2004-08-30, 20:28
Medlem
Ola Schuberts avatar
Det här var kul!!!!!!!.......

Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Ola Schubert (Passagen-medlem, 42 år - http://profil.passagen.se/Ola.Schubert):

"Tycker om att debattera med rasister, imperialister och annat löst folk. Jag har i grunden en vetenskaplig inställning, men gillar också att debattera religion, speciellt när islam orättvist blir påhoppad.

Kod:
http://privatpersoner.eniro.se/query?stq=0&firstname=ola&lastname=schubert&area=&phone_number=&what=wp&firstnameType=trunc&lastnameType=trunc&addressType=trunc
Favoritlänkar:
- har rasisterna rätt?
- palestina information
- satir
- koranen på din hårddisk
- Testa dig själv!

Nick (s.s. i FB): http://profil.passagen.se/profile_images/2/5/224-msFXKtV4jM53.jpg

Debattinlägg Ola Schubert 'Passagen Debatt:
-"För er som tror på Jesus och annat religiöst trams....
Skrivet av 'Ola.Schubert', 9.aug.2004, kl.16:35

'...så kan jag berätta att i kväll kl 20:00 så kommer TV-programmet Vetenskapens värld att ta upp de senaste strängteoretiska rönen! Jag kan försäkra att de är så otroligt mycket mer avancerade upptäckter jämfört med er primitiva religiösa tro, så man inte vet om man skall skratta eller gråta åt det religiösa eländet!"-
ref.
Kod:
http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=3500000000000014&conference=10500000000000169&posting=19500000001821361

Jaja, här har vi en fått in en tyckare, lika bra att ta reda på bakgrunden, och se på vilka grunder åsikterna baseras...

Visst, men vill du verkligen veta vem jag är så får du allt gräva djupare. Man kan t.ex. diskutera religion på olika existentiella nivåer, jag brukar välja den som passar bäst gentemot mina debattmotståndare. Men det är ju kul att du gräver!

Jo, jag har haft stor nytta av FB för att hitta udda saker, t.ex. när jag refererar till extrema saker på andra debatter.
Citera
2004-08-30, 20:44
Medlem
Ola Schuberts avatar
Oj, det här inlägget var så fientligt att det måste kommenteras........

Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ola Schubert, det inskränkta och surmagade censurivrandets lilla springpojke
på Flashback ! men varför vanhelga den helige syfilitikern Franz namn?! Inte för att jag tidigare lagt märke till dina inlägg, men jag bläddrade lite bland de bigotta och egenrättfärdiga kälkborgerliga utgjutelser du sprider kring dig på forumet...och inser att jag inte missat något, det är ju som att lyssna till Lars Leijonborg eller Mona Sahlin eller någon annan överhetsmupp som rapar upp politiskt korrekta floskler och rabiat hat mot människor som är av annan åsikt än du själv.

Min kommentar: Jag noterar att du inte ens kan hålla en hövlig ton, samtidigt som du anklagar mig för samma sak. Vore jag som de ovanstående personerna skulle jag inte satt min fot på FB, och varit helt nöjd med det. Men det är jag inte. för samtidigt som jag är kritiskt, så är jag nyfiken också.

Citat:
"Olagliga våldsskildringar"...exemplifiera! var har du hittat det, är du verkligen ute och surfar i sådana skumraskzoner? Men om du hittar något misstänkt lagbrott skulle jag föreslå att du rapporterar det till respektive moderator i stället för, som jag i något av dina inlägg sett att du funderat på, till polisen eller AFA (det var väl något "nazzesvin", som du så älskvärt uttrycker dig, som skulle kunna sättas dit och därmed bereda dig någon sorts unken tillfredsställelse?)
Min kommentar: Jag tänker inte titta igenom alla p-rullar på nätet. Om du läst mina inlägg i M_A_R debatterna så kommer du att märka att jag endast talade om möjligheter som jag inte tänkte realisera.

Citat:
Att i text beskriva vilka sexuella akter som helst är inte olagligt, låt bli att läsa om det stör dig, men sluta gnälla på dem som försöker upprätthålla vad som återstår av yttrandefriheten i detta land! Att diskutera droger eller brott är inte heller illegalt, så din klagan förblir egentligen mycket diffus...Vad är det som ska skötas bättre? Skulle det vara bättre om dina vettskrämda pseudoprogressiva idéer om lagar och moral tillämpades strikt och även FB bannlyste alla som beskriver verkligheten som de uppfattar den utan hänsyn till vad DN:s ledarskribenter eller andra lyxprostituerade lögngenompyrda systemupprätthållare fastslår?
Min kommentar: Ja, jag har förstått att libertarianer saknar moral

Citat:
Och förresten, den man du signerar i din signatur hette förstås inte "Simmel George", och inte heller "Boy George", utan Georg Simmel och inget annat.
Min kommentar: I akademisk litteratur så skriver man hävisningar med efternamet först. Att du retar dig på sådana saker men inte reagerar för förtal, elände och förnedring visar bara på hur värdeinvalid du är enligt min mening.
Citera
2004-08-30, 20:55
Medlem
Ola Schuberts avatar
Jag måste svara på ditt arroganta inlägg

Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
I likhet med alla moralister vill du ge sken av att det finns en absolut moral, en etik jämförbar med naturlagarna. Så är det inte och har heller aldrig varit. Moral är ingenting som finns, moral är något som skapas.
Min kommentar: Japp, moral skapas av oss människor. Jag bekänner mig till en moral som skall gynna så många människor som möjligt över tid. Men naturligtvis så kan också min moral ändras över tid[/quote]
Citat:
(För några hundra år sedan ansågs det moraliskt helt förkastligt att inte gå i kyrkan på söndagarna, och folk brändes som bekant på bål för kätteri. Testa att argumentera för något dylikt idag, därtill utifrån ett moraliskt perspektiv...)
Min kommentar: De finns faktiskt de som har en liknande moral på passagens jesus-debatt.

