Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-26, 14:49
  #1
Medlem
Claes!s avatar
Hej hej! Det är så att jag har en bekant som just nu befinner sig i Guangzhou, han skickade ett sms och frågade ifall jag hade någon gitarr på önskelistan, och ifall det gick att hitta billigare i kina? Själv har jag liten eller ingen aning, Kina´s marknad över huvud taget får mig att rygga tillbaks lite men vad vet jag, egentligen...

Vad säger ni? Har ni någon erfarenhet, tips, tankar och/eller idéer?

Är rätt sugen på en Ibanez; http://www.thomann.de/se/ibanez_dn520k_ssb.htm

Men vet ni något, är mer prisvärt, bättre, går att hitta osv får ni gärna hojta till!

Trevlig lördag musicfreaks
Citera
2011-02-26, 14:55
  #2
Medlem
doggydees avatar
Gar att kopa Gibson Les Paul gitarrer dar for typ 2000 spann..rakna inte med akta grejer dock.
Citera
2011-02-26, 15:11
  #3
Medlem
Claes!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Gar att kopa Gibson Les Paul gitarrer dar for typ 2000 spann..rakna inte med akta grejer dock.

Det kan jag tänka mig, är dock helst ute efter äkta prylar, givetvis... Annars skulle man lika gärna kunna köpa en billig kopia hemmave

Det kanske är svårt att hitta...
Citera
2011-02-26, 16:54
  #4
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claes!
Det kan jag tänka mig, är dock helst ute efter äkta prylar, givetvis... Annars skulle man lika gärna kunna köpa en billig kopia hemmave

Det kanske är svårt att hitta...

Ja rakna som sagt inte med att hitta nagra akta varor i Kina da det fortfarande ar
en kommuniststat. De flesta grejerna finns inte overhuvudtaget i Kina forutom just piratkopior.
Jag vet att Playstation 2 kom till Kina for bara nagot ar sedan, eller om det var GameBoy Color.
Hong Kong kan du dock hitta allt, men formodligen inte inat landet.
Det gar sakert, men det blir svart.

Gar nog att hitta om jag tanker efter, men akta varor kostar ungefar lika mycket var du an befinner dig. Oftast.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback