2013-01-04, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pyromagi
+1 på att det är dyrt med shells
Min senaste order gick på 8000 SEK.

hahahahahahahahha jäävlar. brukar göra 2-3 tusen kronors ordrar då och då på shells
2013-01-04, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andyboy1
tjena! tänkte höra om någon här på forumet har beställt fyrverkeritårtor från jgs.pl? Det står att frakten kostar ca 600-700 för 40-50kg, misstänker att det bara är från polen till Sverige. Någon som vet? Har någon fått grejorna stoppade i tullen? Vad blev konsekvenserna av detta? OM det nu har inträffat

jgs.pl var den första utländska sidan jag beställde på och allt gick smidigt. beställde då 18 kg har jag för mig.
2013-01-04, 11:06
Medlem
Schlaktarnns avatar
Paketen som jag beställer kommer väll till ett postombud antar jag?
2013-01-04, 13:01
Medlem
För de som ville se 2" bomberna från polen har jag lagt upp ett klipp på youtube http://www.youtube.com/watch?v=V3Coi6LjeYk

Finns att köpa från bl.a. bombashop, pyrofans har sålt slut på dem just nu. Inga extrema
bomber vi snackar om, en låda med 12 bollar + mortar för 112 kr, under 10 kr per boll + ett fint papprör

I filmen visar jag endast 5 stycken färgeffekter, men det finns andra effekter också som jag inte filmade. Kommer ladda upp filmer på fler grejer när jag skjutit mer, och jag ska fixa ljudet så inte blåsten förstör. Om man gillar varierande effekter rekommenderar jag Best of brothers, den fanns på pyrofans också men är slut just nu. Är dock lite mindre. Kommer film senare.
2013-01-04, 13:32
Medlem
bulgariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulkvarn
För de som ville se 2" bomberna från polen har jag lagt upp ett klipp på youtube http://www.youtube.com/watch?v=V3Coi6LjeYk

Finns att köpa från bl.a. bombashop, pyrofans har sålt slut på dem just nu. Inga extrema
bomber vi snackar om, en låda med 12 bollar + mortar för 112 kr, under 10 kr per boll + ett fint papprör

I filmen visar jag endast 5 stycken färgeffekter, men det finns andra effekter också som jag inte filmade. Kommer ladda upp filmer på fler grejer när jag skjutit mer, och jag ska fixa ljudet så inte blåsten förstör. Om man gillar varierande effekter rekommenderar jag Best of brothers, den fanns på pyrofans också men är slut just nu. Är dock lite mindre. Kommer film senare.

Hur smäller man av dom shellsen?
2013-01-04, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulgarien

Precis som med andra shells, stoppa ned bollen i (medföljande) rör med lyft-laddningen nedåt och tänd på snabbstubinen. Kom ihåg att ha den på fast underlag och se till att röret inte kan välta.
2013-01-04, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommeb
Bombashop skicka tyvärr inte saker till Sverige Du kan istället beställa från Pyrofans eller Ultrasshop!

Men vaaa??

Vart skall man då beställa från om man enbart är ute efter smällare för sammanlagt typ 500-lappen?
2013-01-04, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puttrish
Men vaaa??

Vart skall man då beställa från om man enbart är ute efter smällare för sammanlagt typ 500-lappen?
Då får du nog vända dig till ultraskanalen.se! Där finns det mycket pyro dock till ett högre pris än om du köper från polen
2013-01-04, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
jgs.pl var den första utländska sidan jag beställde på och allt gick smidigt. beställde då 18 kg har jag för mig.

Okej hur mycket kostade frakten totalt? Fick du hämta ut det hos posten va sa dom om vikten?
2013-01-04, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av andyboy1
Okej hur mycket kostade frakten totalt? Fick du hämta ut det hos posten va sa dom om vikten?

inte outa för mycket på öppet forum. bara beställ, det löser sig
2013-01-04, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bulgarien

Man bör inte hålla på med mörsare som färsking, stoppar du kulan åt fel håll så kan det bli jobbigt.
Men har man normal IQ så blir det inga problem.

Det är snabbstubin på dem med därför jag rekommenderar eltändning eller extra stubin till en helt nybörjare. Fast igentligen vill jag inte rekommendera mörsare till nybörjare alls.
Dom där färdiga kitten är farliga, dom måste förankras, limmas/skruvas/buntas på en träplatta eller liknande som ger mer stabilisitet.

Sett tre fall av olyckor med sådant

En afrikan med rappar byxor välte sin när han skulle springa iväg, han hade för breda byxor
En invandrare la kulan åt fel håll
En annan afrikan la flera kulor i samma rör , det vart KAOS.
2013-01-04, 18:36
Medlem
Vid nästa beställning tänkte jag köpa lite shells för första gången och prova på det.

Tänkte mig 3" kanske och runt 15-20 st vad kan det tänkas gå på?

Vill inte ha sådana som bara ger fina krevader utan också riktigt härliga smällar.

Någon kanske har tips om vilka som är prisvärda och som man ska köpa, finns ju ganska brett sortiment på olika sidor verkar det ju som.

Ni som skjuter shells ofta kan ni inte rita upp en bild i paint eller något på hur ni snickrar ihop ett stabilt bygge att sätta röret i? Om ni inte bara har det på asfalten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in