2011-02-28, 15:53
Citat:
Ursprungligen postat av Mummie
Ja, det var det jag kände när jag och mannen idiotförklarade skolpsykologen!
Vi har varit med förr.
Känns bra att du gav dig in i detta Methos, känns som du vet vad du gör.
Ts barn har diagnosen Autism men är det rätt diagnos eller är det en lat person som är inblandad och ger diagnos för att h*n har annat att göra?
Så känns det med vår skolpsykolog iaf som hackade i meningarna när jag hade andra läkares åsikter att framföra, hon blev osäker.
Men, hon håller trögt fast vid sin egenhanda diagnos som hon har på min lilla son och läraren lyssnar så fint på henne.
Ts, Säger det igen, be om en annan person som får träffa ditt barn för att ställa diagnos.
Man ska inte lyssna på en.
Vi har varit med förr.
Känns bra att du gav dig in i detta Methos, känns som du vet vad du gör.
Ts barn har diagnosen Autism men är det rätt diagnos eller är det en lat person som är inblandad och ger diagnos för att h*n har annat att göra?
Så känns det med vår skolpsykolog iaf som hackade i meningarna när jag hade andra läkares åsikter att framföra, hon blev osäker.
Men, hon håller trögt fast vid sin egenhanda diagnos som hon har på min lilla son och läraren lyssnar så fint på henne.
Ts, Säger det igen, be om en annan person som får träffa ditt barn för att ställa diagnos.
Man ska inte lyssna på en.
"TS son" har autism, gräver man lite djupare i det och verkligen ser på förklaringarna så finns det framför dig, mer än så tänker jag inte säga om det fallet.
Dock är det förtidigt att säga vad diagnosen kommer att utmynna i.
DEt är dessutom inte en person som ställer en sådan här diagnos, utan ett helt utrednigsteam på 5-6 personer som är allt från arbetsterapeuter till psykiatriker. En psykologisk intervju gjort av en psykolog är bara en del av utredningen. Det är dessutom inte psykologen i sig själv som kan sätta diagnosen, det måste en läkare/psykiatriker göra. Därför får inte en skolpsykolog ensam sätta en diagnos, däremot kan densamma remissa till en utredning.
Här: http://www.lul.se/templates/page____3680.aspx finns ett exempel på vad som kommer med vid en utredning.