Citat:
Ursprungligen postat av spoq
Jag tänkte snarare att det möjligen skulle kunna vara förbjudet i lag att kräva pissprov av anställda?
Nej, det är rätt vanligt, speciellt vid ansvarsfyllda jobb.
Citat:
Han väger 80 kilo och är 177 cm lång tror jag. Vi brukar simma och lyfta lite skrot två gånger i veckan. För övrigt är det ju studentveckan när vi kommer hem, så det blir nog en hel del kraftansträngningar i form av studenttåg och studentbal och allt vad det heter.
Det låter ju lovande.

Om han ändå känner sig osäker(vilket jag inte skulle ha gjort) så kan han ju följa direktiven i "[FAQ om drogtestning]"
Citat:
Förresten, hur är det med att röka första gången? Måste man röka två gånger för att det ska ge effekt? Det är nämligen ett rykte jag har hört från ganska många. Själv var jag alkoholberusad första gången jag rökte på (läs: delade på EN joint med tre kompisar), så jag har inte upplevt att effekten uteblev första gången.
Det där varierar väldigt mkt. De flesta verkar inte få någon effekt första gången. Min personliga åsikt är dock att detta beror mer på dåliga röktekniker och dåligt röka än något annat. Problem med dåligt röka lär ju inte vara några problem iom att ni är i Amsterdam.

Se till att han håller in röken långt nere lungorna i 5 sek, gärna tar ett djupt andetag luft direkt han släpper rökdonet, sväljer ner röken och sedan andas ut rätt långsamt för att inte hosta ut lungorna. Tänk på att hålla koll så att han inte röker för mkt, och att hålla koll på iaf han ändå skulle göra det. Låt han ta 2 bloss på rökdonet - vänta 5 minuter - 2 bloss till osv.. om han efter 3-4 omgångar inte känner nåt så behöver han ju inte röka mer.
Det bästa rådet jag kan ge han och er är:
Ta det lungt!
Förresten, han vill inte inte bryta mot Sveriges lagar? Men om han har spår av cannabis i Sverige så bryter han mot dom..