Citat:

Du är inget annat än en produkt av din samtid, som tror att du tänker trots att det du i själva verket gör är att sortera dina fördomar, din kunskap respektive okunskap i olika fack i medvetandets vindlingar tills det där uppstått en ordning som 'känns bra'. Strax därpå drar du slutsatsen att du funnit sanningen och menar därtill att eftersom den är funnen ska andra förhindras att debattera dess riktighet, att söka alternativa sanningar.
Min kommentar: Nejdå, jag har inte hittat något slutgiltig sanning, även om jag sorterat mycket. Men min ståndpunkt är att man måste diskutera den PK åsikten som finns i vissa kretsar att "ju mer som är tillåtet dessto bättre".

Citat:
Korkat i kubik. Superduperpatetiskt. Och skrämmande arrogant.
Min kommentar: Oj, jag har visst inte varit tillräckligt PK för dina kretsar, jag ber sååååååå mycket om ursäkt!!!!!!!
Citera
2004-08-30, 21:00
Bannlyst
Haha, i jämförelse med Ola så är ju Ulf Ekman och Stanley Sjöberg närmast crackrökande, libertarianska, nazistiska läderbögar

En reinkarnation av Mary Whitehouse, månne?
Citera
2004-08-30, 21:04
Medlem
Ola Schuberts avatar
Jo,då..........

Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Det som skrivs på FB's mer "ljusskygga" forum reflekterar verkligheten, vad folk verkligen tänker och tycker men inte vågar säga i vardagslivet... Tål du inte verkligheten??
jag tål verkligheten, därför har jag också tittat på drogforumen. Tycker inte du att det är lite sjukt att människor stoppar i sig droger för att må bra? Speciellt gäller detta de fall då drogen gör att kroppens egna "lyckorus" typ edorfiner produceras allt mindre. Skulle det inte vara kul att bearbeta saker och ting och sedan känna en underbar sinnesro utan droger?

Jag fördömmer dig inte, eller försöker sopa dig under mattan, jag förseslår bara en alternativ livsstil, som jag tror håller betydligt bättre i längden än droger
Citera
2004-08-30, 21:08
Medlem
Ola Schuberts avatar
Vilken jämförelse......

Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Haha, i jämförelse med Ola så är ju Ulf Ekman och Stanley Sjöberg närmast crackrökande, libertarianska, nazistiska läderbögar

En reinkarnation av Mary Whitehouse, månne?

Till skillnad från dessa personer så kollar jag ju på FB:s olika forum. Jag är till och med beredd att erkänna att mycket här på FB gett mig nya insikter. Däremot så tror jag inte att allt är nyttigt i längden.

Ps Vem är Mary Whitehouse?Ds.
Citera
2004-08-30, 21:10
Medlem
Respekt Ola! Jag håller på dig! *helt ärlig*
Citera
2004-08-30, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Till skillnad från dessa personer så kollar jag ju på FB:s olika forum. Jag är till och med beredd att erkänna att mycket här på FB gett mig nya insikter. Däremot så tror jag inte att allt är nyttigt i längden.

Ps Vem är Mary Whitehouse?Ds.
http://www.fact-index.com/m/ma/mary_whitehouse.html

http://www.melonfarmers.co.uk/nwmaryw.htm
Citera
2004-08-30, 23:18
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Jag är till och med beredd att erkänna att mycket här på FB gett mig nya insikter. Däremot så tror jag inte att allt är nyttigt i längden.

Jag tror inte heller att allt som diskuteras på FB är nyttigt. Det är knappast det frågan gäller. Du anser att personer som inte delar dina åsikter inte heller skall ha rätt att uttala dem offentligt. Självklart har du rätt att argumentera för ett totalitärt samhälle utan yttrandefrihet, men du får räkna med motargument.

Jag kommer inte att kasta Voltaires och Karl Poppers böcker på bokbålet! Vad är det för fel i att sätta tilltro till människors förmåga att tänka själv? Vad är det för fel på ett öppet och tolerant samhälle?
Citera
2004-08-30, 23:24
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Vad är det för fel i att sätta tilltro till människors förmåga att tänka själv? Vad är det för fel på ett öppet och tolerant samhälle?

Därför att det betyder, gud förbjude, att folk kan få för sig att gilla "fel" åsikter.

För övrigt tror jag jag att den gode Schubert är ganska rökt. Har aldrig sett en snabbare och mer klockren avrättning.
Citera
2004-08-31, 11:50
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Jag bekänner mig till en moral som skall gynna så många människor som möjligt över tid.
På vilket sätt? Med vilka argument önskar du backa upp detta påstående?

F.ö. rekommenderar jag att du flyttar till Nordkorea, Kuba eller något liknande mysigt land. Det finns en viss efterfrågan på människor av din sort där...
Citera
2004-08-31, 15:44
Medlem
Ola:

Can't You Handle the Truth?

Bra inlägg f.ö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem