Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
"Vi" betyder i detta fall landet Sverige med dess berörda myndigheter som har att hantera frågor om de gifta barnen. Min utgångspunkt är att jag är trött på hyckleriet bland politiker som bäddat för eländet genom att köra huvudet i sanden, för att nu ta billiga politiska poäng på att skjuta på budbäraren.
Jag kan inte blicka in i Johan Hakelius hjärna... och det kan faktiskt inte heller du. Tror dock, att du tillhör en minoritet, om du läser kolumnen som ett angrepp på svenska politiker och deras hyckleri.
Jag är trött på att svenska s.k. journalister (liksom svenska politker) försöker dölja sin avgörande insats och ansvar för den negativa utveckligen genom att gömma sig i ett "vi". Trött på Hakelius nedlåtande, snobbiga förakt för gemene man.
En intressant fråga kan väl vara, om den minister som gav uppdraget till Socialstyrelsen och Migrationsverket informellt fick se ngn förlaga till broschyren. Kanske - kanske inte. Ingen svensk s.k. journalist inkl. Hakelius kommer dock att vara intresserad av den saken, eller intresserad av att identifiera vilka personer på Socialstyrelsen eller Migrationsverket som författat, korrekturläst och godkänt texten.
TILLÄGG
Ingen svensk MSM journalist kommer att vara intresserad av att den tjänsteman, som identifierats som ansvarig i Alternativ Media, verkar vara synnerligen politiserad.
(FB) Socialstyrelsens nya folder: "Information till dig gift med ett barn" (Sammanf/Mod)
------
TILLÄGG
Kolumnen inleds:
"Man får inte gifta sig med barn i Sverige, det vet nästan alla, men "alla" har blivit fler och yvigare på sistone. Och då skiter det sig direkt."
Det är en mycket långsökt (
understatement) tolkning, att "alla" som "har har blivit fler och yvigare på sistone" skulle vara en känga åt svenska politiker.