2011-02-24, 23:16
Citat:
Ursprungligen postat av iamugly
Nej, visserligen har du aldrig nämt havregryn men du säger att han kan glömma äppelmos. Han äter havregrynsgröt med äppelmos till frukost, och du klagar endast på äppelmosen...
Återigen, var kalorierna kommer ifrån spelar mindre roll. Huvudsaken är att ligger på underskott. Det är aldrig bra att utesluta något näringsämne helt, men ja man kan gå ner i vikt utan att äta protein. Du kan gå ner i vikt genom att bara äta fett om du så vill. Hur bra det är kan diskuteras.
Självdisciplin kan han skaffa sig, gäller bara att han är motiverad. Och att han har tankarna på att gå ner i vikt tyder på vilja. Återigen spelar det ingen jävla roll om man endast lever på dåliga fetter det som spelar roll är att man ligger på kaloriunderskott. Jag skulle kunna gå ner i vikt genom att dricka frityrolja om jag vill.
Återigen, var kalorierna kommer ifrån spelar mindre roll. Huvudsaken är att ligger på underskott. Det är aldrig bra att utesluta något näringsämne helt, men ja man kan gå ner i vikt utan att äta protein. Du kan gå ner i vikt genom att bara äta fett om du så vill. Hur bra det är kan diskuteras.
Självdisciplin kan han skaffa sig, gäller bara att han är motiverad. Och att han har tankarna på att gå ner i vikt tyder på vilja. Återigen spelar det ingen jävla roll om man endast lever på dåliga fetter det som spelar roll är att man ligger på kaloriunderskott. Jag skulle kunna gå ner i vikt genom att dricka frityrolja om jag vill.
Och det var därför jag alldeles i början av tråden föreslog för ts att han skulle svälta sig.
Dina förslag är nästan sämre skulle jag tro. För ts hälsa då menar jag. Han ska ju gärna överleva bantningen.
Självdisciplin är inget lätt direkt, och motivationen är inte heller det enklaste alltid. Lätt att skriva saker här om en annan och ge råd men du verkar tycka allting är lätt som en plätt. Man får se till personen och verkligheten och sen ge råd.
Eller räcker det tror du om du nu skriver till ts och säger, -Underskott! Då lyckas du
Och du måste ha disciplin med! Med viljan kommer du långt! Jag har redan sagt till ts att han ska bevisa mig fel, och visa upp sig på 80 kg i sommar, tro mig jag skulle gratulera er båda i såna fall utan att skämmas.