2004-09-03, 23:06
Medlem
Ola Schuberts avatar
Och jag som trodde att du skulle...........

Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Varsågod. Nu kan du torka tårarna och snyta dig... http://server5.uploadit.org/files/Caine777-Towel.jpg

...hänvisa till någon liberatriansk länk el.dyl. Jag borde ha förstått att detta inte var fallet.
Citera
2004-09-03, 23:12
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Kul att debattera med dig, du verkar vara en av de få som vill argumentera med argument och inte personangrepp.

Carpe Diem är en utmärkt debattör.

Lite märkligt är det då att du inte väljer att möta mina argument, då jag - mig veterligen - inte skrivit ett enda ord som kan tolkas som personangrepp?

Att du envisas med att blanda in politiska ideologier i din diskussion - även efter ett klart deklarerande av forumets administrator att detta icke är applicerbart - är också en smula märkligt.
Citera
2004-09-03, 23:13
Medlem
Ola Schuberts avatar
Jag får väl buga och tacka................

Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Hmmm ... jag tycker nog att "Ola Schuberts" åsikter i sig är tillräckliga att diskutera - utan att dra in ev annan aktivitet på internet eller verklighet.

Eftersom admin har klargjort att FB inte står för någon ideologi, kanske vi också kan släppa diskussionen om libertariansim, liberalism vs kommunism?

Flashbacks uppgift är inte att skydda svaga, det är yttrandefrihet - och ingenting annat.

Det är frivilligt att delta.

För övrigt hänvisar jag till mitt förra inlägg:
http://forum.flashback.info/scandinavia/showpost.php?p=1306152&postcount=80
För att du som moderator i alla fall inte gjort några personangrepp emot mig. Jag har förstått att admin inte vill få sina grundläggande värderingar belysta. Vi har nog olika åsikter om det bästa sättet att skydda de "svaga", (eg människor som tvingas leva under en svag situation).
Citera
2004-09-03, 23:16
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
För att du som moderator i alla fall inte gjort några personangrepp emot mig. Jag har förstått att admin inte vill få sina grundläggande värderingar belysta. Vi har nog olika åsikter om det bästa sättet att skydda de "svaga", (eg människor som tvingas leva under en svag situation).

Eh ... en moderator är enbart moderator i de forum som han eller hon modererar. Och hur otroligt det än kan verka - så har vi inte gemensam policy när det gäller politiska, religiösa eller andra frågor. Enbart regelverket sammanbinder oss.

I alla andra forum är vi helt vanliga användare - och har att följa samma regelverk som alla andra. Upplever du att debattstilen är hårdare än du tål så kan du antingen rapportera de inlägg som du inte gillar - eller låta bli att debattera. Detta är också en del av yttrandefriheten.

Problemet här är att du inte inser att "skyddandet av svaga" är ICKE något som Flashback sysslar med - eller skall syssla med. Det finns det andra organisationer och institutioner som gör.
Citera
2004-09-03, 23:17
Medlem
Ola Schuberts avatar
Visst.........

Citat:
Carpe Diem är en utmärkt debattör.

Lite märkligt är det då att du inte väljer att möta mina argument, då jag - mig veterligen - inte skrivit ett enda ord som kan tolkas som personangrepp?

Att du envisas med att blanda in politiska ideologier i din diskussion - även efter ett klart deklarerande av forumets administrator att detta icke är applicerbart - är också en smula märkligt.
Jag skall kolla upp dina argument. Debatten kommer nog dock tyvärr att avstanna snart. Detta eftersom jag hävdar att det bakom admin fina fraser finns en ideologi. Denna får jag dock inte diskutera trots att jag anser att den hänger intimt samman med FB policy. Och eftersom denna begränsning nu ligger över mig, så är jag förhindrad att göra några djupare analyser. Men som sagt, jag skall kolla på ditt tidigare inlägg.
Citera
2004-09-03, 23:20
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Jag skall kolla upp dina argument. Debatten kommer nog dock tyvärr att avstanna snart. Detta eftersom jag hävdar att det bakom admin fina fraser finns en ideologi. Denna får jag dock inte diskutera trots att jag anser att den hänger intimt samman med FB policy. Och eftersom denna begränsning nu ligger över mig, så är jag förhindrad att göra några djupare analyser. Men som sagt, jag skall kolla på ditt tidigare inlägg.

Du får diskutera vad du vill - men det är ganska ohederligt att pådyvla andra en åsikt som de inte har. Eller som du inte vet att de har. Eller som de klart säger att de inte har.

Och egentligen är det helt oväsentligt vad admin har för personlig åsikt.
Forumet har ett regelverk. Detta accepterar man varje gång man går in i forumet. Det är allt som behöver tas hänsyn till.
Citera
2004-09-03, 23:22
Medlem
Ola Schuberts avatar
Svar........

