• 1
  • 2
2011-02-24, 18:41
Medlem
ari4presidents avatar
Landsmän

Införskaffat en lövbiff. Hur bör jag tillaga den? I ugnen eller steka den, samt hur länge? Gillar medium.

Mvh
Ari
Citera
2011-02-24, 18:46
Medlem
Nuvilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ari4president
Landsmän

Införskaffat en lövbiff. Hur bör jag tillaga den? I ugnen eller steka den, samt hur länge? Gillar medium.

Mvh
Ari

Jag brukar steka lövbiffen, har aldrig hört att man ska ha den i ugnen
Citera
2011-02-24, 18:49
Medlem
Bertil85s avatar
Skulle definitivt steka. Har aldrig heller hört att man skulle köra lövbiff i ugn.
Citera
2011-02-24, 18:50
Medlem
Fossmos avatar
Om du bara ska steka den så räcker det med 10 sek på vadera sida i en het panna.
Annars föreslår jag att skära den i 1cm breda strimlor, stek med champinjoner, lök/purjo, vitlök, tillsätt creme fraiche och låt puttra i 5-10min. Funkar med både ris och potatis.
Återigen ska köttet bara få färg annars blir det segt.
Citera
2011-02-24, 18:57
Medlem
zepofans avatar
"Minutbiff" är ju ett annat namn på lövbiff och det borde ge en hint om stektiden. Tyvärr brukar den vanliga lövbiffen oftast vara av ganska dålig kvalité, så att få en lövbiff att inte bli seg när man steker den kort tid är inte lätt. Gillar du kött som inte är så hårt stekt så satsa på styckningsdetaljer som ryggbiff och filé.
Citera
2011-02-24, 19:16
Medlem
DirtyJBs avatar
steka den. den blir bara torr och äcklig om du grillar den i ugnen
Citera
2011-02-24, 20:06
Medlem
N-dawgs avatar
om den inte är skuren utan i ett stycke är det gott att steka snabbt och in i ugnen på låg temperatur tills medium-rare, skiva tunnt, dresseras i lite vitt vin och citron, gott på en sallad med lite kritånger
Citera
2011-02-24, 20:48
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N-dawg
om den inte är skuren utan i ett stycke är det gott att steka snabbt och in i ugnen på låg temperatur tills medium-rare, skiva tunnt, dresseras i lite vitt vin och citron, gott på en sallad med lite kritånger
Vad är kritånger?

Det går alldeles utmärkt att laga tunna skivor lövbiff i ugn. Har ingen hört talas om sjömansbiff?

~Paul~
Citera
2011-02-24, 21:11
Medlem
N-dawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Vad är kritånger?

Det går alldeles utmärkt att laga tunna skivor lövbiff i ugn. Har ingen hört talas om sjömansbiff?

~Paul~

kritånger krutonger menade jag såklart""
Citera
2011-02-24, 21:27
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Vad är kritånger?

~Paul~

Jo självklart tänkte skriva det men skippade det.
Citera
2011-02-24, 21:31
Medlem
Skojar du med mig? Man kan väl inte ungna en biff!
Citera
2011-02-24, 22:43
Medlem
Tlagnojs avatar
Rullader med en schysst fyllning såklart! Själv föredrar jag fetaost blandat med mozarella och lite hackad chili i. Servera med någon schysst kall sås och hasselbackspotatis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in