Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Om du ser några hets mot folkgruppinlägg så tryck på report post, svårare än så är det inte. Att någon säger t.ex. jag gillar inte negrar är inte HMF. Sen är jag inget proffs på barnporr o.s.v. men jag skulle inte tro att det är olagligt att skriva en barnporrnovell. Att folk tipsar varandra om droger är inte heller olagligt så varför skulle det censureras?
Men eftersom jag en gång i tiden, när jag började surfa, var lite för aktiv när det gällde anmälningar, så har jag varit återhållsam, och nyfiken på vart det hela skulle pela i väg.
Det är alltså helt ok för FB att färgade kallas apor, (så länge inte en viss yrkesgrupp namnges)? Är det endast barnporrbilder som är förbjudna, inte skildringar av övergrepp?
Vad gäller tips om droger, så är det kanske inte olagligt. Men däremot omoraliskt, eftersom ni håller kvar folk i dåligt mående, (som de förgäves försöker motverka genom att ta droger, och inte lösa sina problem, vara drogberoende är det mest akuta). Är det lagligt att till exempel hjälpa till med kortbedrägerier, genom att ge en mötesplats åt brottslingar?