2011-02-26, 02:37
Bannlyst
Socialen hjälper inte de som behöver, tro mig. Växte upp i en fattig familj, hade inte pengar till mat varje månad men sen ser man massor med invandrare och narkomaner som inte sköter sig som får hela jävla riksbanken, sen andvänder de pengarna på crack och fukcing lyx ost.

Nej, fan. Du, ta inte dit liv. Har lite tips dock, engagera dig i ett politiskt parti eller skriv låtar. Gå ut med, försök att skaffa en vänn. Du kan fortfarande komma ur denna skiten. Kan du bo med dina föräldrar?
Citera
2011-02-26, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blodsol
Socialen hjälper inte de som behöver, tro mig. Växte upp i en fattig familj, hade inte pengar till mat varje månad men sen ser man massor med invandrare och narkomaner som inte sköter sig som får hela jävla riksbanken, sen andvänder de pengarna på crack och fukcing lyx ost.

Nej, fan. Du, ta inte dit liv. Har lite tips dock, engagera dig i ett politiskt parti eller skriv låtar. Gå ut med, försök att skaffa en vänn. Du kan fortfarande komma ur denna skiten. Kan du bo med dina föräldrar?
Dock fortfarande bättre än ingenting?
Citera
2011-02-26, 02:51
Medlem
kramfles avatar
Du verkar vara ung och du har hela livet framför dig, tjäna ihop pengar och res jorden runt.
Världen ligger framför dina fötter, passa på nu. Hoppas att det löser sig.

Mvh
Senast redigerad av kramfle 2011-02-26 kl. 02:55.
Citera
2011-02-26, 03:02
Medlem
Jag är väldigt säker på att om du faktiskt ligger på botten, så kommer du få jhjälp till att klara dig. Du verkar vara en bright kille så att skaffa ett jobb ska inte vara ett för stort problem. Bara du vågar be om hjälp så kommer du få det!
Citera
2011-02-26, 03:04
Medlem
ideviants avatar
Enkel anledning till varför du inte blev beviljad, du heter inte Mohammed i efternamn. Heter du Svensson har du ingenting med skattepengarna att göra.

Kolla in deras krav, tror du måste varit fattig i ex antal månader innan du kan få bidrag.
Sälj lite skit som du äger så du klarar dig ett tag?
Citera
2011-02-26, 03:06
Medlem
Mattzon2ks avatar
Se det positivt, nu kan du ju i alla fall inte sjunka lägre.
Citera
2011-02-26, 03:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gummsan0
De accepterar det inte. Fråga mig INTE varför.

Din avatar stämmer illa med trådstarten.

Heltidspluggar du? Då får du CSN bidrag ,CSN-lån och tilläggslån ifall du tjänat 200k om året eller mer innan du började plugga.

För soc måste du stå till arbetsmarknadesn förfogande vilket innebär inget plugg. DÅ får du hoppa av.

Vilken ålder? Vart, liten by eller storstad? Körkort?
Citera
2011-02-26, 03:17
Bannlyst
Är du hona och dessutom snygg så kan jag nog trolla fram ett rum här åt dig.

True story.
Citera
2011-02-26, 03:32
Medlem
Paranormalens avatar
Ja varför ska man leva - jo för att man gör det - att avsluta något i förtid bara för att man har personliga problem i andras värd, eller inte gilla folk som jag gör - nej, det gör man inte, tids nog dör man ändå.

Jag för min del skulle vilja leva i evig tid - just bara för att se hur det blir - gillar stimulans och pina i en fin kombination - det ena utesluter inte det andra - men däremot så är de beroende av varandra för att kunna existera och för att man skall kunna känna något överhuvudtaget.

Förakta inte den möjligheten med att vilja döda den - sök dig istället till likasinnade - de finns var så säker - jag är här, och fler finns det.
Senast redigerad av Paranormalen 2011-02-26 kl. 03:40. Anledning: Styckning
Citera
2011-02-26, 03:59
Medlem
På riktigt, jag är på botten och du är inte nära den skiten än. Jag får inga bidrag men löser ändå en egen lägenhet och en superfylla just nu. Det finns alltid vägar uppåt, jag har letat efter den skiten ett tag nu men jag vet att skiten kommer, kom igen bara så löser det sig.

Försök, jag vet att det är svårt, att bara ta dig i kragjäveln och bjud bara.
Citera
2011-02-26, 04:03
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Du borde väl kunna söka CSN-bidrag/lån? Vilken nivå ligger dina studier på? Gymnasial? Högskole/universitetsstudier?
Citera
2011-02-26, 04:52
Medlem
Tokkers avatar
Hur kan du ge upp, och vilja ta livet av dig, när du endast har sökt jobb i 3 månader? Ge det mer tid, det går alltid att fixa ett jobb. Snälla, vad du än gör, ta inte ditt liv, det är aldrig lösningen. Det kan bara bli bättre, försök! Bara för att du är lugn och inte pratar så betyder det inte att du inte kan hitta vänner eller kärlek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in