Citat:
Ursprungligen postat av Nascor
Med tanke på omständigheterna är det en rent smaklös jämförelse. Sen verkar du inte förstå mycket av vad som gör en bra politiker, hade han sagt att det var fel så hade intervjun enbart kommit att handla om det= försvarsställning. Ex på följdfråga: "Är det inte allvarligt att en gruppledare för en riksdagsgrupp gör ett så här allvarligt fel?", sen skulle intervjun vara slut.
Jag förstår mycket väl vad en bra politiker är, han gör precis som Söder. Svarar inte på frågor och vägrar erkänna fel. Det gör de allra flesta politiker från höger till vänster, synd att SD inte kan stå för en ny politik där ärlighet betyder något. Nu är det bara samma gamla visa som alltid.
Sedan är det ju självkart allvarligt att en gruppledare gör en sådan här miss, att säga något annat är bara trams. Men jag har all förståelse för att han inte vill säga det men det innebär inte att han gör en bra intervju.
Citat:
Ursprungligen postat av Theodor
Hans gensvar var ju dock att man aldrig kan vara helt säker på att det som står i en artikel är rätt.
Sen tror jag nog tittarna redan bestämt sig om de ansåg att Björn Söder gjort fel eller inte, och ett ödmjukt erkännande att han gjorde fel skulle nog knappast ha fått tittarna som ställt sig kritiska till honom att rösta SD nästa val. Istället skulle de då ha haft ett erkännande på papper där Söder själv sagt att han gjort bort sig. Något jag har svårt att se vinsten i för SD:s del.
Det som vinner röster är nog istället vad folk anser om övergreppet på flickorna, och det var därmed taktiskt av Söder att driva just den pungten, samtidigt som han fick chansen att poängtera medias mörkande, något jag faktiskt tror får gehör även hos folk som inte röstade SD förra valet.
Nej, man kan aldrig vara säker på att något stämmer i en artikel. Men det innebär inte att det är rätt att länka till felaktigheter. Ibland gör man fel, då står man för det. Och nej, det hade inte varit en vinst för SD att erkänna en felaktighet, det brukar inte politiker överlag göra.
Tveksamt om han lyckades övervinna nya SD-röstare efter den här intervjun, det var ganska usel.
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Vad som är rätt eller fel är en subjektiv bedömning. Söder ansåg inte att han hade gjort fel och konstaterade helt korrekt att medias hysteri kring denna händelse inte har handlat om själva händelsen.
Sen så stämmer ju inte det du påstår. Söder har inte skrivit om händelsen. Allt han gjort om jag förstod det hela rätt var att länka till artikeln.
Visst är det subjektiv men ibland kan det även bli löjligt.
Jag påstår inte att han har skrivit något, jag vet om att det handlar om en länk. Det var hans partikollega som hade skrivit något och han som gruppledare fegade ur om en åsikt där.