• 1
  • 2
2011-02-24, 17:38
Medlem
Hej!
brukar inte göra inlägg här och detta är förmodligen inte något, men jag börjar få dåliga vibbar då min roommate inte har hört av sig eller dykt upp denna veckan. Ingen av hennes kompisar har fått kontakt med henne vad jag vet heller.

Hon var på fest i Oslo i helgen och i söndags kom det en uppdatering av hennes status där det står att hennes telefon är stulen.
Efter det har ingen hört eller sett henne....

Det är alltså en vecka sedan snart, ska jag göra något? eller tror ni bara att festar hon bara vidare och skiter i jobbet?
Citera
2011-02-24, 17:44
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Kontakta polisen och säg som det är, sen får dom dra slutsatsen. Better safe then sorry!
Citera
2011-02-24, 17:46
Medlem
Om nu "bara" mobilen är stulen, så tycker man ju att hon borde försöka låna någon annans telefon, för att berätta vart hon befinner sig.

Jag tycker att du ska kontakta polisen och berätta exakt vad som har hänt!
Citera
2011-02-24, 17:47
Medlem
Funderar på det. Har skickat iväg lite sms till det jag tror är anhöriga (samma efternamn) Och har dom inte heller sett henne, eller att jag inte hör något om någon dag till så ska jag absolut göra det..
Citera
2011-02-24, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlampa
Om nu "bara" mobilen är stulen, så tycker man ju att hon borde försöka låna någon annans telefon, för att berätta vart hon befinner sig.

Jag tycker att du ska kontakta polisen och berätta exakt vad som har hänt!

Sant... Skulle dock vara fint att försöka göra någon mer efterforskning om det går innan. Blir pinsamt att dra igång polisen om det nu är någon som vet vart hon är?

Jag känner inte många av hennes kompisar så hon kan ju ha berättat var hon är till någon av dom jag inte känner. Vi brukar inte prata jättemycket
Citera
2011-02-24, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelw
Jag känner inte många av hennes kompisar så hon kan ju ha berättat var hon är till någon av dom jag inte känner. Vi brukar inte prata jättemycket

Börja där då, med att fråga hennes kompisar.

Ifall de inte vet, call the cops!
Citera
2011-02-24, 18:01
Medlem
Heh, problemet är att jag inte vet vilka hon känner... men jag tror dom som är henne närmst inte vet var hon är då dom har skrivit följande saker på hennes facebook:
"Where are you, babygirl? ♥"
"Blir det av deg a!? Har nøkkelen din lissom "

Och ett en helt främmande person skrev till mig på facebook och frågade om jag hade sett henne.

Men yes ska jobba på det och se om det är någon annan som känner henne som vet var hon är...
Känns inte som mitt uppdrag att kontakta polisen då hon förmodligen har många fler närmre kamrater?
Citera
2011-02-24, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelw
Känns inte som mitt uppdrag att kontakta polisen då hon förmodligen har många fler närmre kamrater?

Du har en poäng! Men om du drar på dig uppdraget och letar efter henne, kanske hon tycker det var en gullig gärning och du har en thang going on!
Citera
2011-02-24, 18:31
Medlem
Hehe, smart ^^.

Har hört runt en hel del nu och en kompis till henne har lyckats få tag i folket som hon ska ha festat med ifrån Oslo. Enligt dom så är hon på väg hemåt (bör vara hemma ikväll). Om detta stämmer så ska hon alltså tagit ledigt hela veckan utan att meddela sina kompisar... Normalt?.... NEJ.
Men jag avvaktar tills imorgon iaf!
Citera
2011-02-24, 19:23
Medlem
KiaWs avatar
ABoK -> Försvunna personer

/Mod
Citera
2011-03-01, 09:29
Medlem
Dök hon upp...?
Citera
2011-03-06, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnstoner
Dök hon upp...?

Nej!!!

Hon har fortfarande inte kommit hem och hon verkar inte svara några andra av hennes kompisar här heller!

Det som talar för att hon lever är att hennes facebook används, men är det verkligen hon? Det är bara någon smiley....

Hon har kvar sina saker här hemma MEN hon svarar inte på mina eller någon annan av sina kompisar härifrån?!

Det har alltså gått två veckor sedan hon försvann?! Kanske dags att ringa polisen?!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in