• 5
  • 6
2011-02-18, 23:35
Bannlyst
Varför erkänna?
2011-02-18, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emildeje
'

ELLER HÅR HÄNG UT FITTAN ! BILD OCH NAMN TACK !
Ska vi hårhänga honom i fittan?

Och ja, detta var ju tarvligt och bra att han åker fast ifall han är skyldig. Rätt utav vännen att anmäla honom. Och skön ton på den här tråden, lite som Four Yorkshiremen fast i hädelser.
2011-02-19, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sana
Varenda en som kollar på bilderna SKADAR barnen.

Varenda bild som skickas vidare SKADAR, varenda människa som skickar/tar emot bilden SKADAR, om ingen tittade skulle bilderna inte finnas.

Låter väl långsökt att våldtäktsmän filmar övergrepp mestadels för att andra ska få se det i bild?

Problemet är inte den långsökta riskfaktorn av BP bilder, problemet är att det finns folk som RUNKAR till det, och den tanker äcklar de flesta väldigt mycket.
Det var inte nån som klagade på själva _bilderna_ på den lilla pojken som blev brutalt mördad och lemlästad (pga tv-spels drama) som fanns med i en topic i flashbacks mondo/gore avdelning direkt.

Förövrigt så vet vi inte vad det handlar om i detta fallet. BP lagen är extremt dåligt utformad eftersom den gäller alla barn ända upp t.om 17!! år och från bilder på brutala våldtäkter på _små_ barn till bilder på fullt påklädda tonåringar fast med sexiga poser.
2011-02-19, 00:25
Medlem
Kurrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagahihi
Det är ett pågående brott kan man också säga, det börjar väl antagligen med bilder sedan blir det värre precis som allt annat kriminalitet, tex från snatteri till rån...

Och om han hade haft bilder på ditt barn är det fortfarande överdrivet?

Sverige måste ta tag i sexualbrott straffen, kolla tråden om den där kopplerihärvan, tre män blev frikända!

Sverige går under om detta fortsätter.
Så vi ska döma snattare utifrån antagandet att de snart ska råna en bank? och ge dem kanske...5 års fängelse? rimligt? Jag tror att ett kort fängelsestraff för denna person skulle vara som ett uppvaknande att det han gör är fel, han inser att han inte kan gå hur långt som helst i sin skyddade värld bakom datorskärmen och efter några månaders fängelse har han nog skärpt sig (och om han inte skulle ha det är det givetvis tragiskt och en risk man tar).

Efter 10 år i fängelset är han nog helt förstörd och kommer ha svårigheter att någonsin bidra till samhället igen.

Hade det varit mina barn hade jag nog varit förbannad och mer emotionellt engagerad men det ändrar inte min åsikt här och nu.
2011-02-19, 00:29
Medlem
Hoppas han hänger sig själv
2011-02-19, 00:46
Medlem
Låter märkligt.

1) Varför ta han med sig USB minnet på stan? Håller han på att flytta sina barnporr mellan olika datorer?
2) Hur kunde de bevisa att USB minnet tillhör honom? Hade han bara nekat skulle han kunnat gå fri?
2011-02-19, 08:56
Medlem
jockmokk15s avatar
Dom lär ju inte har varit bästapolare för man öppnar väl inte en polares USB-minne och kollar vad som fanns, visst är man nyfiken, men det kan ju faktiskt innehålla väldigt personliga saker som man inte vill ska komma ut.

EDIT: läste inte ordentligt i artikeln, förstår att man öppnar om man hittar ett USB-minne som man inte vet vems det är.
Trodde den som hitta det såg att han hade tappat det
Senast redigerad av jockmokk15 2011-02-19 kl. 08:58.
2011-02-19, 10:05
Medlem
retardes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstadskatt
Vänligt !!! Vem fan vill vara vänlig mot en pedofil ?? Att lägga ner träningen ?Är du helt sjuk ?
Han är väl fortfarande pedofil ?????
Nej stympa dom !!!!!!

Nej jag är inte helt sjuk. Jag tycker inte att stympning är ett berättigat straff för att någon har bilder eller filmer i sin ägo, oavsett innehåll, för det vore just helt sjukt.
Jag avskyr verkligen personer som förgriper sig på andra, särskilt barn, men nu får ni för fan lugna ner er. Att propagera för avrättning och dylikt för att "det troligtvis kommer leda till annat" är en skrämmande och sjuklig inställning. Man kan inte döma någon för ett brott den inte begått.
2011-02-19, 10:13
Bannlyst
Samlar man på barnporr så är man en sjuk människa och förtjänar ingen empati så fram med namnet så vi kan anslå på flertal sidor därute så barn och deras föräldrar varnas för detta äckel!

Och ja, barn skadas vid framställandet av barnporren som denne GM samlar på, så även han är delaktig i övergreppen genom att efterfråga materialet. Det kanske inte är lika djävulskt som att själv begå övergreppen men absolut inte oskyldigt. Dags för alla att inse att alla som begår övergrepp eller som efterfrågar dom är kriminella och sjuka och förtjänar absolut ingen empati.
2011-02-19, 10:34
Medlem
Lysrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Vem är denna man? Och vad för relation hade grabbarna till varandra, krävs rätt mycket innan jag skulle sätta dit mina kompisar.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8587397.ab

Så enfaldig skall man väl inte vara så att man tror att någon knallar ikring med ett okrypterad USB minne med känslig info. Det finnes inte. Däremot är " Tappade " usb minnen ett ,som bekant , bra sätt att sätta dit nån. Just BP är ochså ett bra bete som våran enfaldiga poliskår + mediadrev nappar direkt på.

Watch Your steps...
2011-02-19, 10:52
Medlem
Bzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysror
Så enfaldig skall man väl inte vara så att man tror att någon knallar ikring med ett okrypterad USB minne med känslig info. Det finnes inte. Däremot är " Tappade " usb minnen ett ,som bekant , bra sätt att sätta dit nån. Just BP är ochså ett bra bete som våran enfaldiga poliskår + mediadrev nappar direkt på.

Watch Your steps...

Precis.
Man behöver inte alls ta för givet att tidningen eller polisen ger en rättvis bild.
Den som har bara lite kunskap om rättsväsendet vet att polisen inte följer lagen.

Sexual-brott är praktiskt därför att sexualitet är så utbrett.
Man kan sätta dit nästan vem som helst.
2011-02-19, 12:44
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Eftersom ingen vill hålla sig till topic så låser jag tråden för gott.

*Klick!*

/Mod
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in