Normalt runt 5-600w men finns upp till 2000w men den är till fordon med vätskevolym runt 30liter.
Såg att till min bil var det bara 250w, låter lite men verkar göra sitt jobb.
Med den kan man även mäta förbrukningen hos massa andra roliga saker.
Jag har bestämt mig för att byta ut mitt General Electric-kylskåp efter att ha kollad vad det förbrukade :P
Själva timern till med räkneverk där jag kopplar in motorvärmaren..den tickar ju i sin tur hör man om man lyssnar, dygnet runt. Drar DEN mkt el? Någon som vet?
Själva timern till med räkneverk där jag kopplar in motorvärmaren..den tickar ju i sin tur hör man om man lyssnar, dygnet runt. Drar DEN mkt el? Någon som vet?
Skulle tippa att den drar minimalt (några få Watt) men vet faktiskt inte. Det är ju bara en liten elmotor som drar runt verket till timern.
Kanske sjukligt OT.
Men har läst i flera trådar om hur vissa är gubbnojjiga över elräkningen för att värma upp bilen.
Det handlar ju bara om några kronor.
Många har säkert en databurk som står och tuggar dygnet runt som drar mer än en tex kupévärmare.
Jag kör med kupévärmare + motorvärmare, skulle lätt kunna tänka mig att betala en tusenlapp eller mer i månaden under vintern för att ha kvar den lyxen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!