2004-08-30, 14:09
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Samtidigt som jag anser mig ha rätt att skälla på FB så är det ändå ett faktum att utan detta forum så skulle jag knappast kunnant fått inblick hur t.ex. nazister tänker, eller vilka otroliga sexuella läggningar det finns, så FB verkar fylla en funktion, dock borde forument skötas bättre enligt min mening.

Hur skulle du få denna inblick om misshagliga inlägg censurerades bort?

På vilket sätt hindras du att argumentera mot nazismen, för att ta ett exempel?

Det finns inget krav på att en människa behöver besöka FB.
Citera
2004-08-30, 14:18
Medlem
Bob Marleys Spökes avatar
Citat:
Vad gäller tips om droger, så är det kanske inte olagligt. Men däremot omoraliskt, eftersom ni håller kvar folk i dåligt mående, (som de förgäves försöker motverka genom att ta droger, och inte lösa sina problem, vara drogberoende är det mest akuta).

Det där var fanimig det dummaste jag läst idag. :mad:
Jag nyttjar Cannabis och har gjort det ett bra tag.
Och jag mår definitivt inte dåligt av att nyttja den så kallade drogen.
Du är beroende av massor av saker för din överlevnad.
Är det omoraliskt?? Du är ju i beroendeställning för att överleva.
(Tänker i första hand på mat och dryck.)
Om jag som nyttjare av en naturprodukt mår dåligt av någonting i mitt liv så löser jag ju inte dilemmat genom att dra ett par bloss på bongen lika lite som att jag skulle lösa det genom att dricka en flaska renat.
Vad vidare ger dig rätten att påstå att miljoner brukare världen över mår dåligt??

Jag vet att inlägget är OT men kunde fan inte låta bli att skriva några rader.
On Topic: Har du problem med att folk yttrar sig om allehanda spörsmål här i världen på FlashBack så kan du ju undvika dessa "omoraliska" forum. :mad:
Citera
2004-08-30, 14:22
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Det finns inget krav på att en människa behöver besöka FB.

Och det berättar du NU?!

Seriöst: Flashback skall väl (om jag fattat rätt) stå för yttrandefrihet.
Speciellt för de grupper som har svårt att nå ut i de vanliga kanalerna.

Att sedan Flashback tvingas av myndigheter och domstolar att följa mer eller mindre välbetänkta lagar och domar - HMF och piratkort för att ta några exempel - är ju inget som går att göra något åt. Om man nu vill att forumet skall få finnas.

Andra regler som har med debattklimatet, t ex personangrepp på debattörer - är ju för att kunna hålla en anständig nivå - så att ALLA törs yttra sig.

Moralfrågor hör inte hemma här. Den enes moral är den andres omoral.

Poängen - som Ola Schubert själv är inne på - är ju att man kan få en inblick i varandras världar, och se att det finns likheter även med de som har helt andra bakgrunder eller åsikter.
Citera
2004-08-30, 15:15
Medlem
M2ks avatar
Ola Schubert (Passagen-medlem, 42 år - http://profil.passagen.se/Ola.Schubert):

"Tycker om att debattera med rasister, imperialister och annat löst folk. Jag har i grunden en vetenskaplig inställning, men gillar också att debattera religion, speciellt när islam orättvist blir påhoppad.

Kod:
http://privatpersoner.eniro.se/query?stq=0&firstname=ola&lastname=schubert&area=tierp&phone_number=&what=wp&firstnameType=trunc&lastnameType=trunc&addressType=trunc
Favoritlänkar:
- har rasisterna rätt?
- palestina information
- satir
- koranen på din hårddisk
- Testa dig själv!

Nick (s.s. i FB): http://profil.passagen.se/profile_images/2/5/224-msFXKtV4jM53.jpg

Debattinlägg Ola Schubert 'Passagen Debatt:
-"För er som tror på Jesus och annat religiöst trams....
Skrivet av 'Ola.Schubert', 9.aug.2004, kl.16:35

'...så kan jag berätta att i kväll kl 20:00 så kommer TV-programmet Vetenskapens värld att ta upp de senaste strängteoretiska rönen! Jag kan försäkra att de är så otroligt mycket mer avancerade upptäckter jämfört med er primitiva religiösa tro, så man inte vet om man skall skratta eller gråta åt det religiösa eländet!"-
ref.
Kod:
http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=3500000000000014&conference=10500000000000169&posting=19500000001821361

Jaja, här har vi en fått in en tyckare, lika bra att ta reda på bakgrunden, och se på vilka grunder åsikterna baseras...
Citera
2004-08-30, 15:36
Medlem
## Men däremot omoraliskt, eftersom ni håller kvar folk i dåligt mående##

aahh där kröp det fram en moral tant, som dessutom vill avgöra vad som är moraliskt riktigt, det som är pk, kan du inte pröva på sosse nu,, så fort du skriver muf blir du bannad
Citera
2004-08-30, 15:37
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Ola Schubert

...info...

