2004-09-01, 13:38
Medlem
Detta var den andra klockrena på kort tid!

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...526835,00.html

Han skriver vad jag tänker!
Citera
2004-09-01, 13:51
Moderator
impieteers avatar
Han s k skäggväxt ligger honom lite i fatet. I alla fall i min bok. Dessutom är jag så dålig på sarkasm att jag aldrig riktigt vet vad mannen vill säga, det blir svårt då.

Men annars är han väl rätt kul...
Citera
2004-09-01, 16:15
Medlem
jonny99s avatar
Hans observationer från riksdagens åskådarläktare är ganska bra de också.
Finns på www.svd.se/kolumnister och kommer förhoppningsvis snart igång igen efter riksdagens sommarlov.
Citera
2004-09-01, 18:02
Medlem
apanola IIs avatar
Konspiratoriskt lagd är han, av artikeln att döma.

tycker mer att JH låter som en knäppskalle, ful hårväxt har han åxå
Citera
2004-09-01, 22:12
Medlem
Swiftshifters avatar
Han är kung.
Citera
2004-09-01, 22:18
Medlem
proktologens avatar
Jag gillar hans krönikor. Jag klassificerar hans ansiktsbehåring som generande hårväxt.
Citera
2004-09-01, 22:25
Medlem
Auditors avatar
Brukar me läsa vad han skriver.. riktigt underhållande och klokt stundtals
Citera
2004-09-02, 15:55
Medlem
BlueLines avatar
Hakelius är en mycket duktig skribent och han behärskar krönikan som uttrycksform bättre än de flesta. Hans dagar på SvD:s ledarsida gjorde den alltid intressant ur skrivteknisk synpunkt. Tyvärr är han en komplett idiot vars von-oben-attityd är så dominant att han verkar tycka det är OK att skriva ren smörja.
Citera
2004-09-03, 00:45
Medlem
ReNus avatar
Håller med om att Hakelius kan vara roande i vissa lägen, men ibland blir han så jävla kåt på att visa att det faktiskt finns en intellektuell konservatism i Sverige (Stockholm), samma syndrom lider tyvärr hans fru också av. Även hon ibland väldigt läsvärd, Susanna Popova Hakelius (även hon på SvD).
Citera
2004-09-03, 01:28
Medlem
jks avatar
Hakelius är bra. Särskillt i SVD, som sagt. Har hans bok med samlade krönikor. "Manifest för otidsenliga" har jag för mig att den heter. Han har en del fåniga värderingar, det är klart. Jag bryr mig inte om hur andra klär sig eller har för frisyr etc.
Citera
2015-09-14, 10:49
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle21391794.ab

Hakelius är bekymrad ...
Citera
2015-09-15, 06:42
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle21391794.ab

Hakelius är bekymrad ...

Den var bra ja. Det är ganska illa när även journalister skriver om en samstämmig svensk media som gått och blivit propagandaorgan.

Tidningar värda att läsa, som Hakelius kallar det, hittar man idag i huvudsak utomlands. The Telegraph hade till exempel en lång och välbelagd artikel för ett par dagar sedan som på ett väldigt intressant sätt problematiserade Europas flyktinghantering.

Det är sådana frågor som måste ställas, men istället har vi ett stort problem av politisk korrekthet, även i Europa, som ligger som ett täcke över hela frågan vilket skapar dessa bisarra händelser med Merkels utspel som måste tas tillbaka redan efter några dagar. Man får inte ifrågasätta, det är enbart enkla sanningar som gäller, och då får man enfaldig och korkad politik som har så låg verklighetsförankring att den inte ens håller en vecka.

Komplexa problem behöver inte enfaldiga lösningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in