• 3
  • 4
2011-02-24, 23:16
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamugly
Nej, visserligen har du aldrig nämt havregryn men du säger att han kan glömma äppelmos. Han äter havregrynsgröt med äppelmos till frukost, och du klagar endast på äppelmosen...
Återigen, var kalorierna kommer ifrån spelar mindre roll. Huvudsaken är att ligger på underskott. Det är aldrig bra att utesluta något näringsämne helt, men ja man kan gå ner i vikt utan att äta protein. Du kan gå ner i vikt genom att bara äta fett om du så vill. Hur bra det är kan diskuteras.

Självdisciplin kan han skaffa sig, gäller bara att han är motiverad. Och att han har tankarna på att gå ner i vikt tyder på vilja. Återigen spelar det ingen jävla roll om man endast lever på dåliga fetter det som spelar roll är att man ligger på kaloriunderskott. Jag skulle kunna gå ner i vikt genom att dricka frityrolja om jag vill.

Och det var därför jag alldeles i början av tråden föreslog för ts att han skulle svälta sig.
Dina förslag är nästan sämre skulle jag tro. För ts hälsa då menar jag. Han ska ju gärna överleva bantningen.

Självdisciplin är inget lätt direkt, och motivationen är inte heller det enklaste alltid. Lätt att skriva saker här om en annan och ge råd men du verkar tycka allting är lätt som en plätt. Man får se till personen och verkligheten och sen ge råd.

Eller räcker det tror du om du nu skriver till ts och säger, -Underskott! Då lyckas du Och du måste ha disciplin med! Med viljan kommer du långt!

Jag har redan sagt till ts att han ska bevisa mig fel, och visa upp sig på 80 kg i sommar, tro mig jag skulle gratulera er båda i såna fall utan att skämmas.
Citera
2011-02-24, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leifgw77
Jo kanske det, men eftersom han inte verkar vara det vassaste kniven i lådan så tyckte jag att det var lika bra att berätta grunderna för att gå ner i vikt.

Inte kanske det, utan det är så det är. Dina råd är knappast ultimata. Om någon på 100kg börjar springa 1-1,5 timme per dag så kommer han kropp garanterat ta stryk, knän, benhinnor klarar inte av den belastningen om man bara höjer träningsmängden så extremt mycket. Speciellt om man väger några kg för mycket.

Att utesluta kolhydrater helt gör så att många människor dels känner sig trötta och orkeslösa, sen är det inte bra att inte äta kolhydrater då det är kroppens primära bränsle när man springer och styrketränar.

Förstår inte vad som är så heligt med bestämda tidpunkter, bara äta när man vill och hålla sig på negativ kaloribalans. Att endast dricka vatten är det väl inget större fel i, möjligtvis att man missar viktiga vitaminer och mineraler man skulle kunna få från t.ex. mjölk.
Citera
2011-02-24, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Och det var därför jag alldeles i början av tråden föreslog för ts att han skulle svälta sig.
Dina förslag är nästan sämre skulle jag tro. För ts hälsa då menar jag. Han ska ju gärna överleva bantningen.

Självdisciplin är inget lätt direkt, och motivationen är inte heller det enklaste alltid. Lätt att skriva saker här om en annan och ge råd men du verkar tycka allting är lätt som en plätt. Man får se till personen och verkligheten och sen ge råd.

Eller räcker det tror du om du nu skriver till ts och säger, -Underskott! Då lyckas du Och du måste ha disciplin med! Med viljan kommer du långt!

Jag har redan sagt till ts att han ska bevisa mig fel, och visa upp sig på 80 kg i sommar, tro mig jag skulle gratulera er båda i såna fall utan att skämmas.

Jag har inte rekommenderat honom något förutom att ligga på underskott, vilket gör att han går ner i vikt. Jag har bara förklarat för dig att man går ner i vikt av underskott av kalorier och att var kalorierna kommer ifrån inte spelat någon roll. Inte rekommenderat någon att dricka olja eller bara leva på fett.

Vet inte varför du önskar mig lycka till då jag inte är överviktig och vet mycket om kost och träning till skillnad från dig som kommer med fakta som inte stämmer.
Citera
2011-02-24, 23:32
Medlem
Jag räknar Kalorier och gjort det i ca 4 veckor.
Gått ner ca +-10 kg nu
Citera
2011-02-24, 23:48
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamugly
Jag har inte rekommenderat honom något förutom att ligga på underskott, vilket gör att han går ner i vikt. Jag har bara förklarat för dig att man går ner i vikt av underskott av kalorier och att var kalorierna kommer ifrån inte spelat någon roll. Inte rekommenderat någon att dricka olja eller bara leva på fett.

Vet inte varför du önskar mig lycka till då jag inte är överviktig och vet mycket om kost och träning till skillnad från dig som kommer med fakta som inte stämmer.

Du kanske inte är överviktig men ordentligt tjock i huvudet minst sagt.
Du är så inkörd på ditt sätt att se på saken så du vrider o vänder på saker i panik för att försöka få fram något vettigt. Har ditt resonemang hjälpt ts alls, är inte den här tråden för ts skull.
Vet inte om jag har sagt att det är fakta som jag säger, snarare sunt förnuft. Och att du skulle kunna mkt om kost och träning tror jag inte en sekund på tyvärr.

Ts verkar ointresserad av tråden och så är även jag. Vi kommer säkert stötas på igen nästa gång du ska försöka leka duktig.
Citera
2011-03-17, 12:31
Bannlyst
Spelar väl ingen roll hur mycket han går ner i veckan? Den där regeln som lyder "ett halvt kilo i veckan för att undvika muskelförlust" gäller väl bara styrketränande individer av grövre kaliber? Jag menar, en överviktig kille som aldrig tränat innan har inte överdrivet mycket muskler att "spara".

Eller?
Citera
2011-07-17, 03:18
Medlem
1945s avatar
Helt ärligt... Jag var smällfet, vägde 112kg. Bestämde mig en dag för att sluta med detta. Gick promenader ca. 4-5 timmar per dag. Samt att jag upphörde med bröd, smör ost... Samt att jag åt 3-4 ordentliga måltider per dag, små portioner! 2 månader senare hade jag gått ner 21kg... Allt handlar enbart om att bestämma sig!
Citera
2011-07-17, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leifgw77
* spring, spring, spring! minst en timme/ 1½ om dagen.
* Käka bara sallad och vitt kött. Och när jag säger sallad menar jag inte bara en massa isbergssallad och gurka, tomater. Utan mer ungefär som broccoli, bönor, linser etc.
* Ät vid bestämda tidpunkter.
* Inget som helst småätande.
* Drick vatten.

Lycka till.
Spring en timme om dagen? Så hans knän ryker? Bra ide för en otränad.
Sallad och vitt kött? - Varför skulle inte fisk, kyckling fungera lika bra?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in