• 1
  • 2
2011-02-23, 23:29
Medlem
Ska beskriva min situation för er:

Man, 18 år, 180 cm, 100 kg. Har börjat gymma sedan 1 1/2 tillbaka. Jag gymmar fem dagar i veckan cirka 1 1/2. En timme kondition (20 min cykel, 20 min crosstrainer, 20 min löpband) och en halvtimme styrka (mestadels mage men även lite rygg och bröst). Självfallet varierar det, ibland kan jag köra ingen styrka och 90 kondition eller mer styrka. Jag har försökt skärpa mig när det gäller mat. En vanlig dag för mig: Frukost - En portion havregrynsgröt med en msk lättsockrad äppelmos. Lunch - det som bjuds i skolan, men jag tar mer sallad. Middag - Vanlig husmanskost.

Mitt mål ligger ungefär på 75 kg, då är jag typ "smal". Så min fråga till er är, klarar jag det? Hinner jag bli smal tills sommaren? Vad ska jag göra för att nå resultat snabbare, ersätta en måltid om dagen med en shake eller liknande? Gärna tips på hur jag kan förbättra min träning också.

Ett annat problem är mitt "begär". Vi är en ganska stor familj och mina syskon brukar hälsa på på helgerna. Det brukar alltid bjudas på tårta/nån sorts kaka eller liknande. Jag har liksom lite svårt att motstå sånt. Visst, att ha en bild på mig när jag var smal som bakgrundsbild eller liknande skulle vara motiverande men jag har alltid varit så här. Men hur ska jag göra för att kunna motstå sånt? Det är inte lika lätt som det låter för mig.

Tacksam för svar
Citera
2011-02-23, 23:33
Medlem
endymions avatar
Kör på spritdietén.
Citera
2011-02-23, 23:33
Medlem
MrBlehs avatar
Är väl inte rätt person att svara på detta min vill gärna hjälpa så försöker göra mitt bästa!

* Öka gym-tiden ifall du kan
* Har ni hund eller har du polare med hund? - Isåfall ta en powerwalk någon gång då och då
* Använd protein pulver
Citera
2011-02-23, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBleh
Är väl inte rätt person att svara på detta min vill gärna hjälpa så försöker göra mitt bästa!

* Öka gym-tiden ifall du kan
* Har ni hund eller har du polare med hund? - Isåfall ta en powerwalk någon gång då och då
* Använd protein pulver

Är det inte lite dumt att gå på prottepulver om man vill tappa i vikt? Visserligen vill han bygga muskler men hans prio #1 är ändå att gå ner i vikt.
Citera
2011-02-23, 23:41
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
svält dig 20 kg. vägen dit spelar ingen roll. sluta äta helt enkelt. återkom sen så bygger vi upp dig igen

och äppelmos kan du glömma from idag grabben, lättsockrat eller inte.
Citera
2011-02-23, 23:41
Medlem
TeddyDanielss avatar
Ja, det hinner du. Nu vet jag inte din definition på "smal" men tappa mycket vikt hinner du garanterat.

Läs här så det inte blir så rörigt i huvudet med alla konstiga dieter folk kommer att ge förslag på:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Citera
2011-02-23, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mda
Är det inte lite dumt att gå på prottepulver om man vill tappa i vikt? Visserligen vill han bygga muskler men hans prio #1 är ändå att gå ner i vikt.

Ja exakt, jag vill gå ner i vikt som du säger, inte bygga upp muskler.

Men det är inte dumt att styrketräna mer då, om jag först och främst vill förlora vikt?
Citera
2011-02-24, 00:05
Medlem
pezrulezhaakons avatar
cykelsnubben

Vill du förlora fettvikt eller muskelvikt?
Citera
2011-02-24, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelsnubben

Men det är inte dumt att styrketräna mer då, om jag först och främst vill förlora vikt?

Dumt vet jag väl inte, du kommer troligen inte att öka i muskelvolym särskilt mycket om du går på en "bantningskur" i alla fall. Men som sagt, ska du gå ner i vikt är det bara en sak som gäller och det är att du rör på dig, konditionsträning.
Citera
2011-02-24, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelsnubben

Läste du ens mitt inlägg? Du vill gå ner 20-25 kg innan sommaren. Du gillar bakelser o dylikt och tränar en del.

Är du i närheten av att inse uppoffringen/vad det krävs att tappa 1/4 av sin kroppsvikt?

Här snackar vi inte ifall vi ska råda dig att inte äta den där sista kakan i burken lr ta en extra portion mat. utan snarare att du får dricka vattten och äta fisk, gör det i 3 månader.

yeahyeah ja låter lite grinig men ja e trött o ska upp tidigt och har börjat deffa och ätit skitlite å blir grinig fort som fan.
Citera
2011-02-24, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
cykelsnubben

Fettvikt..
Citera
2011-02-24, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
cykelsnubben

Borde inte frågan vara 'vill du förlora fettvikt eller vikt'
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in