Jaja, här har vi en fått in en tyckare, lika bra att ta reda på bakgrunden, och se på vilka grunder åsikterna baseras...

Nu börjar det likna nåt fast länkarna blev inte så snygga...
Citera
2004-08-30, 15:46
Medlem
Aardwolfs avatar
Herrejävlar. Då får man se upp vad man skriver innan man blir tillrättavisad av Herr Shubert. En hemsk PK-nisse
Citera
2004-08-30, 16:20
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
FB verkar har en märklig inställning till lagar och moral över huvudtaget. Det är tydligen strängt förbjudet att kalla någon "fårskalle", men hellt ok att bedriva den värsta tänkbara hets mot folkgrupp som kan tänkas. Signaturen M_A_R fullkomligt vräker ut sig oförskämdheter mot färgade i allmänhet, jag har bara sett att han blivit tillsagd två (2!!), gånger. En moderator låser en tråd med motiveringen "vad har detta med NS att göra!", inlägget innan handlade om att det inte finns några raser! Vilket sk "omdöme". På FB finns också många sexlänkar som utan vidare skulle kunna betecknas som olaglig våldsskildring. Dessutom finns det gott om sexnoveller som handlar om övergrepp på barn,(har iof inte ens öppnat dessa, med rubrikena säger det mesta). Diverse pundare kan tipsa varandra om drogen, det är inte speciellt svårt att läsa mellan raderna att dessa i allmänhet mår dåligt, (vilket de borde göra eftersom de behöver ta droger för att må bra). Dessutom verkar det finnas forum för de som vill lura av folk pengar genom kontokortsbedrägerier.

Samtidigt som jag anser mig ha rätt att skälla på FB så är det ändå ett faktum att utan detta forum så skulle jag knappast kunnant fått inblick hur t.ex. nazister tänker, eller vilka otroliga sexuella läggningar det finns, så FB verkar fylla en funktion, dock borde forument skötas bättre enligt min mening.

mvh Ola Schubert

Ola Schubert, det inskränkta och surmagade censurivrandets lilla springpojke
på Flashback ! men varför vanhelga den helige syfilitikern Franz namn?! Inte för att jag tidigare lagt märke till dina inlägg, men jag bläddrade lite bland de bigotta och egenrättfärdiga kälkborgerliga utgjutelser du sprider kring dig på forumet...och inser att jag inte missat något, det är ju som att lyssna till Lars Leijonborg eller Mona Sahlin eller någon annan överhetsmupp som rapar upp politiskt korrekta floskler och rabiat hat mot människor som är av annan åsikt än du själv.

"Olagliga våldsskildringar"...exemplifiera! var har du hittat det, är du verkligen ute och surfar i sådana skumraskzoner? Men om du hittar något misstänkt lagbrott skulle jag föreslå att du rapporterar det till respektive moderator i stället för, som jag i något av dina inlägg sett att du funderat på, till polisen eller AFA (det var väl något "nazzesvin", som du så älskvärt uttrycker dig, som skulle kunna sättas dit och därmed bereda dig någon sorts unken tillfredsställelse?)

Att i text beskriva vilka sexuella akter som helst är inte olagligt, låt bli att läsa om det stör dig, men sluta gnälla på dem som försöker upprätthålla vad som återstår av yttrandefriheten i detta land! Att diskutera droger eller brott är inte heller illegalt, så din klagan förblir egentligen mycket diffus...Vad är det som ska skötas bättre? Skulle det vara bättre om dina vettskrämda pseudoprogressiva idéer om lagar och moral tillämpades strikt och även FB bannlyste alla som beskriver verkligheten som de uppfattar den utan hänsyn till vad DN:s ledarskribenter eller andra lyxprostituerade lögngenompyrda systemupprätthållare fastslår?

Och förresten, den man du signerar i din signatur hette förstås inte "Simmel George", och inte heller "Boy George", utan Georg Simmel och inget annat.
Citera
2004-08-30, 16:38
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ola Schubert, det inskränkta och surmagade censurivrandets lilla springpojke
på Flashback ! men varför vanhelga den helige syfilitikern Franz namn?! Inte för att jag tidigare lagt märke till dina inlägg, men jag bläddrade lite bland de bigotta och egenrättfärdiga kälkborgerliga utgjutelser du sprider kring dig på forumet...och inser att jag inte missat något, det är ju som att lyssna till Lars Leijonborg eller Mona Sahlin eller någon annan överhetsmupp som rapar upp politiskt korrekta floskler och rabiat hat mot människor som är av annan åsikt än du själv.

"Olagliga våldsskildringar"...exemplifiera! var har du hittat det, är du verkligen ute och surfar i sådana skumraskzoner? Men om du hittar något misstänkt lagbrott skulle jag föreslå att du rapporterar det till respektive moderator i stället för, som jag i något av dina inlägg sett att du funderat på, till polisen eller AFA (det var väl något "nazzesvin", som du så älskvärt uttrycker dig, som skulle kunna sättas dit och därmed bereda dig någon sorts unken tillfredsställelse?)

Att i text beskriva vilka sexuella akter som helst är inte olagligt, låt bli att läsa om det stör dig, men sluta gnälla på dem som försöker upprätthålla vad som återstår av yttrandefriheten i detta land! Att diskutera droger eller brott är inte heller illegalt, så din klagan förblir egentligen mycket diffus...Vad är det som ska skötas bättre? Skulle det vara bättre om dina vettskrämda pseudoprogressiva idéer om lagar och moral tillämpades strikt och även FB bannlyste alla som beskriver verkligheten som de uppfattar den utan hänsyn till vad DN:s ledarskribenter eller andra lyxprostituerade lögngenompyrda systemupprätthållare fastslår?

Och förresten, den man du signerar i din signatur hette förstås inte "Simmel George", och inte heller "Boy George", utan Georg Simmel och inget annat.
Citera
2004-08-30, 17:36
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Vad gäller tips om droger, så är det kanske inte olagligt. Men däremot omoraliskt, eftersom ni håller kvar folk i dåligt mående, (som de förgäves försöker motverka genom att ta droger, och inte lösa sina problem, vara drogberoende är det mest akuta).
I likhet med alla moralister vill du ge sken av att det finns en absolut moral, en etik jämförbar med naturlagarna. Så är det inte och har heller aldrig varit. Moral är ingenting som finns, moral är något som skapas.

(För några hundra år sedan ansågs det moraliskt helt förkastligt att inte gå i kyrkan på söndagarna, och folk brändes som bekant på bål för kätteri. Testa att argumentera för något dylikt idag, därtill utifrån ett moraliskt perspektiv...)

Du är inget annat än en produkt av din samtid, som tror att du tänker trots att det du i själva verket gör är att sortera dina fördomar, din kunskap respektive okunskap i olika fack i medvetandets vindlingar tills det där uppstått en ordning som 'känns bra'. Strax därpå drar du slutsatsen att du funnit sanningen och menar därtill att eftersom den är funnen ska andra förhindras att debattera dess riktighet, att söka alternativa sanningar.

Korkat i kubik. Superduperpatetiskt. Och skrämmande arrogant.
Citera
2004-08-30, 18:19
Medlem
icys avatar
Citat:
FB verkar har en märklig inställning till lagar och moral över huvudtaget. Det är tydligen strängt förbjudet att kalla någon "fårskalle", men hellt ok att bedriva den värsta tänkbara hets mot folkgrupp som kan tänkas. Signaturen M_A_R fullkomligt vräker ut sig oförskämdheter mot färgade i allmänhet, jag har bara sett att han blivit tillsagd två (2!!), gånger. En moderator låser en tråd med motiveringen "vad har detta med NS att göra!", inlägget innan handlade om att det inte finns några raser! Vilket sk "omdöme". På FB finns också många sexlänkar som utan vidare skulle kunna betecknas som olaglig våldsskildring. Dessutom finns det gott om sexnoveller som handlar om övergrepp på barn,(har iof inte ens öppnat dessa, med rubrikena säger det mesta). Diverse pundare kan tipsa varandra om drogen, det är inte speciellt svårt att läsa mellan raderna att dessa i allmänhet mår dåligt, (vilket de borde göra eftersom de behöver ta droger för att må bra). Dessutom verkar det finnas forum för de som vill lura av folk pengar genom kontokortsbedrägerier.

mvh Ola Schubert

Saken är den att FB inte har någon moral, om de hade klarat sig undan lagen så hade säkerligen funnits länkar till barnporr också. Så att gå in med en moraldisskusion och Flashback finns det ingen mening med, de går så långt de kan inom lagens gränser och inbillar att de gör en stor grej för yttrandefriheten och demokratin i Sverige. Personligen så anser jag att det finns gränser för hur långt yttrandrefriheten får gå, man bör få gå längre än Sveriges lagar tillåter, men inte så långt som en del på den här sidan inkl. ägarna vill.
Citera
2004-08-30, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ola Schubert, det inskränkta och surmagade censurivrandets lilla springpojke på Flashback !
Kvalitet när den är som bäst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in