Citat:
Eh ... en moderator är enbart moderator i de forum som han eller hon modererar. Och hur otroligt det än kan verka - så har vi inte gemensam policy när det gäller politiska, religiösa eller andra frågor. Enbart regelverket sammanbinder oss.

I alla andra forum är vi helt vanliga användare - och har att följa samma regelverk som alla andra. Upplever du att debattstilen är hårdare än du tål så kan du antingen rapportera de inlägg som du inte gillar - eller låta bli att debattera. Detta är också en del av yttrandefriheten.

Problemet här är att du inte inser att "skyddandet av svaga" är ICKE något som Flashback sysslar med - eller skall syssla med. Det finns det andra organisationer och institutioner som gör.
Min kommentar: Jag förstår det, men det är lite märkligt att man inte kan begära att en moderator skulle kunna ha lite hyfs och omdöme, även i debatter där han/hon ej modererar. En nyfiken fråga: Vilka krav ställer FB på moderatorerna? Hur utses dom?

Vad gäller skyddade av svaga så måste jag ha läst fel. Jag trodde du skrev att FB skyddade de svaga, mitt fel om så fall.
Citera
2004-09-03, 23:32
Medlem
Bob Marleys Spökes avatar
Ola Schubert har gått vilse i dammiga ideologiers vindsförråd.
Du blev den första på flashback som hamnade på min ignorelista.
Att du bara orkar sitta och älta samma skit, om och om igen, med en dåres envishet!
Citera
2004-09-03, 23:33
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Vi har nog olika åsikter om det bästa sättet att skydda de "svaga", (eg människor som tvingas leva under en svag situation).

FB är ett ställe där sk "svaga" människor kan få komma till tals, när läste du en artikel författad av en heroinist på DN debatt senast?

Eller ska man "skydda" dessa genom att låsa in dem och hindra dem att sprida sina, och inte deras sjävutnämda beskyddares, åsikter?
Citera
2004-09-03, 23:37
Bannlyst
Citat:
Min kommentar: Jag förstår det, men det är lite märkligt att man inte kan begära att en moderator skulle kunna ha lite hyfs och omdöme, även i debatter där han/hon ej modererar. En nyfiken fråga: Vilka krav ställer FB på moderatorerna? Hur utses dom?

Vad gäller skyddade av svaga så måste jag ha läst fel. Jag trodde du skrev att FB skyddade de svaga, mitt fel om så fall.
Ha! Ha! Att du ens vågar nämna ordet "omdöme" efter dina upprepade magplask

Men jag ska tänka på det. I fortsättningen skall jag se dig som en av de svaga som måste skyddas...
Citera
2004-09-03, 23:42
Medlem
M2ks avatar
Fortsätter det Schubertska spektaklet ett tag till, så har vi fått en värdig efterträdare till Shakademus (om än f-n så mycket tråkigare...)
Citera
2004-09-03, 23:42
Medlem
Ola Schuberts avatar
Då får vi se...........

Citat:
Jag tror faktiskt inte att Flashback har någon ideologisk grund - förutom försvaret av yttrandefriheten.
Min kommentar: Jag tror inte heller att FB har någon annan officiell grund. Vad som ligger bakom denna är jag förhindrad att diskutera

Citat:
Jag vet att jag inte har det - av djup övertygelser avskyr jag alla -ismer och ideologier inkl politiska riktningar och religioner.
Min kommentar: Jag anser i alla fall att alla människor har någon form av värdegrund, oavsett om de är medvetna om det eller inte, men vem vet jag kan ju ha fel.

Citat:
Visst finns det ett stort inslag av "höger" människor, men - i mina ögon - inte ett dominerande inslag.
Min kommentar: Jag har inte hävdat att FB aktivt skulle försöka pådyvla folk en viss ideologi. Där emot hävdar jag det jag är förhindrad att diskutera

Citat:
Så, även om det visst kan locka "svaga" människor att göra saker som kan vara skadliga för dem, vad är alternativet?
Min kommentar: FB gör säkert nytta på sitt sätt, även om jag tycker att det skulle kunna skötas bättre.

Citat:
Om inte Flashback fanns, så hittade de nog den informationen ändå - men utan att efteråt kunna fråga andra som varit i samma situation.
Min kommentar: Att diverse grupper skulle kunna starta egna separata forum är ju ingen nyhet. Det stora fördelen med FB är att jag som utomstående kan få inblick i andra världar. Dock tror jag att vissa forum är skadliga i längden, och inte borde legitimeras, (ur sociologiskt perspektiv).

Citat:
Information måste vara fri, en gammal sliten klyscha från warez-kulturens förhistoria, men icke desto mindre sann.
Min kommentar: Informationen är redan fri på internet. Det vi diskuterar ytligt är om det är lämpligt att upplåta forum för allt som inte omedelbart leder till åtal, där har vi olika åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in