Citat:

Ursprungligen postat av Kotlettkalas

Panta Colour Salute är ren skit. Smäller bra mycket lägre än en fp3 small. Det du letar efter är Fenix Colour Salute (de har en orange rektangel med text på, samt är bra mycket tyngre, de lär innehålla drygt 6 gram flash. Dom har också ett orange sken innan de briserar) Dom smäller nått kopiöst brutalt, har själv inte hittat några till detta nyåret, men det fanns gott om till förra.
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthr...-Colour-Salute 

¨
Det är så himla synd när amatörer håller på med vågar och annat,  att ta med hela försatsen/flare effekten på vågen bevisar direkt att det är en knarklangare som har sin våg till mäta kokain och annat skit med, denne loser fick för sig att cutta bangers och mäta dessa med utan kunskap 

Droger är inte bra för människor !!!
En FP3 kommer aldrig ha över 3g flash/smälleffekt , vi snackar PANG nu, inte flare som sker i början inkluderat.
.
Det finns tydligen en dålig version av CS panta , men dom flesta är bra. 
Ett tips ,  skaka asken ni får , skaka smällarn lite innan ni smäller,  det gör dom sämre CS bra.
Det är allmänt känt att när det blir över 5g flash så förmixas det ej vid tillverkning, det är nått sånt
som hänt hos Panta med vissa CS även 

Själv skakar jag allt innan, när jag får en kartong med flash smällare så åker dom på lite höger/vänster/upp/ner direkt ,  strax innan jag tänder ger jag en liten visp med eller skakar dom ytterligare strax innan jag ska iväg och panga.
Slutligen så är CS inte skit , dom är snäppet vassare än FP3 , det är så det är. Prova shake metoden och tala om sedan.
Annars är det FP3 maffian som är ute , billigt och bra köpa in.  sälja som bästa grejjen på ultras eller nått.
Fakta är att CS har mer flash än FP3 i sig
.
för att göra det ännu jobbigare för er att förstå , men vad är fakta.  så skiljer det även på FLASH 
dessa görs på  dark eller blue alt atomized ,   det görs även på magnalium  alu/magnesium,  och här kan det skilja , specielt på en procent eller två ,  det kan handla om 68-69-70 pot och 30-31-32 alu.
Det kan skilja på tillverkaren av aluminuet från början , det är strikta regler men det kan skilja så ni vet ändå,  sedan kommer vi till själva caset/tuben allt är mixat i , vilken mängt flash man har och ledigt utrymme över,  flashmix skiljer sig i olika behållare ,  lägg 1g flash utan case/tube , prova sedan lägga 1g i 3 olika case/tuber , alla kommer upplevas olika.
jag kan skriva och prata om detta en timma till,.  men det får räcka nu.
Vad som slutligen sker hos fabrikerna,  om dom ändrar det minsta som byta till en annan case/tub så kan hela original effekten vara förlorad, det kan ske pga att tillverkaren lagt ner eller konkat  att man måste ta till annan leverantör. man kanske inte kommit överens eller annat ,. finns massa saker som kan gå fel i STORSKALIG TILLVERKNING.
Men prova skaka som sagt , om inte det hjälper så har ni fått nått feltillverkat skit , nått som legat ute i en hälften vattenfylld container eller vad som helst !!!    Inom pyro är marginalerna himla små
Nu fick jag himla lite med ,  men hoppas ni förstår det lilla,   och jag bjuder på stavfel samt meningsfel
Obs att det finns tre olika FP3 genom tiderna. och 5 olika CS. ,  men som sagt ingen FP3 har haft över 3g flash i sig.  Och högst noterade flash på CS är 3,6g , det finns folk som säger att CS har 4 eller 5 g flash 

SKÖNA LIRARE hehehe ,  marginalerna är små, minsta lilla blir fel , leverantörer, material, osv, man kan göra bra 2g flash bangers och dåliga 2g flash bangers så ni vet !!!
Inget är för evigt.   Inget är säkert.