Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Nr det gller allmnna relativitetsteorin vet jag inte riktigt vad du syftar p. Svarta hl krver fr en fullstndig beskrivning just kvantmekanik s dr kan vi inte frvnta oss att allmnna relativitetsteorin r tillrcklig. Om du kan frklara mer specifikt vad du syftar p s blir det lttare att diskutera.
Gissar p att det handlar om artikeln "On A Stationary System With Spherical Symmetry Consisting of Many Gravitating Masses". Som tur r core-dumpar Firefox av ngon anledning, och Netscape har inte java-skit tillgngligt (Xserver mot universitetet), s jag slipper hrmed traggla igenom hela skiten

, vilket skulle ta dagar, och hoppar glatt till sista sidan av artikeln (som jag inte kan ladda ned men nd browsa) och citerar hr:
Citat:
Ursprungligen postat av Einstein
The essential result of this investigation is a clear understanding as to why the "Schwartzschild singularities" do not exist in physical reality. Although the theory given here treats only clusters whose particles move along circular paths it does not seem to be subject to reasonable doubt that more general cases will have analogous results. The "Schwartzschild singularities" does not appear for the reason that matter cannot be concentrated arbitrarily. And this is due to the fact that otherwise the constituting particles would reach the velocity of light."
Tillgg/OT: Ngon annan som anvnder Xserver mot hgskola/univ. fr att kunna hmta hem artiklar? Firefox core-dumar alltid s mste kra med Netscape, som inte har "Java enablat" i de mest enkla avseenden. Hur slr man p javajoxet i Netscape? Hittar nada. Har aldrig varit ett problem tidigare p JSTOR, men nu va fan ...