Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jag tror faktiskt inte att Flashback har någon ideologisk grund - förutom försvaret av yttrandefriheten.
Min kommentar: Jag tror inte heller att FB har någon annan
officiell grund. Vad som ligger bakom denna är jag förhindrad att diskutera
Citat:
Jag vet att jag inte har det - av djup övertygelser avskyr jag alla -ismer och ideologier inkl politiska riktningar och religioner.
Min kommentar: Jag anser i alla fall att
alla människor har någon form av värdegrund, oavsett om de är medvetna om det eller inte, men vem vet jag kan ju ha fel.
Citat:
Visst finns det ett stort inslag av "höger" människor, men - i mina ögon - inte ett dominerande inslag.
Min kommentar: Jag har inte hävdat att FB aktivt skulle försöka pådyvla folk en viss ideologi. Där emot hävdar jag det jag är förhindrad att diskutera
Citat:
Så, även om det visst kan locka "svaga" människor att göra saker som kan vara skadliga för dem, vad är alternativet?
Min kommentar: FB gör säkert nytta på sitt sätt, även om jag tycker att det skulle kunna skötas bättre.
Citat:
Om inte Flashback fanns, så hittade de nog den informationen ändå - men utan att efteråt kunna fråga andra som varit i samma situation.
Min kommentar: Att diverse grupper skulle kunna starta egna separata forum är ju ingen nyhet. Det stora fördelen med FB är att jag som utomstående kan få inblick i andra världar. Dock tror jag att vissa forum är skadliga i längden, och inte borde legitimeras, (ur sociologiskt perspektiv).
Citat:
Information måste vara fri, en gammal sliten klyscha från warez-kulturens förhistoria, men icke desto mindre sann.
Min kommentar: Informationen
är redan fri på internet. Det vi diskuterar
ytligt är om det är lämpligt att upplåta forum för allt som inte omedelbart leder till åtal, där har vi olika åsikter.