2011-02-25, 19:02
Medlem
TheBoots avatar
Är "sista utvägen" en portal till Narnia eller var tusan tar trådarna vägen man postar där?? Står nåt i stil med att moderatorerna ska evaluera tråden först men hur lång tid ska det behöva ta egentligen? Får man någon notis om huruvida tråden går igenom eller inte? Varför såna här restriktioner i just det forumet?

Tycker ändå mina trådar har tillräckligt med intressant underlag.
Citera
2011-02-25, 19:16
Moderator
skunkensunes avatar
https://www.flashback.org/t1382509

Inte svårare än att dricka ett glas med vatten.
Citera
2011-02-25, 19:16
Medlem
Ett Hunds avatar
Det första man bör kolla upp är om det inte finns ett bättre forum att placera sin tråd i.
"Sista utvägen" är tänkt att vara just sista utvägen där man placerar sin tråd ifall det inte finns ett passande forum.
Citera
2011-02-25, 19:44
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Är "sista utvägen" en portal till Narnia eller var tusan tar trådarna vägen man postar där?? Står nåt i stil med att moderatorerna ska evaluera tråden först men hur lång tid ska det behöva ta egentligen? Får man någon notis om huruvida tråden går igenom eller inte? Varför såna här restriktioner i just det forumet?

Tycker ändå mina trådar har tillräckligt med intressant underlag.

Restriktionerna är en följd av att det i många år varit så att man placerar trådar där utan att öht reflektera över om det kan vara så att det faktiskt finns ett relevant forum där frågan kan diskuteras.

Notis får man genom att tråden dyker upp om den godkänns, beroende på tid på dygnet så sker detta oftast inom ett par timmar.
Har man nu funderingar över varför en tråd inte publicerats så finns svaret ett PM bort.

Vi har inrättat en tråd där man i korta ordalag kan fråga om bästa placering för sin tråd https://www.flashback.org/t1437533
Citera
2011-02-25, 20:13
Medlem
TheBoots avatar
Okej tack för alla svar. Hade dock inte varit fel med en notis om varför den inte publicerats, eller åtminstone en bekräftelse på om den inte gör det. Vore en enkel funktion att skapa att det per automatik skickas ett pm till trådskaparen när moderatorn avvisar en tråd.
Citera
2011-02-25, 20:57
Medlem
O Dirlewangers avatar
Citat:
Okej tack för alla svar. Hade dock inte varit fel med en notis om varför den inte publicerats, eller åtminstone en bekräftelse på om den inte gör det. Vore en enkel funktion att skapa att det per automatik skickas ett pm till trådskaparen när moderatorn avvisar en tråd.

Det skulle vara uppskattat om du ville delge oss vanliga användare vilka trådstarter du har försökt att förmedla.
Citera
2011-02-25, 21:14
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Metod som finns att tillgå är att utdela en tillsägelse för 0.02 felplacerad tråd (med tillhörande hänvisning till rätt fora), jag tror att gemene man föredrar att istället via PM, fråga varför tråden inte publicerats.
Citera
2011-02-25, 21:32
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Vad händer med raderade trådar? Försvinner dess ettor o nollor ut i cyberrymden för alltid eller finns allt som en gång skrivits kvar på forat i nån form?
Citera
2011-02-25, 21:47
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Vad händer med raderade trådar? Försvinner dess ettor o nollor ut i cyberrymden för alltid eller finns allt som en gång skrivits kvar på forat i nån form?

De mjukraderas bara. Mods och admins kan se dem fortfarande. Så ja, de finns kvar fast visas inte för medlemmar.
Citera
2011-02-26, 00:04
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Måste säga att jag tycker att man lika gärna kan ta bort hela SU. Tycker att det nått botten nu, och livsglädjen eller orken i hela den delen har försvunnit totalt. Men det är ju bara min subjektiva åsikt.

Tycker själv att dessa överhårda tag, även om jag gillar hårda tag mot TROLL skrikare och annat, rimmar illa med FB. Och då vet de flesta att jag inte är den som uppskattar tramsande och onliners. Så tolka nu inte det jag säger fel.

Förstår TS undran... även om det nu framgår i ett allmänt meddelande.
Citera
2011-02-26, 01:21
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Måste säga att jag tycker att man lika gärna kan ta bort hela SU. Tycker att det nått botten nu, och livsglädjen eller orken i hela den delen har försvunnit totalt. Men det är ju bara min subjektiva åsikt.

Tycker själv att dessa överhårda tag, även om jag gillar hårda tag mot TROLL skrikare och annat, rimmar illa med FB. Och då vet de flesta att jag inte är den som uppskattar tramsande och onliners. Så tolka nu inte det jag säger fel.

Förstår TS undran... även om det nu framgår i ett allmänt meddelande.
Jag håller med dig. Innan det ändrades så var det rätt kul inne på Övrigt, nu modereras det riktigt hårt(läs: bra) så det finns inget behov för det. Kanske epost72 står utan arbetsuppgifter snart
Citera
2011-02-26, 10:07
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Att moderera 'Sista utvägen' är ett hårt jobb. Dagens lösning är ett resultat av att så många startar sina trådar utan att ens reflektera över vilken forumsdel som kunde vara lämplig. Jag tror att 'Sista utvägen' fortfarande kan vara en "rolig" forumsdel med lite udda trådar om saker man inte visste att man borde fundera över o.s.v. men då krävs det att vi får bort de trådar som inte hör dit. Annars finns det inte en chans att hinna hålla efter de trådar som verkligen ska leva kvar där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in