Ska beskriva min situation för er:
Man, 18 år, 180 cm, 100 kg. Har börjat gymma sedan 1 1/2 tillbaka. Jag gymmar fem dagar i veckan cirka 1 1/2. En timme kondition (20 min cykel, 20 min crosstrainer, 20 min löpband) och en halvtimme styrka (mestadels mage men även lite rygg och bröst). Självfallet varierar det, ibland kan jag köra ingen styrka och 90 kondition eller mer styrka. Jag har försökt skärpa mig när det gäller mat. En vanlig dag för mig: Frukost - En portion havregrynsgröt med en msk lättsockrad äppelmos. Lunch - det som bjuds i skolan, men jag tar mer sallad. Middag - Vanlig husmanskost.
Mitt mål ligger ungefär på 75 kg, då är jag typ "smal". Så min fråga till er är, klarar jag det? Hinner jag bli smal tills sommaren? Vad ska jag göra för att nå resultat snabbare, ersätta en måltid om dagen med en shake eller liknande? Gärna tips på hur jag kan förbättra min träning också.
Ett annat problem är mitt "begär". Vi är en ganska stor familj och mina syskon brukar hälsa på på helgerna. Det brukar alltid bjudas på tårta/nån sorts kaka eller liknande. Jag har liksom lite svårt att motstå sånt. Visst, att ha en bild på mig när jag var smal som bakgrundsbild eller liknande skulle vara motiverande men jag har alltid varit så här. Men hur ska jag göra för att kunna motstå sånt? Det är inte lika lätt som det låter för mig.
Tacksam för svar