Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Om jag nu inte missminner mig så hade väl FB grundare någoting att göra med frihetsfronten:
http://www.flashback.se/polisen/7.gif
http://www.flashback.se/polisen/7.gif
Japp. Han var inbjuden som talare. Betyder ju knappast att han själv förespråkar dessa åsikter. Eller hur? Och ifall du undrar, så är han inte nyliberal och inte heller medlem i Frihetsfronten.
Men det är ju ointressant när vi diskuterar grundfrågan, vilket är Flashbacks hållning. Och den är åsiktsneutral.
Citat:
Jag har aldrig påstått att FB försöker driva libertarismen i den mening att de försöker dyvla på folk just den ideologin. Däremot så ligger den liberaristiska ideologin bakom tanken att alla människor skall ha "frihet" att publicera vad de vill, (oavsett konsekvensker, min anm.). Med detta finns det många fördelar, det erkänner jag gärna. Men det finns också problem, som jag redovisat i tidigare inlägg.
Su du menar att ALLA som förespråkar åsiktsfrihet och yttrandefrihet är nyliberaler? Eller lyder under en liberaristisk ideologi?
Konstig inställning.
Är Noam Chomsky nyliberal? Jag trodde han var anarkist.
Flashback arbetar för en fri debatt och ökad kunskap. Detta kräver ingen ideologi. Oavsett vad du tror.
Citat:
Jag tycker admin skulle hålla sig för god för att så kraftigt underskatta läsarnas och debattörernas intelligens. Självfallet så bär alla människor med sig en moralisk/ideologisk/värdemässig-, eller vad man föredrar att kalla den, ryggsäck. Åsiktsneutralitet och obundenhet är floskler som möjligtvis expressen kan hålla sig med, utan att bli kritiserad av en vaken läsarskara, men ni i FB:s ledning borde veta bättre. Så det är fortfarande ganska självklart för mig att hävda att FB har en helt klar libertariansk grundsyn vad gäller publicerings policy.
Vi har uppenbart olika uppfattning. Ointressant att diskutera sakfrågan vidare. Du tror man måste ha en libertariansk grundsyn för att förespråka åsiktsfrihet och yttrandefrihet, jag vidhåller att det är en förutsättning för att A) bedriva journalistisk verksamhet och B) ha en givande diskussion för att till slut komma fram till en slutsats baserad på olika fakta.
Jag tror på kunskap, inte propaganda.
Du vidhåller att Flashback vilar på en libertariansk grund, och jag menar att så inte är fallet. Du får tro vad du vill.
Jag har nu iallafall besvarat dina påståenden, och du kan välja mellan att ta till dig detta, eller förneka dessa fakta.
admin