Hur mycket protein är det i en drink med t.e.x Whey80.
själv tycker jag faktiskt det är rätt dyrt att köpa sånt, Kostar typ 600spänn när de är månadens erbjudande och räcker i typ 2 månader om man dricker det så man ska göra enligt förpackningen.
Kan man inte ersätta detta med nåt?
gärna nåt man han ha i väskan hela dagen utan att det blir dåligt.
Alltså du har en "Proteinguide" vetu.. 2g per kroppskilogram. Och en shake innehåller ca 28 gram protein. Och om du ska ta den enligt förpackningen så blire 3 ggr per dag vilket alltså motsvarar bort åt 90 gram?.. om du väger 80 så är detta mer än hälften av ditt behov, i shakes.. ^^
Alltså du har en "Proteinguide" vetu.. 2g per kroppskilogram. Och en shake innehåller ca 28 gram protein. Och om du ska ta den enligt förpackningen så blire 3 ggr per dag vilket alltså motsvarar bort åt 90 gram?.. om du väger 80 så är detta mer än hälften av ditt behov, i shakes.. ^^
Jag tar 1 shake efter träning, resten är mat.
hmm okey, finns det nåt program eller nåt så man kan räkna ut hur mycket man får i sig?
tycker ja äter rätt normalt, varken för lite eller för mycket.
Inte direkt så att du ska gå hem och käka fullkornspasta som tar 4 veckor att bryta ner.
Vadå inte direkt så att? Läser du dåligt? Mängden kolhydrat är viktigare för återhämtningen än hastigheten, såvida du inte ska träna samma muskler samma dag eller flera dagar tungt i rad så klarar du dig ypperligt med långsammare kolisar.
Drick en gainomax innan du kliver in i duschen, kostar ca 12:- på ICA och innehåller 20g protein och 40g kolhydrater. Detta är precis vad din kropp behöver för att återhämta sig direkt efter träningen. Sen kan du äta (nästan) vad du vill bara du äter mycket, kompletterra gärna med en gainer...
Drick en gainomax innan du kliver in i duschen, kostar ca 12:- på ICA och innehåller 20g protein och 40g kolhydrater. Detta är precis vad din kropp behöver för att återhämta sig direkt efter träningen. Sen kan du äta (nästan) vad du vill bara du äter mycket, kompletterra gärna med en gainer...
Onödigt med kolhydrater i form av socker direkt efter träning, ifall man inte ska köra ett hårt pass med samma muskler samma dag, anser jag.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!