• 1
  • 2
2011-02-24, 17:39
Medlem
blindguards avatar
Jag tränar i snitt 4ggr i veckan och efteråt brukar jag alltid springa ner till Ica och köpa en Yoggi drickyoghurt + en påse nötter. Men vad tycker ni att jag ska äta efter att ha gymmat? Jag gymmar för att få muskelmassa, jag tänker inte dra hem och äta en kyckling eller något dylikt, utan något som man kan köpa på någon mat affär och äta inom 30 minuter.
Edit: Inget skit som man måste beställa hem eller gå till apoteket och köpa för dyra pengar, om det dock går att få tag på utan att det kostar en förmögenhet på t.ex. apotek, så visst.
Tack!
Senast redigerad av blindguard 2011-02-24 kl. 17:42.
Citera
2011-02-24, 17:49
Medlem
Köp en burk kesella och blanda med Fun Light saft eller oboypulver.

Keso har också kommit ut med något nytt såg jag, keso mellanmål med nötter och shit i. Inte helt dumt det heller...
Citera
2011-02-24, 17:50
Medlem
arcen2011s avatar
Om du vill bygga muskler och gå upp i vikt så måste du äta MYCKET och ligga på kaloriöverskott, i kombination med hård och tung träning.

Direkt efter träningen så rekommenderar jag dig att äta någon form av proteintillskott - sök det finns hur mycket som helst skrivet om detta.

När du kommit hem bör du fylla på med bra näringsrik mat med mycket protein och kolhydrater. Det finns inga enkla vägar till att bli "stor och stark" - det är hårt jobb och mycket mat och bra mat som gäller!
Citera
2011-02-24, 17:50
Medlem
Negerkludds avatar
0,5-1 liter mjölk är bra och praktiskt att bära runt på.
Nötter är också bra.
Ägg, du kan ju ta med dig kokta.
Köp en burk tonfisk.
Mycket protein och fett i allt detta, nyttigt
Senast redigerad av Negerkludd 2011-02-24 kl. 17:53.
Citera
2011-02-24, 17:51
Medlem
blindguards avatar
Nej då, jag tar redan in mer än jag behöver, tar in cirka 4-5000Kal/dagligen. Men tänkte något snabbt efteråt, men vart kan jag köpa billigt och bra protein tillskott då? Tack!
Citera
2011-02-24, 17:51
Medlem
Ta en smoothies direkt efter träningen! Det går att köpa på ICA och finns i olika fruktsmaker. Väldigt uppfriskande!
Citera
2011-02-24, 17:52
Medlem
En banan, ett glas vatten och en skinkmacka. Funkar lika bra som gainomax. Annars mat med mycket proteiner i.
Citera
2011-02-24, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blindguard
Nej då, jag tar redan in mer än jag behöver, tar in cirka 4-5000Kal/dagligen. Men tänkte något snabbt efteråt, men vart kan jag köpa billigt och bra protein tillskott då? Tack!

Googla på Whey- 80 Jordgubb
Det är redigt nice, och inte alltför dyrt!
Citera
2011-02-24, 17:56
Medlem
Negerkludds avatar
Citat:

Där rekommenderar jag mjölk igen. 1 liter ger 35g protein vilket är mer än vad som brukar rekommenderas efter träning.
Citera
2011-02-24, 18:48
Medlem
blindguards avatar
Blev lite svårt det här, har alltid älskat och druckit väldigt mycket mjölk under min tid, men det känns lite bökigt att köpa en liter mjölk och dricka efter träningen men jag har gjort mitt val, jag tror nog att jag kommer att köpa en liter mjölk och hälla ner i en träningsflaska som jag kan gå och smutta på efter träningen, tackar!
Citera
2011-02-24, 22:57
Medlem
Citat:
Jag tränar i snitt 4ggr i veckan och efteråt brukar jag alltid springa ner till Ica och köpa en Yoggi drickyoghurt + en påse nötter. Men vad tycker ni att jag ska äta efter att ha gymmat? Jag gymmar för att få muskelmassa, jag tänker inte dra hem och äta en kyckling eller något dylikt, utan något som man kan köpa på någon mat affär och äta inom 30 minuter.
Edit: Inget skit som man måste beställa hem eller gå till apoteket och köpa för dyra pengar, om det dock går att få tag på utan att det kostar en förmögenhet på t.ex. apotek, så visst.
Tack!

Jag hoppas att du menar att du vill äta något innom 30 min för att sedan gå hem och äta mat, allt annat vore bara dumt
Citera
2011-02-24, 23:29
Medlem
Rhallas avatar
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...ing/gainer-pro
Perfekt efter träningen, varar ett bra tag med
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto