Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
FB verkar har en märklig inställning till lagar och moral över huvudtaget. Det är tydligen strängt förbjudet att kalla någon "fårskalle", men hellt ok att bedriva den värsta tänkbara hets mot folkgrupp som kan tänkas. Signaturen M_A_R fullkomligt vräker ut sig oförskämdheter mot färgade i allmänhet, jag har bara sett att han blivit tillsagd två (2!!), gånger. En moderator låser en tråd med motiveringen "vad har detta med NS att göra!", inlägget innan handlade om att det inte finns några raser! Vilket sk "omdöme". På FB finns också många sexlänkar som utan vidare skulle kunna betecknas som olaglig våldsskildring. Dessutom finns det gott om sexnoveller som handlar om övergrepp på barn,(har iof inte ens öppnat dessa, med rubrikena säger det mesta). Diverse pundare kan tipsa varandra om drogen, det är inte speciellt svårt att läsa mellan raderna att dessa i allmänhet mår dåligt, (vilket de borde göra eftersom de behöver ta droger för att må bra). Dessutom verkar det finnas forum för de som vill lura av folk pengar genom kontokortsbedrägerier.
Samtidigt som jag anser mig ha rätt att skälla på FB så är det ändå ett faktum att utan detta forum så skulle jag knappast kunnant fått inblick hur t.ex. nazister tänker, eller vilka otroliga sexuella läggningar det finns, så FB verkar fylla en funktion, dock borde forument skötas bättre enligt min mening.
mvh Ola Schubert
Ola Schubert, det inskränkta och surmagade censurivrandets lilla springpojke
på Flashback

! men varför vanhelga den helige syfilitikern Franz namn?! Inte för att jag tidigare lagt märke till dina inlägg, men jag bläddrade lite bland de bigotta och egenrättfärdiga kälkborgerliga utgjutelser du sprider kring dig på forumet...och inser att jag inte missat något, det är ju som att lyssna till Lars Leijonborg eller Mona Sahlin eller någon annan överhetsmupp som rapar upp politiskt korrekta floskler och rabiat hat mot människor som är av annan åsikt än du själv.
"Olagliga våldsskildringar"...exemplifiera! var har du hittat det, är du verkligen ute och surfar i sådana skumraskzoner?

Men om du hittar något misstänkt lagbrott skulle jag föreslå att du rapporterar det till respektive moderator i stället för, som jag i något av dina inlägg sett att du funderat på, till polisen eller AFA (det var väl något "nazzesvin", som du så älskvärt uttrycker dig, som skulle kunna sättas dit och därmed bereda dig någon sorts unken tillfredsställelse?)
Att i text beskriva vilka sexuella akter som helst är inte olagligt, låt bli att läsa om det stör dig, men sluta gnälla på dem som försöker upprätthålla vad som återstår av yttrandefriheten i detta land! Att diskutera droger eller brott är inte heller illegalt, så din klagan förblir egentligen mycket diffus...Vad är det som ska skötas bättre? Skulle det vara bättre om dina vettskrämda pseudoprogressiva idéer om lagar och moral tillämpades strikt och även FB bannlyste alla som beskriver verkligheten som de uppfattar den utan hänsyn till vad DN:s ledarskribenter eller andra lyxprostituerade lögngenompyrda systemupprätthållare fastslår?
Och förresten, den man du signerar i din signatur hette förstås inte "Simmel George", och inte heller "Boy George", utan Georg Simmel och inget annat.