Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-22, 22:47
  #1201
Medlem
Deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supmotherfucker
Har en fråga till er alla, är blizzards sidor fortafarande nere. Kan ni komma in på www.fileplay.net
eller www.pcgamer.com? Varken dessa sidor eller www.blizzard.com fungerar för mig..


Skäms*

Wow är nere, SC2 är nere.. kommer inte in på Bnet via nätet.
Citera
2011-02-22, 22:47
  #1202
Medlem
lamajägarns avatar
Satan va tråden växer fort ändå 100 sidor på ett dygn

Kan även rapportera att mina 5 konton fortfarande är aktiva, bör man passa på o skaffa fler eller e de kört ännu? ^^
Citera
2011-02-22, 22:49
  #1203
Medlem
"Thank you for the report Huhwhat, and yes, we are very aware of the issue. It will be fixed very soon and we will take action on everyone who participated in the exploit."

"Indeed, it would be highly unprofessional to discuss such things here Keylis. But rest assured, they will not certainly not benefit from this exploit."

- Källa
Citera
2011-02-22, 22:49
  #1204
Medlem
Nire431s avatar
Citat:
Har en fråga till er alla, är blizzards sidor fortafarande nere. Kan ni komma in på www.fileplay.net
eller www.pcgamer.com? Varken dessa sidor eller www.blizzard.com fungerar för mig..



Funkar för mig har comhem.
Citera
2011-02-22, 22:50
  #1205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supmotherfucker
Svar JA. Satt faktiskt och funderade på om det var drulleföretaget som skitit sig igen.

Nu bör vi hålla oss till topic och diskutera blizzard hämnd på folk som använt buggen

Massban, stämningar, vad tror ni.
Massban är väl det troligaste, inte helt omöjligt att alla konton som kan kopplas till en person ryker.
Citera
2011-02-22, 22:51
  #1206
Medlem
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sto...etfel-i-europa

kanske har något med detta att göra
Citera
2011-02-22, 22:52
  #1207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teron
Massban är väl det troligaste, inte helt omöjligt att alla konton som kan kopplas till en person ryker.

Tänkte du på koppling till andra konton via IP. Tanken slog mig, men en polare sa att det enda man behöver säga då är att det är "syskonet" som har gjort det.
Citera
2011-02-22, 22:52
  #1208
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supmotherfucker
Skämmas*



Svar JA. Satt faktiskt och funderade på om det var drulleföretaget som skitit sig igen.

Nu bör vi hålla oss till topic och diskutera blizzard hämnd på folk som använt buggen

Massban, stämningar, vad tror ni.


Tror på massban... Inte fan kommer dom att kunna åtala alla
Citera
2011-02-22, 22:53
  #1209
Medlem
kNekarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themilkyway
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sto...etfel-i-europa

kanske har något med detta att göra
Satan! har drabbat mig
Citera
2011-02-22, 22:55
  #1210
Medlem
Larocks avatar
Spelade WoW hela natten och dagen, ingen sömn alls. Första gången jag spelar, helt fast. Nu är det såklart synd att min char kommer försvinna när mitt konto kommer bli bannat menmen jag förväntade mig inte annat.
Efter detta kan jag definitivt tänka mig att betala för WoW.

Frågan är: om jag tankat alla expansions gratis med denna bugg och jag vill spela på riktigt nu, måste jag köpa alla expansions osv eller?

Sen är jag skeptiskt till att de kommer banna alla, det är så mycket jobb...Tänk dessutom på dom som bara köpte cd keys utan att använda, dom kanske kan använda dom på nystartade konton om någon vecka?

Edit: hur ska dom banna "alla konton" från en IP, tänk om någon gjort detta på ett IT café, ska dom banna varenda spelare som har loggat in på WoW med samma pc?
__________________
Senast redigerad av Larock 2011-02-22 kl. 23:00.
Citera
2011-02-22, 22:57
  #1211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supmotherfucker
Tänkte du på koppling till andra konton via IP. Tanken slog mig, men en polare sa att det enda man behöver säga då är att det är "syskonet" som har gjort det.
Ja, främst koppling via IP. Jag skulle inte heller bli förvånad om de har tracking cookies för bnet så de kan se att det är samma webbläsare som använts med ett konto och sedan reggat ett nytt. Du får också tänka på att det knappast behövs bevis bortom rimligt tvivel här, utan Blizzard är ju den som avgör vad som är bevis nog.
Citera
2011-02-22, 22:58
  #1212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larock
Sen är jag skeptiskt till att de kommer banna alla, det är så mycket jobb...Tänk dessutom på dom som bara köpte cd keys utan att använda, dom kanske kan använda dom på nystartade konton om någon vecka?

Inte så komplicerat som du tror att det är. Det är bara att skapa en algoritm som tar och går igenom alla konton som har köpt via banken och bannar dem alla för att sen begära en bekräftelse via ID-kort. Drygt för alla som var oskyldiga som måste vänta ett par dagar innan dem får sitt konto öppnat igen.
__________________
Senast redigerad av jahmannow 2011-02-22 kl. 23:00.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback