Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 14:46
  #37
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Har köpt ett wii av en kompis och nu kommer jag ej in i wii shop måste ha mina nerladdade spel jag kanske kommer åt dem fortfarande fast jag sålt mitt wii u med de nerladdade spelen den som köpte konsollen kanske ej ändrat lösen
Jag tror inte att Nintendo stödjer wii länge,det har ju kommit 2 generationer nya maskiner sedan dess.(WiiU och Switch)
Citera
2018-10-04, 22:59
  #38
Medlem
Elementarts avatar
Vad har ni för favoritspel till Nintendo Wii, om man bortser från de här riktigt kända spelen som Super Mario Galaxy och Legend of Zelda osv.
Citera
2018-10-04, 23:45
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Vad har ni för favoritspel till Nintendo Wii, om man bortser från de här riktigt kända spelen som Super Mario Galaxy och Legend of Zelda osv.

Xenoblade Chronicles betraktar jag som det bästa spelet som finns till Wii. Tyvärr verkar det vara svårt att få tag på till ett vettigt pris nuförtiden till just Wii. Men det är ett spel man inte bör missa om man äger ett Wii.
Citera
2018-10-05, 00:04
  #40
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Xenoblade Chronicles betraktar jag som det bästa spelet som finns till Wii. Tyvärr verkar det vara svårt att få tag på till ett vettigt pris nuförtiden till just Wii. Men det är ett spel man inte bör missa om man äger ett Wii.

Det är ett av mina favoritspel också. Två andra spel som jag gillar som kanske är mindre kända är Disaster: Day Of Crisis och Cabela's Survival Shadows Of Katmai.
Citera
2019-03-01, 13:08
  #41
Medlem
Gavins-Friends avatar
Vill köra igenom Skyward Sword igen. Blir så irriterad på Nintendo som alltid slutar tillverka prylar. Har ingen motion plus kontroll. Duger en tredjepartstillverkad? Finns ju knappt original att köpa. Och funkar det med vilken nunchuck som helst?
Citera
2019-03-01, 18:01
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Vill köra igenom Skyward Sword igen. Blir så irriterad på Nintendo som alltid slutar tillverka prylar. Har ingen motion plus kontroll. Duger en tredjepartstillverkad? Finns ju knappt original att köpa. Och funkar det med vilken nunchuck som helst?

Tvivlar på att en tredjepartstillverkad funkar, men jag kan ha fel. Fråga dig för om du finner någon. Måste ju vara motion plus. Tror att en vanlig nunchuck funkar.

Aonuma har dock hintat om att Skyward Sword kommer till Switch. Inget tydligt eller bekräftat dock, och förmodligen arbetar de inte på det nu. Men förr eller senare kommer det förmodligen.
Citera
2019-03-01, 20:31
  #43
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABC.
Tvivlar på att en tredjepartstillverkad funkar, men jag kan ha fel. Fråga dig för om du finner någon. Måste ju vara motion plus. Tror att en vanlig nunchuck funkar.

Aonuma har dock hintat om att Skyward Sword kommer till Switch. Inget tydligt eller bekräftat dock, och förmodligen arbetar de inte på det nu. Men förr eller senare kommer det förmodligen.
Varför skulle det inte funka? Finns en hel del kontroller med motion plus men mest tredjepartstillverkade. Går knappt att få tag på en original. Ser att man kan köpa en adapter till sin gamla kontroll men då går det väl inte att koppla in nunchuck?

Sen sa han att han missuppfattats och att det inte kommer komma. Dessutom har Nintendo sagt att det blir ett Zelda per år och i år är det Links Awakening remake. Men jag vill spela nu och jag tyckte om kontrollerna när jag spelade det förut.
Citera
2019-03-01, 21:05
  #44
Medlem
Gavins-Friends avatar
Kan man spela Twilight Princess med en Pro Controller? Går knappt att hitta på Google då de flesta undrar om Wii U och Twilight Princess HD.

Edit: tydligen inte. Funkar det bra på Wii med de kontrollerna? Har bara kört det på GameCube.
__________________
Senast redigerad av Gavins-Friend 2019-03-01 kl. 21:12.
Citera
2019-03-01, 21:07
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Varför skulle det inte funka? Finns en hel del kontroller med motion plus men mest tredjepartstillverkade. Går knappt att få tag på en original. Ser att man kan köpa en adapter till sin gamla kontroll men då går det väl inte att koppla in nunchuck?

Om det är den original motion plus adaptern du menar så funkar den med nunchuck. Den har uttag för det.
Citera
2019-03-01, 21:14
  #46
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristared
Om det är den original motion plus adaptern du menar så funkar den med nunchuck. Den har uttag för det.
Yes insåg det. Men hittar ingen nunchuck hemma så behöver nog beställa en sån med. Vill köra TP och SS. Hoppas det duger med en tredjepartstillverkad kontroll.
Citera
2019-03-01, 21:25
  #47
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Vill köra igenom Skyward Sword igen. Blir så irriterad på Nintendo som alltid slutar tillverka prylar. Har ingen motion plus kontroll. Duger en tredjepartstillverkad? Finns ju knappt original att köpa. Och funkar det med vilken nunchuck som helst?

Jag har en tredjepartstillverkad kontroller som fungerade bra till Skyward Sword. Har aldrig haft några problem med den till några andra spel heller, jag har fortfarande Wii inkopplat o spelar då o då.
Citera
2019-03-01, 21:45
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Varför skulle det inte funka? Finns en hel del kontroller med motion plus men mest tredjepartstillverkade. Går knappt att få tag på en original. Ser att man kan köpa en adapter till sin gamla kontroll men då går det väl inte att koppla in nunchuck?

Om det uttryckligen står att det är motion plus så lär det förhoppningsvis funka, jag har liksom inte superkoll, men jag är i regel försiktig när det gäller tredjepartsutvecklade tillbehör. Du kan ju alltid prova, och skulle det inte funka så vidare bra så kan du alltid lämna tillbaka produkten. Men förhoppningsvis ska det väl funka om det faktiskt står motion plus. Sedan om det är av samma kvalitet som Nintendos eget producerade motion plus-kontroll är en annan fråga.

Jag är osäker vad du menar med det sistnämnda. Varför skulle det inte gå att koppla in nunchucken?

Citat:
Sen sa han att han missuppfattats och att det inte kommer komma. Dessutom har Nintendo sagt att det blir ett Zelda per år och i år är det Links Awakening remake. Men jag vill spela nu och jag tyckte om kontrollerna när jag spelade det förut.

Av vad jag vet så har han inte alls sagt att han missuppfattats. Det var snarare någon PR-nisse som sade i efterhand att det inte finns några planer eller liknande, men det är liksom deras jobb att förneka allt som inte är officiellt utannonserat. Och som jag sade, jag tror inte att det jobbas på just nu, men kan vara något för framtiden. Teknologin finns liksom i joycon-kontrollerna och jag tror att Nintendo kommer att utnyttja det för ett Skyward Sword HD förr eller senare. Men som sagt, inget man kan vara säker på i vilket fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback