• 1
  • 2
2011-02-21, 20:37
Medlem
Tjejer, hur länge tycker ni att det är OK att vara sexuellt aktiv med en partner utan att ni får orgasm? Vi vet att överlag är det svårare för en tjej att komma under sex, och de första gångerna kanske oralsex inte prioriteras. Men hur länge kan ni tänka er ge en kille att försöka tillfredsställa er innan ni känner att det har gått för långt och tålamodet börjar ta slut?

Och killar, hur länge kan ni vara sexuellt aktiva med en tjej utan att ha gett henne en orgasm innan ni börjar känna er "dåliga" eller otillräckliga? Eller känner ni att det inte är ert ansvar och ifall hon inte kommer så stör det inte er?

Förstår att det kan vara svårt o svara på hur "länge" eftersom man har sex olika många gånger under en viss tid, men svara antingen tidsmässigt eller gånger man har haft sex.
Citera
2011-02-21, 20:47
Medlem
dekanmis avatar
Hur länge är svårt att svara på då jag är en tjej som kommer ganska lätt, både genom penetreringssex och annat. Jag kan inte riktigt ge en tidsspann eller "antal gånger" innan jag tycker att orgasmen ska prioriteras. Jag är väldigt osjälvisk och vill först och främst se till att killen har det skönt (vilket ger mig psykologisk njutning), därför prioriterar jag aldrig min egen. Kanske lite dumt, men då jag kommer lätt så har det ändå aldrig varit något problem.

Men, för att ge ett svar på frågan: När man börjar bli helt bekväma med varandra och sexet känns naturligt (den allra första gången och ett par gånger efter det tenderar ju till att vara rätt spänd - i alla fall i nyktert tillstånd), då kanske man ska börja se till att starta kommunikationen för att se till att få en orgasm.
Citera
2011-02-21, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nelli
.

Vet ts varför kvinnor fejkar orgasm?

Ont: jag blir fett besviken på mig själv om tjejen inte får orgasm varje gång vi har sex. Vet själv hur oskönt det är att inte komma.

(är kille då)
Citera
2011-02-21, 20:48
Medlem
Jag eller min kvinna ser till att hon får orgasm varje gång. Att båda får orgasm varje gång vi gökar ser jag som en självklarhet. Det roliga är att jag tycker det är viktigare än vad hon gör
Citera
2011-02-21, 20:51
Bannlyst
Har man bara sex en gång så kan inga krav ställas öht i min värld. Även om jag kan förstå om vissa knullar just därför, men då tror jag dom får ett bättre sexliv med en fast partner i längden, det är där man kan hoppas på något mer.

Mitt svar som kille är helt enkelt när man varit tillsammans ett tag, känner sig trygga ihop och kan göra olika saker sexuellt utan att det känns konstigt eller pinsamt för någon part. Skulle tjejen inte tycka det vore skönt eller någonting så är det klart det känts illa. Men dom första gångerna får man väl leva med att det inte är perfekt.
Citera
2011-02-21, 20:53
Bannlyst
Orgasmen är inte direkt nödvändig enligt mig, jag ser det bara som en liten extra bonus.
Citera
2011-02-21, 20:53
Bannlyst
Ni två ovanför mitt senaste inlägg har missförstått frågan. Det hon frågar är ju hur länge ni tycker det kan vara okej i början, inte om era tjejer får orgasm varje gång idag.
Citera
2011-02-21, 20:58
Medlem
Everyone watch out for themselves.

Skiter faktiskt i det, sånt brukar reda upp sig med tiden. Är du nu en sån där kvinna som har as-svårt att komma så får du väl snacka med din snubbe och hinta lite om vad du vill att han ska göra. Är han inte helt rudis borde han väl fixa det med lite tips från dig?
Citera
2011-02-21, 21:03
Medlem
Citat:
Tjejer, hur länge tycker ni att det är OK att vara sexuellt aktiv med en partner utan att ni får orgasm? Vi vet att överlag är det svårare för en tjej att komma under sex, och de första gångerna kanske oralsex inte prioriteras. Men hur länge kan ni tänka er ge en kille att försöka tillfredsställa er innan ni känner att det har gått för långt och tålamodet börjar ta slut?

Och killar, hur länge kan ni vara sexuellt aktiva med en tjej utan att ha gett henne en orgasm innan ni börjar känna er "dåliga" eller otillräckliga? Eller känner ni att det inte är ert ansvar och ifall hon inte kommer så stör det inte er?

Förstår att det kan vara svårt o svara på hur "länge" eftersom man har sex olika många gånger under en viss tid, men svara antingen tidsmässigt eller gånger man har haft sex.

Helt omöjligt att svara på, däremot så är det så att man har en skyldighet som man att försöka efter bästa förmåga.Men även kvinnan har ett ansvar, i dagens samhälle så finns det så ruggigt många olika klitorisstimulerare att det nästan är en bedrift att INTE kunna få orgasm.
Citera
2011-02-21, 21:08
Bannlyst
Att kvinnor (flickor modell större) har svårt att få orgasm kan jag inte hålla med om.
Citera
2011-02-21, 21:08
Bannlyst
Citat:

(Kille): Jag upplever att det är tvärtom att tjejen kommer 2-3 gånger innan jag hinner komma. Men är antagligen en annan femma.

Jag hade inte orkat med att komma före bruden hela tiden. Njuter av att tillfredsställa min flickvän, många gånger mer än mig själv.
Citera
2011-02-21, 21:16
Medlem
SummerWines avatar
Efter tre-fyra knull ger jag upp hoppet om honom och gör slut om det inte funkar. Dom flesta ska dock ha lyckats då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in