Citat:
Ursprungligen postat av Ikigai
Och det hade du inte tid att svara på igår? Förväntade mig något lite mer seriöst. Anyway, Givet din definition och det du skrev i ts nämligen: "Livet är så självklart: Vi vet vad man skall göra för att få ett fungerande liv. Så, varför har så många människor problem med att leva?" är det uppenbart varför du inte förstår varför så många människor har problem med att leva. Jag hoppas du kommer till insikt om att ett fungerande liv innefattar bra mycket mer än du nämner även om det du lägger fram onekligen är en del av ett fungerande liv.
Kanske för att jag hade givit samma svar men utdelat en längre utläggning.
Anyway, folk har problem ofta för att folk som de är och folk i deras omgivning är idioter som har misslyckats helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av Soffbord
Din brutala våldtäkt av logik och groteska användning av det svenska språket visar att du verkligen inte har något att göra i denna del av forumet.
Haha, du är så brutalt dum så det är sanslöst. Vilken
jävla groteskering av språket?
Citat:
Jo visst, det hjälper mig mycket nu när jag funderar om jag ska studera filosofi istället för någon random civiling så jag sedan har råd att köpa saker jag ändå inte vill ha.
Ja, det hjälper dig. Men eftersom att du är korkad kanske du behöver en vägledare. Typ din morsa förslagsvis.
Citat:
Nu bryter vi ner din en mening långa facit över livet och analyserar det.
Jo, visst.
Citat:
Aha, säger du likadant till (hmm vilket land ska vi ta?) nordkoreaner.
Nej, jag har redan kommenterat "Sverige generellt."
Citat:
Ja för tro är något vi alla borde omfamna. Religion, vidskepelse, myter och de mycket intressanta
cargokulterna. Jo mindre bevis ju bättre. Eller hur?
Jag snackar inte om religion. Jag snackar om god tro, alltså motsatsen till
"Optimismus ist Feigheit."
Citat:
Ja visst! Så länge du dansar efter politikerna och chefernas piska och morot så kommer allt lösa sig för de vill ju bara ditt bästa. I "privatlivet" följer du den tro som verkar ha minst bevis så kommer allt gå som smort.
Återigen, din snestöpta unge: man skall jobba och sedan därifrån bygga.
Citat:
Ibland undrar du dock hur miniräknaren alltid ger ett annat svar på matteläxan än vad du tror (inte räknat ut för då är det inte längre en tro) att svaret är. Nåväl säger du, det är nog bara djävulen som spelar dig ett spratt...
Du är din egen djävul, som är så djävulusiskt dum att du tror dig vara en kamrat med ett fungerande intellekt.
Du passar i denna forumdelen, ta det som en diss, kamrat.
Citat:
Ursprungligen postat av user_21
Tack för det relevanta. Jag skall inte se klippet nu, men kanske imorgon då jag vidare kan kommentera det i förhoppning intressanta som sägs.
Citat:
Ursprungligen postat av Robert.U
Det är på grund av ovanstående citat som ditt budskap misslyckas. Ifall alternativet varken är bättre eller sämre är det inte självklart vad man ska välja. Alltså; det finns vägval i livet där det rätta valet inte är självklart.
Det är alltid självklart, det du väljer blir ju således det självklara även om det nu är fel.
Citat:
Det där har du ju inte alls sagt tidigare. Det som du säger nu är något helt annat.
Nej, det kan omöjligen vara "något helt annat." Enbart en kommatering i inlägget.
Citat:
Det du sade tidigare i tråden var att livet är självklart och att enligt någonting som du kallar "självklarhetsprincipen" borde folk inte ha svårt att göra val, och att det är konstigt att folk upplever att de har problem när det finns uppenbara lösningar på alltihop.
Sedan sade du att du inte hade sagt att allting har lösningar.
Sedan sade du att allting har lösningar.
Förresten, det verkar som att du motsäger dig själv av och till.
Det gör jag sannerligen inte. Allt har lösningar. Att allt
"inte har lösningar" är snarare något metafysiskt, gällande att folk begränsar sig.