2007-04-02, 13:10
Medlem
cannabe²s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrorr
Ska inte göra ett pisstest hos polisen utan ska pissa i en dunk under 24h då dom ska kolla lite andra saker (hjärtsjukdoms relaterat). Polisen är inte alls inblandad i detta men rökte runt 1g för 1½ vecka sen och ytterligare 1g för ca 2½ vecka sen.

undrar bara om detta kommer synas när jag då pissar i dunken? Eller det krävs vissa tester för att utgöra om man har thc i urinet, eller det syns direkt när dom analyserar urinet?

Jag kan möjligtvis förskjuta detta med 2-3 dagar. Vad tror ni?

Dom gör precis som du har gjort. Det man inte letar efter hittar man inte. SÖK!
2007-04-04, 12:53
Medlem
Är 0,4 mikrogram tetrahydrocannabinolsyra per ml urin en stor eller liten mängd?
Isf hur stor/liten mängd är det?

MVH
2007-04-05, 08:33
Medlem
retardos avatar
Hej kom precis från mitt "pisstest" jag ska mäta om jag har heroin/thc/kokain m.m i mitt urin!

Tyvärr hade jag scenskräck av alla speglar och lyckades bara fylla det smala provröret 1,5-2cm ... tror ni det är tillräckligt för ett prov? (Det ska skickas till Karolinska labratoriet)

Direkt när jag kom utanför dörren på mottagningen blev jag sjuuuuuuukt kissnödig!
2007-04-16, 19:10
Medlem
Häj,

jag och några polare ska åka till Nederländerna. En av dessa polare tycker att det är dumt att bryta mot lagen, men skulle väldigt gärna vilja testa att röka på. Problemet är att han har hört att sommarjobbare får lämna pissprov första dagen man börjar jobba (på hans arbetsplats - ett stort pappersbruk), och om han nu ska röka marijuana i Nederländerna så kommer detta att ske mellan åtta och sexton dagar innan han börjar på sitt nya jobb. (Själv har jag sökt jobb på samma arbetsplats, men jag skulle av principskäl aldrig ändra mitt liv efter en drogkonservativ bajsmoral).
  1. Har de rätt att kräva honom på pissprov?
  2. Kommer THC:n att gå ur av sig själv?

2007-04-16, 19:27
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoq
Häj,

jag och några polare ska åka till Nederländerna. En av dessa polare tycker att det är dumt att bryta mot lagen, men skulle väldigt gärna vilja testa att röka på. Problemet är att han har hört att sommarjobbare får lämna pissprov första dagen man börjar jobba (på hans arbetsplats - ett stort pappersbruk), och om han nu ska röka marijuana i Nederländerna så kommer detta att ske mellan åtta och sexton dagar innan han börjar på sitt nya jobb. (Själv har jag sökt jobb på samma arbetsplats, men jag skulle av principskäl aldrig ändra mitt liv efter en drogkonservativ bajsmoral).
  1. Har de rätt att kräva honom på pissprov?
  2. Kommer THC:n att gå ur av sig själv?

Dom har väl inga rättsliga skäl för att tvinga honom till pissprov, men det är mycket möjligt att dom kräver det för att han ska kunna jobba där, om han du nekar så ryker nog jobbet..

Det beror på hur mkt han röker och individen.. Om han väger <80 kilo så kan han nog röka 2-3 gånger, är han över 80kg så skulle inte jag röka mer än en gång. Om han är lite extra aktiv dagarna efter så är det lungt.
2007-04-16, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Dom har väl inga rättsliga skäl för att tvinga honom till pissprov, men det är mycket möjligt att dom kräver det för att han ska kunna jobba där, om han du nekar så ryker nog jobbet..

Jag tänkte snarare att det möjligen skulle kunna vara förbjudet i lag att kräva pissprov av anställda?

Citat:
Det beror på hur mkt han röker och individen.. Om han väger <80 kilo så kan han nog röka 2-3 gånger, är han över 80kg så skulle inte jag röka mer än en gång. Om han är lite extra aktiv dagarna efter så är det lungt.

