidiot som du till och med lyckas förstå?

En hederskarl, som Ezzelino uttryckte det, blir ju förstås upprörd över en sån här händelse, vad ska man annars bli? Ja, man kan ju reagera som du och media gör, börja snoka omkring med era långa (!) näsor för att i ren desperation leta efter tecken som tyder på att det egentligen är den vidriga svenska mannen som är att beskylla för det hela och se, detta har ni ju i er egen lilla värld lyckats med!
Det måste vara skönt att vara en sån lallande idiot som du är...

Jag börjar nu få fog för mina misstankar att du är psykiskt sjuk kombinerat med ett enormt hat mot etniska svenskar. Denna kombination frambringar något av den värsta sortens mänskliga avkomma, en vidrig, feg, snorig och lismande destruktiv idiot. Idioten har i många fall egentligen ingen avsikt att förgöra allt som är vackert men likväl gör den det då dennes sinnessjukdom tillsammans med dumheten har få andra vägar att ta.

Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Men kan du fatta någon gång att jag reagerar på hur media hanterar händelsen, det är det som lockade mig till denna tråd, hur polisen har hanterar händelsen lockade mig till till tråden i aktuella brott och kriminalfall.
Svenska våldtäktsmän brukar oftast få vad dem förtjänar, så väl av media, polis, rättsväsende och omgivning, vem ska skipa rättvisa med dessa har du tänkt om samhället slapphänt inte har tänkt göra något?
Kan du med handen på hjärtat svära på att du inte hade tyckt äggkastning mot en etniskt svensk våldtäktsman varit legitim?
Skulle du klandrat en lynchmobb mot etniskt svenska våldtäktsmän, hade du verkligen varit lika petig med lag & ordning då?
Hade du snarare inte insett vilken bagatell äggkastning är jämfört med sexövergrepp mot 11 åringar?
Sedan detta med vad som är våldtäkt, hade förövarna varit etniska svenskar hade säkerligen varken du, eller media tvekat att kalla dem för våldtäktsmän, det kunde ju lika gärna urartat till en våldtäkt.
Tycker du Aftonbladet och Expressen har skött sig exemplariskt?
Öppna ögonen lite.
Det är ingen jävla våldtäckt vi pratar om här, sluta förvräng sanningen för att få ut dina aggresioner mot invandrare
Citera
2011-03-03, 08:27
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirectX
Det är ingen jävla våldtäckt vi pratar om här, sluta förvräng sanningen för att få ut dina aggresioner mot invandrare
Varken du eller någon annan här inne kan än så länge uttala sig om huruvida brottsrubriceringen blir det ena eller andra. Utredning pågår. Åklagaren tar sedan den ställningen. Det finns givetvis ett polisiärt intresse av att tona ner det hela för att slippa binda upp resurser vid barnboendet. Det finns en agenda hos media att skifta fokus. Det kan till och med en mongoloid förstå.
Jag vidhåller för övrigt att det hade varit smartare av Söder att vara lite mer ödmjuk. Som det blev nu, predikade han för kören. Fler sympatier hade erhållits om han varit lite mindre konfronterande.
Citera
2011-03-03, 08:49
Medlem
Soyuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Varken du eller någon annan här inne kan än så länge uttala sig om huruvida brottsrubriceringen blir det ena eller andra. Utredning pågår. Åklagaren tar sedan den ställningen. Det finns givetvis ett polisiärt intresse av att tona ner det hela för att slippa binda upp resurser vid barnboendet. Det finns en agenda hos media att skifta fokus. Det kan till och med en mongoloid förstå.
Jag vidhåller för övrigt att det hade varit smartare av Söder att vara lite mer ödmjuk. Som det blev nu, predikade han för kören. Fler sympatier hade erhållits om han varit lite mindre konfronterande.

Det stämmer faktiskt, men chansen till en fällande dom för våldtäkt är ju minimal. Har man ju läst om tidigare med kommentarer som "Brottet kan liknas med våldtäkt, etc etc" då gärningsmannen te x fört in fingrar...

Kommer säkert rubriceras som försök till våldtäkt i värsta fall, tillsammans med sexuellt ofredande...

Men som vanligt kommer säkert åtal läggas ned i "brist på bevisning".. Då kan jag säga att då kommer jag nog faktiskt också gå med och demonstrera.
Citera
2011-03-03, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirectX

Nej, men det kan mycket möjligt komma att handla om försök till våldtäkt. Som tidigare nämnts så vet vi inte vad rubriceringen kommer att bli. Vad vi dock vet är att media inte står på de utsatta 11 åringarnas sida utan de bagateliserar en oerhört traumatisk händelse som mycket väl kan komma att sätta djupa spår i dessa unga barn. När trycket till sists blir så stort att media bara MÅSTE skriva om händelsen så snöar de in sig på semantik och säger att det är synd om flyktingarna för att det inte alls handlar om någon våldtäkt utan det är bara falska rykten som har get upphov till äggkastningen, sedan nämner de helt i förbigående att det är ställt utom rimligt tvivel (mer eller mindre) att 11åriga tjejer har blivit antastade av dessa grottmän som de försöker skydda.
Citera
2011-03-03, 10:49
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soyuz
Men som vanligt kommer säkert åtal läggas ned i "brist på bevisning".. Då kan jag säga att då kommer jag nog faktiskt också gå med och demonstrera.

