Jag känner ibland, även om Macbooks trackpad är jäkligt lättanvänd och smidig, att det vore skönt att bara använda en traditionell mus för vissa grejer man gör på macen.
Håller ni med? Har någon av er en mus vid sidan av? (tolka det som ni vill)
Jag känner ibland, även om Macbooks trackpad är jäkligt lättanvänd och smidig, att det vore skönt att bara använda en traditionell mus för vissa grejer man gör på macen.
Håller ni med? Har någon av er en mus vid sidan av? (tolka det som ni vill)
Personligen föredrar jag en vanlig mus. Så totalt droppat mac musen. Men sen sitter jag även med en Logitech ergonomisk mus med styrkula.
Jag har visserligen en Magic Mouse, men den använder jag aldrig. De gånger det inte funkar med styrplattan, vilket egentligen bara är i Photoshop, duger ju inte musen heller. Då blir det ritbord.
Jag har MBP, såfort jag börjar med lite mer avancerade grejer i bildredigering och vektorer måste jag ha den, men för t.ex. Indesign och enklare designgrejer klarar man sig med trackpaden, riktigt skönt med multitouchfunktionerna
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!