Han väger 80 kilo och är 177 cm lång tror jag. Vi brukar simma och lyfta lite skrot två gånger i veckan. För övrigt är det ju studentveckan när vi kommer hem, så det blir nog en hel del kraftansträngningar i form av studenttåg och studentbal och allt vad det heter.

Förresten, hur är det med att röka första gången? Måste man röka två gånger för att det ska ge effekt? Det är nämligen ett rykte jag har hört från ganska många. Själv var jag alkoholberusad första gången jag rökte på (läs: delade på EN joint med tre kompisar), så jag har inte upplevt att effekten uteblev första gången.
2007-04-16, 20:26
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Jag tänkte snarare att det möjligen skulle kunna vara förbjudet i lag att kräva pissprov av anställda?

Nej, det är rätt vanligt, speciellt vid ansvarsfyllda jobb.

Citat:
Han väger 80 kilo och är 177 cm lång tror jag. Vi brukar simma och lyfta lite skrot två gånger i veckan. För övrigt är det ju studentveckan när vi kommer hem, så det blir nog en hel del kraftansträngningar i form av studenttåg och studentbal och allt vad det heter.

Det låter ju lovande. Om han ändå känner sig osäker(vilket jag inte skulle ha gjort) så kan han ju följa direktiven i "[FAQ om drogtestning]"

Citat:
Förresten, hur är det med att röka första gången? Måste man röka två gånger för att det ska ge effekt? Det är nämligen ett rykte jag har hört från ganska många. Själv var jag alkoholberusad första gången jag rökte på (läs: delade på EN joint med tre kompisar), så jag har inte upplevt att effekten uteblev första gången.

Det där varierar väldigt mkt. De flesta verkar inte få någon effekt första gången. Min personliga åsikt är dock att detta beror mer på dåliga röktekniker och dåligt röka än något annat. Problem med dåligt röka lär ju inte vara några problem iom att ni är i Amsterdam. Se till att han håller in röken långt nere lungorna i 5 sek, gärna tar ett djupt andetag luft direkt han släpper rökdonet, sväljer ner röken och sedan andas ut rätt långsamt för att inte hosta ut lungorna. Tänk på att hålla koll så att han inte röker för mkt, och att hålla koll på iaf han ändå skulle göra det. Låt han ta 2 bloss på rökdonet - vänta 5 minuter - 2 bloss till osv.. om han efter 3-4 omgångar inte känner nåt så behöver han ju inte röka mer.

Det bästa rådet jag kan ge han och er är: Ta det lungt!

Förresten, han vill inte inte bryta mot Sveriges lagar? Men om han har spår av cannabis i Sverige så bryter han mot dom..
2007-04-17, 18:47
Medlem
F.Ks avatar
Citat:
...Förresten, han vill inte inte bryta mot Sveriges lagar? Men om han har spår av cannabis i Sverige så bryter han mot dom.. [/i]

Så man får alltså inte göra något lagligt i ett annat land som är olagligt i sverige om det lämnar spår! Sjukt.
2007-04-18, 15:43
Medlem
PotRockers avatar
tjenare var en vecka sen jag o 2 kompisar delade på mindre en ett gram afghan och är varken lång eller överviktig och har druckigt relativt mycket vatten nån som vet om jag lyckas få negativ imorn om jag dricker vatten så jag sprängs idag o imorn framm till kl 4??

tackar för svaren i förväg
2007-04-18, 15:46
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PotRocker
tjenare var en vecka sen jag o 2 kompisar delade på mindre en ett gram afghan och är varken lång eller överviktig och har druckigt relativt mycket vatten nån som vet om jag lyckas få negativ imorn om jag dricker vatten så jag sprängs idag o imorn framm till kl 4??

Om du var ren innan du rökte senast så borde du kunna vara negativ, ja.
2007-04-18, 15:51
Medlem
PotRockers avatar
tjorvet är ju att det var ett bra tag sen sisst jag var på prov o då var jag negativ men har gått ett tag mällan dem
2007-04-20, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PotRocker

Hur gick det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in