2011-03-06, 21:26
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelw
Nej!!!

Hon har fortfarande inte kommit hem och hon verkar inte svara några andra av hennes kompisar här heller!

Det som talar för att hon lever är att hennes facebook används, men är det verkligen hon? Det är bara någon smiley....

Hon har kvar sina saker här hemma MEN hon svarar inte på mina eller någon annan av sina kompisar härifrån?!

Det har alltså gått två veckor sedan hon försvann?! Kanske dags att ringa polisen?!

Vad menar du med att hon inte svarar, är telefonen på så att signalerna går fram eller avstängd?

Har du försökt att kontakta henne på Facebook, säg att du vill ha ett livstecken annars blir det polis.

Hur gammal är hon?
Citera
2011-03-06, 21:50
Medlem
Det stod på hennes facebook att hennes mobil har blivit stulen.
Hon är 20 år gammal.
Hennes föräldrar har inte heller hört något...
Citera
2011-03-06, 22:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hon är 20 år gammal.
Samråd med föräldrarna och ring polisen se'n.
Citera
2011-03-07, 02:14
Medlem
Knivupplopps avatar
2 veckor. ingen har hört något. ring polis omgående!
Citera
2011-03-07, 02:27
Medlem
underneathmes avatar
Citat:
Hon är 20 år gammal.

Hur brukar hon skriva på Facebook?
Brukar det vara längre texter, uppdateringar om vad hon gör eller brukar hon bara skriva smileysar?
Känner ni inte igen hennes sätt att skriva på är det ju uppenbarligen något skumt.
Frågan är då; Är det någon annan som skriver - hur fick denne tag på lösen osv?

Håller med resterande, kontakta polis!
Vill man försvinna så uppdaterar man inte sin ansiktsbok alls kan jag tycka.
Citera
2011-03-07, 08:19
Medlem
Hon har skrivit ganska mycket tidigare, så det är stor skillnad.
Hennes föräldrar är jätteoroliga men verkar inte vilja anmäla... jag har pratat med dom flera gånger.
Hennes kompisar tror att hon bara ha lämnat dom, hon har bytt kompisgäng tidigare (?)... Men varför slutar man svara på alla samtal, inkl. föräldrarnas? Och hon har kvar sina saker här, fina skor möbler mm...

Kolla gärna själva på:

http://www.facebook.com/npjohannessen

Och så ser ni hur det ser ut.
Citera
2011-03-07, 08:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hennes föräldrar är jätteoroliga men verkar inte vilja anmäla... jag har pratat med dom flera gånger.
Hennes kompisar tror att hon bara ha lämnat dom, hon har bytt kompisgäng tidigare (?)... Men varför slutar man svara på alla samtal, inkl. föräldrarnas? Och hon har kvar sina saker här, fina skor möbler mm...

Kolla gärna själva på:

Loggen går inte att läsa utan att vara vän.
Ring polisen nu.
Citera
2011-03-07, 08:38
Medlem
Euroguys avatar
Du måste ju göra ditt ansvar och ringa polisen, men man tycker nog att föräldrarna redan måste ha gjort detta?
Citera
2011-03-07, 08:39
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Kolla gärna själva på:

Hon är adopterad, misstänker jag, från Filipinerna antar jag eftersom hon talar tagalo.

Det som gör mig lite fundersam i första hand är varför föräldrarna inte agerar, efter två veckor. Misstänker att detta inte är första gången hon är försvunnen. Samtidigt anger hon Norge som bostadsort.

Känner du till om det finns några konfliker?

Känns mycket troligt att hon hittat en kille i Norge, men det förklarar inte varför hon inte tar kontakt.

Vi får se om det finns någon här som kan rota fram kontaktmöjligheter med henne så att kontakt kan etableras.
Citera
2011-03-07, 08:41
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euroguy
Du måste ju göra ditt ansvar och ringa polisen, men man tycker nog att föräldrarna redan måste ha gjort detta?

Det märkliga är att föräldrarna drar sig från att ringa polisen, detta gör att man misstänker att det inte är första gången detta sker.

Föräldrar som har en dotter på vift, utan möjlighet till kontakt, skulle omgående, i normala fall, ringa polisen, om det inte finns något som gör att de indirekt vet.

Nu är tjejen 20 år och det verkar finnas saker som tyder på att hon vill vara borta frivilligt, vilket hon har rätt till.
Citera
2011-03-07, 08:50
Medlem
Euroguys avatar
Om min mamma inte hade kunnat kontakta mig på en dag, så skulle det stå på första sidan på aftonbladet "Mamma saknar sin puttesnutt"
Citera
2011-03-07, 08:52
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euroguy
Om min mamma inte hade kunnat kontakta mig på en dag, så skulle det stå på första sidan på aftonbladet "Mamma saknar sin puttesnutt"

Hahaha, jo, men om du varit borta 20 gånger innan så är det ingen som lyfter på ögonbrynen i första taget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in