Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-02-21, 08:12
  #1
Avstängd
Squadristas avatar
Säg att två personer på msn pratar, den ena pratar om att göra något olagligt, då skriver de kanske "bara skojar" eller "haha, kul skämt" också, skulle detta på något sätt göra att inte FRA eller SÄPO eller vilka som nu har koll på sådant förstår att det är på allvar ändå? Låter ju helt efterblivet, tror nog att polisen är lite bättre än så på hot.
Citera
2011-02-21, 09:02
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squadrista
Säg att två personer på msn pratar, den ena pratar om att göra något olagligt, då skriver de kanske "bara skojar" eller "haha, kul skämt" också, skulle detta på något sätt göra att inte FRA eller SÄPO eller vilka som nu har koll på sådant förstår att det är på allvar ändå? Låter ju helt efterblivet, tror nog att polisen är lite bättre än så på hot.

Jag har faktiskt ingen aning, men en ren chansning skulle vara att eftersom de påpekar att de bara skämtar så finns det inga konkreta bevis till att just personerna som talade på MSN gjorde det.
Självklart så väcker det misstanke och vilken idiot som helst kan ju förstå att det var dem, dock så måste polisen kunna bevisa detta.
Citera
2011-02-21, 09:10
  #3
Avstängd
Squadristas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uname
Jag har faktiskt ingen aning, men en ren chansning skulle vara att eftersom de påpekar att de bara skämtar så finns det inga konkreta bevis till att just personerna som talade på MSN gjorde det.
Självklart så väcker det misstanke och vilken idiot som helst kan ju förstå att det var dem, dock så måste polisen kunna bevisa detta.

Visst, haha, men det verkar ändå grovt efterblivet.

1 säger: har du haschet?
2 säger: ja, bla bla kronor för blabla gram
1 säger: köper det imorrn
2 säger: jag bara skoja
1 säger: haha
2 säger: där lurade vi allt snuten
Citera
2011-02-21, 09:30
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squadrista
Visst, haha, men det verkar ändå grovt efterblivet.

1 säger: har du haschet?
2 säger: ja, bla bla kronor för blabla gram
1 säger: köper det imorrn
2 säger: jag bara skoja
1 säger: haha
2 säger: där lurade vi allt snuten

Där håller jag med dig, visst är det efterblivet men de måste ju kunna bevisa att det är på det viset. Kan ju vara ett sammanträffande etc, men det blåser ju upp en hel del misstankar såklart
Citera
2011-02-21, 09:46
  #5
Medlem
FRA bevakar inte kommunikationer inom Sverige så det skulle inte vara några problem. Och om dom gjorde det skulle dom ändå inte ta det på allvar.
Citera
2011-02-21, 09:49
  #6
Medlem
Nu när vi ändå är inne på övervakning osv så tänkte jag låna tråden och fråga fall ni tror/vet att polisen är så engagerad i vad ungdomarna skriver på olika chatt program.. Alla jag känner är riktigt nojjiga över detta men jag brukar alltid säga "Varför oroar ni er för detta, vi har snackat om samma sak i 2-3 år på sms men inget har hänt så varför skulle det hända nu"
Citera
2011-02-21, 11:29
  #7
Medlem
secryxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
FRA bevakar inte kommunikationer inom Sverige så det skulle inte vara några problem. Och om dom gjorde det skulle dom ändå inte ta det på allvar.
Msn(Microsoft) är inte svenskt.
Citera
2011-02-21, 12:30
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av secryx
Msn(Microsoft) är inte svenskt.

Ja? Vad menar du?
Citera
2011-02-21, 12:43
  #9
Medlem
Chevrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
Ja? Vad menar du?
Att trafiken faktiskt passerar Sveriges gränser?
Citera
2011-02-21, 12:44
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
Ja? Vad menar du?
Jag antar att han menar att trafiken då skulle gå via MSN's servrar som finns någonstans utanför Sverige, och att det därför skulle finnas möjlighet för FRA att va med på ett hörn.

EDIT:
En minut efter förra postaren >_>
Citera
2011-02-21, 12:54
  #11
Medlem
secryxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
Ja? Vad menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Chevron
Att trafiken faktiskt passerar Sveriges gränser?

Citat:
Ursprungligen postat av Padex
Jag antar att han menar att trafiken då skulle gå via MSN's servrar som finns någonstans utanför Sverige, och att det därför skulle finnas möjlighet för FRA att va med på ett hörn.

EDIT:
En minut efter förra postaren >_>


Exakt. Lands gränser på nätet är rätt diffust.
__________________
Senast redigerad av secryx 2011-02-21 kl. 12:56.
Citera
2011-02-21, 18:58
  #12
Medlem
Tjatters avatar
Att tro att myndigheter inte har lyssnat före FRA-lagen är naivt, ända skillnaden är att de gör det lagligt nu.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback