2012-02-20, 09:15
Citat:
Ursprungligen postat av Xcil436
Jag tycker att det är helt självklart att alla politiker och andra myndighetsfolk som står på listan ska hängas ut. Däremot tycker jag att det är onödigt att hänga ut några privatpersoner. Anledningen till att jag vill att politiker som tjänat sovjet ska hängas ut är för att dessa uppenbarligen inte går att lita på (såvida de inte tillhör vänsterpartiet) och jag därför ogärna vill ha dessa på höga ministerpostitioner och liknande. Om något alliansparti har ministrar, riksdagsledamöter och andra högt uppsatta politiker som tjänat sovjet och försökt införa diktatur i Sverige vill jag gärna veta det så att jag slipper rösta på det partiet. Om en person i alliansregeringen är skyldig till detta är denna person en ond person som uppenbarligen inte har någon moral eller några principer överhuvudtaget. Den enda anledningen en sån person är politiker är för att tillskansa sig makt. Först påstår man att man förespråkar demokrati och marknadsekonomi men så fort man tror att man får mer makt genom att istället försöka införa diktatur och planekonomi gör man det. Man har ljugit hela det Svenska folket rakt upp i ansiktet och ser bara folket som något som ska styras över för att tillfredsställa sina egna maktbegär. Dessutom kommer detta att avskräcka politiker från att göra samma sak i framtiden.
Du menar väl inte att gamla stasi-agenter är att lita på, om de tillhör vänsterpartiet??
En bra tumregel är att aldrig lita på en vänsterpartist, hur tydlig agendan än må vara.