2012-01-16, 23:52
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Alltid tänkt om man rökt på i något annat land sen beger dig till Sverige hur blir det då?
Och om det är ett land där det är lagligt och du rökt där sen beger dig till Sverige i super fart hur bedömer dem det då så att säga?
Folk har blivit dömda i sådana situationer också.
2012-01-17, 00:04
Medlem
UgLyBastards avatar
spela roll om du torskar med heroin, tjack och hasch i kroppen.. blir ringa likförbannat.
2012-01-17, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Alltid tänkt om man rökt på i något annat land sen beger dig till Sverige hur blir det då?
Och om det är ett land där det är lagligt och du rökt där sen beger dig till Sverige i super fart hur bedömer dem det då så att säga?
Är det lagligt ska du inte dömas. Men det händer nog att folk blir det ändå, antagligen pga bristande förståelse för lagen.

Citat:
Ursprungligen postat av 2loose
Det går tyvärr inte att skylla på det. Passiv rökning ger knappt mätbara mängder THC i pisset.
Finns folk som gått fria pga passiv rökning. Dock har det varit om de suttit i en bil och såna stängda utrymmen.
2012-01-17, 18:03
Medlem
Pukeeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilskit
Det visade däremot på 0.06µ-gram/ml (mikrogram) - Är det tillräckligt lite för att kunna skylla på passiv rökning eller är jag körd i vilket fall?

Det är tillräckligt lite. Läs sidan 18 i narkotikapolisens egen tidning:
http://www.snpf.org/Tidningar/2011/SNPF_4-11.pdf
2012-01-18, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pukeeye
Det är tillräckligt lite. Läs sidan 18 i narkotikapolisens egen tidning:
http://www.snpf.org/Tidningar/2011/SNPF_4-11.pdf

Läste igenom och det stod att folk som kan bevisa att de varit i holland och att det inte finns någon avrapportering kring ruspåverkan ej döms. I mitt svar står det muskelspänningar, muntorrhet, rödsprängda ögon samt spelande fingrar. Hur ska jag förklara bort det?
2012-01-18, 19:05
Medlem
Pukeeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grap
Läste igenom och det stod att folk som kan bevisa att de varit i holland och att det inte finns någon avrapportering kring ruspåverkan ej döms. I mitt svar står det muskelspänningar, muntorrhet, rödsprängda ögon samt spelande fingrar. Hur ska jag förklara bort det?

"I mitt svar"?.
Har du gripits av pisspatrullen på öppen gata? Har du varit i Holland?
Vem har bedömt att du är torr i truten, rödsprängd och spelar med fingrarna?
En snut eller en läkare?

Acceptera inte ett strafföreläggande, skaffa en advokat och driv saken inför rätten.
Kräv att dom blå jävlarna skall bevisa ditt brott bortom rimligt tvivel.
(Så skall du se att dom snart tröttnar)
2012-01-18, 21:32
Medlem
Nido6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acerblazerlol
Du kan skylla på flygande katter om du så vill, att dom inte bryr sig är en annan sak..
This...
Du kan skylla på vad fan du vill, dom kommer fortfarande att vilja se dig dömd för att fylla kvoterna. Välkommen till verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
man garvar ju bara hur vissa lägger upp sitt liv
Du är så jävla genomskinlig. Hur skulle det vara om du för en gångs jävla skull ville se balken i ditt eget öga? Jag blir så satans trött på ditt självgoda trams.

Kamma dig.
Senast redigerad av Nido6 2012-01-18 kl. 21:36.
2012-01-18, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pukeeye
"I mitt svar"?.
Har du gripits av pisspatrullen på öppen gata? Har du varit i Holland?
Vem har bedömt att du är torr i truten, rödsprängd och spelar med fingrarna?
En snut eller en läkare?

Acceptera inte ett strafföreläggande, skaffa en advokat och driv saken inför rätten.
Kräv att dom blå jävlarna skall bevisa ditt brott bortom rimligt tvivel.
(Så skall du se att dom snart tröttnar)

Ursäkta för ett icke så informativ fråga hehe.
Greps av polisen utanför krogen, var hyfsat berusad. Hade rökt ytters lite på kvällen någon timme tidigare. Nekade pissprov först för att ta blodprov men ändrade mig sedan för att jag tänkte skylla på Holland som jag befann mig i 2 månader tidigare.

Nu när jag fått mitt svar hade jag 0,01 µg/ml tch i urinet. Enligt polisens informationstidning kunde passiv rökning ge en halt på knappt 0.04 µg/ml så funderar på att gå helt på spåret att det berodde på passiv rökning, istället för att medge att jag är en rökare som varit i Amsterdam och rökt som fan i 3 dagar och att det måste bero på det...

I papperna jag fick hem står det att jag har "blivit underrättad om rätt till försvarare" samt "godtar den försvarare som rätten förordnar". Får jag en advokat kostnadsfritt om jag överklagar eller måste jag betala denna om jag förlorar målet?
2012-01-18, 23:39
Medlem
MindWalker86s avatar
Hej ska göra urinprov om nån vecka på vårdcentralen, pga av jag ska ta körkort/trafikkort..

Är det någon som vet om de mäter med "50ng/ml" tester, eller har de ännu bättre tester där de ser ännu mindre än 50ng/ml?

Det är cannabis test jag ska göra..

Mvh MindWalker86
2012-01-19, 05:30
Medlem
Varulvs avatar
Två trådar sammanfogade.

/Mod
2012-01-29, 19:37
Medlem
*fel
Senast redigerad av Favrica 2012-01-29 kl. 19:40.
2012-01-29, 20:43
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindWalker86
Hej ska göra urinprov om nån vecka på vårdcentralen, pga av jag ska ta körkort/trafikkort..

Är det någon som vet om de mäter med "50ng/ml" tester, eller har de ännu bättre tester där de ser ännu mindre än 50ng/ml?

Det är cannabis test jag ska göra..

Mvh MindWalker86

20ng/ml är cutoff.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in