De enda fällande domarna blir mot demonstranterna.

Ingen åklagare vågar driva sexuellt ofredande, men om så skulle ske,vågar ingen nämndeman yrka på fällande domar.
Citera
2011-03-03, 11:12
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
De enda fällande domarna blir mot demonstranterna.

Ingen åklagare vågar driva sexuellt ofredande, men om så skulle ske,vågar ingen nämndeman yrka på fällande domar.

Instämmer. Diskussionen om våldtäkt eller ej kan på sin höjd föras med hypotesen att gärningsmännen varit infödda svenska killar i 17-18-årsåldern. Att en åklagare skulle rubricera badattacken som våldtäkt i detta fall finns inte på kartan. Inte en hundradels promilles chans enligt min uppfattning.
Citera
2011-03-03, 11:52
Medlem
35-åringens avatar
Utan att veta exakt vad som hände i samband med äggkastningen utanför flyktingboendet, så tycker jag ändå att det vore 1000 gånger smartare om demonstranterna hade varit mer "försiktiga". Det hade varit varit mycket svårare för media att hantera frågan om demonstrationen hade varit en vanlig, hederlig plakatdemonstration. Ett gäng sammanbitna män och kvinnor som demonsterar utanför boendet med skyltar av typen "Låt inte flyktingar som begår sexövergrepp stanna i Sverige", "Vi vill kunna låta våra 11-åringar bada i fred!" etc.

Man behöver ju inte vara raketforskare för att inse hur media kommer att vinkla frågan om ett gäng halv- och helnazister kommer stövlande och skriker och kastar ägg..
Citera
2011-03-03, 11:58
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Björn Söder ordnade just några promille till SD. Sen får folk säga vad de vill.

Fatta att en gruppledare gick ut och skyddade svenska 11-åringar mot ensamkommande på nationell teve...

Thats big.

Sen får man tycka vad man vill om det som hänt.

En fråga till de som kritiserar Söder:

Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Citat:
I princip ingen.

Det är ju knappast det som frågan handlar om. Det kan ju minsta lilla Sd:are helt utan utbildning räkna ut. Utom just du då.

Det kan vara den absolut dummaste frågeställningen i den här tråden. Och då duggar dom ändå tätt!

Visst plocka en rad ur mitt inlägg. Ta raden ur sitt sammanhang och försök få den att se konstig ut!

Men som flera efter mig har postat - inslaget var BRA för Söder och BRA för SD. Det är ett rent neutralt konstaterande som många verkar hålla med om.

Sen får du rycka en mening ur min post för att försöka få den att se dum ut. Men din lilla PK-skit-härskarteknik funkar inte på mig, och knappast på Flashback som helhet heller.

Jag vet otroligt mycket mer än dig om ensamkommande. Visa lite ödmjukhet inför kunskap, det skulle nog hjälpa dig i långa loppet.

Men att plocka ut en mening ur en post och sen försöka få alla att peka på den meningen och hålla med dig om att det är "den dummaste frågeställningen i tråden HÖHÖHÖ" blir bara pinsamt för dig.

Tro mig, jag försöker faktiskt hjälpa dig.

Det är en fullständigt relevant (om än retorisk) frågeställning i samband med Söders framträdande på bästa sändningstid. Den poängen fick han igenom och till syvende och sist så måste du hålla med honom, om än inte fullt ut.

För annars så tycker du faktiskt att vi får offra våra små flickor på mångkulturens altare.

Så enkelt är det ibland. Du måste välja att antingen driva frågan eller inte.
Senast redigerad av MoLoK 2011-03-03 kl. 12:03.
Citera
2011-03-03, 12:03
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 35-åringen
Utan att veta exakt vad som hände i samband med äggkastningen utanför flyktingboendet, så tycker jag ändå att det vore 1000 gånger smartare om demonstranterna hade varit mer "försiktiga". Det hade varit varit mycket svårare för media att hantera frågan om demonstrationen hade varit en vanlig, hederlig plakatdemonstration. Ett gäng sammanbitna män och kvinnor som demonsterar utanför boendet med skyltar av typen "Låt inte flyktingar som begår sexövergrepp stanna i Sverige", "Vi vill kunna låta våra 11-åringar bada i fred!" etc.

Man behöver ju inte vara raketforskare för att inse hur media kommer att vinkla frågan om ett gäng halv- och helnazister kommer stövlande och skriker och kastar ägg..

Nja, jag tror du har fel. Tack vare att media inte klarade av att motstå den smaskiga frestelsen med nazist-rasist-megafon-ägg-attacken så blev också badhusattacken känd på köpet. En ordnad och stillsam protest hade dessvärre inneburit att media inte hade vidrört någon av händelserna.

Men du har förstås rätt i princip, en sammanbiten skara vanliga svenskar med plakat är en tyngre protest än en skränande hop äggkastande "nationalister".
Citera
2011-03-03, 12:04
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 35-åringen

Tveksamt om media skulle skrivit om det då...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in