Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-15, 12:10
  #25
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Ptja, det vet bara du själv. Personligen tycker jag att Wii är så billig idag och har ett så stort och bra spelutbud att det är värt pengarna. WiiU är ju inte ute än och vi vet inte när det kommer, eller hur spelutbudet kommer vara.

Verkar vara jävligt svårt o hitta den gamla verisionen, ser bara family editions överallt vet du vart man kan hitta en?
Citera
2011-12-15, 13:11
  #26
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Verkar vara jävligt svårt o hitta den gamla verisionen, ser bara family editions överallt vet du vart man kan hitta en?
http://cdon.se/spel/nintendo_wii_res...gn=prisjakt_se

Fast här är den svart.
Citera
2011-12-24, 22:12
  #27
Medlem
Ok, en fråga. Helt ny på Wii.

I Wii Sports, när man spelar Golf t.ex. Ska man stå med sidan mot "remote bar" eller ska man svinga jämsmed? När man spelar t.ex golf? Och Baseboll, samma där eller?

Remoten fungerar väl att den bara känner av X & Y, inte Z? Eller hur fungerar skiten egentligen.
Citera
2011-12-26, 16:27
  #28
Medlem
Jag undrar om någon av er kan hjälpa oss här..
Köpte ett Wii sports nu i juldagarna och vi vill ju spela mot varann. Vi har en nintendo original kontroll och sedan köpte vi en svart "gametech" som fungerar super bra till mariokart och att klicka med m.m. MEN när vi ska spela wii sport med den så kommer det upp en text som säger :

"unplug the extension controller connected to this wii remote"
Vad menas med det? Den fungerar ju till allt annat? Är alltså den svarta kontrollen jag menar..
Blir tokig när det funkar till allt annat utom detta.. man kommer ju fram precis innan man startar en match .. den lyser o har nya batterier.

Hoppas ni kan hjälpa mig!
Citera
2011-12-26, 16:37
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Ewa-
Jag undrar om någon av er kan hjälpa oss här..
Köpte ett Wii sports nu i juldagarna och vi vill ju spela mot varann. Vi har en nintendo original kontroll och sedan köpte vi en svart "gametech" som fungerar super bra till mariokart och att klicka med m.m. MEN när vi ska spela wii sport med den så kommer det upp en text som säger :

"unplug the extension controller connected to this wii remote"
Vad menas med det? Den fungerar ju till allt annat? Är alltså den svarta kontrollen jag menar..
Blir tokig när det funkar till allt annat utom detta.. man kommer ju fram precis innan man startar en match .. den lyser o har nya batterier.

Hoppas ni kan hjälpa mig!

Wii Sport använder sig av motion kontroller. Om du kopplar in en vanlig ordinär handkontroll utan motion kontroll kan du inte spela de spel som endast kan spelas med motion kontroll. Jag förstår dig som att du har en kontroll i stil med den här http://www.webhallen.com/spel/ninten...o-handkontroll som du pluggat in i Wiimoten ( http://www.webhallen.com/spel/ninten...ii_remote_plus ). Men de spel du vill spela stödjer inte detta. Vissa spel stödjer båda typer av kontroller, andra bara Wiimoten och vissa bara ordinär kontroll. Det skiljer sig.
Citera
2012-01-10, 17:18
  #30
Medlem
TheKickss avatar
Ja har en sådan där dum fråga.. Hur ser man på spelen om de går att spela med de gamla hederliga spelkontrollerna?
Citera
2012-02-12, 12:52
  #31
Medlem
Femdomfjantens avatar
I det uppersta högra hörnet på baksidan av spelfodralen finns symboler som talar om vilka kontroller som stöds. Vissa undantag finns som t.ex. resident evil 4 Wii Edition (PAL) där classic controller och gamecube controller stöd har blivit utelämnat. Om man är pirat så är Wikipedia en bra källa.
Citera
2012-11-27, 15:37
  #32
Medlem
Fina Gubbens avatar
Wii Mini kommer snart! Dock exklusiv för Kanada och kostar $100. Vilket jag antar är kanadensiska dollar. Alltså landar priset på 700 kronor.

Citat:
That was quick. Scarcely two hours after Best Buy spoiled the party, Nintendo is launching the Wii Mini. The crimson console is billed as a Canada-exclusive for now -- we're reaching out to confirm if and when it might go elsewhere -- and is clearly meant to catch those families that find the Wii U (or even a regular Wii) too pricey.
http://www.engadget.com/2012/11/27/n...ive-to-canada/

Detta kan bli det nya PS2 Slim.
Citera
2013-12-06, 21:10
  #33
Medlem
soundchecks avatar
Jag har en fråga då jag har köpt en Nintendo Wii U. Jag har också köpt en exra remote. Nu har jag börjat spelat New Super Mario och vill ha två spelare samtidigt som spelar med varandra på teven. Men detta verkar inte fungera alls. Måste jag ha ytterligare en extra remote för att spela två spelare samtidigt? Det verkar konstigt.
Citera
2013-12-13, 21:17
  #34
Medlem
noremlacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soundcheck
Jag har en fråga då jag har köpt en Nintendo Wii U. Jag har också köpt en exra remote. Nu har jag börjat spelat New Super Mario och vill ha två spelare samtidigt som spelar med varandra på teven. Men detta verkar inte fungera alls. Måste jag ha ytterligare en extra remote för att spela två spelare samtidigt? Det verkar konstigt.
Du menar att en spelar med gamepad och den andra med en remote?
Så har vi gjort, och det har inte varit några problem. Det var bara att synka remoten till Wii'et så var det klart.
Citera
2017-04-20, 21:43
  #35
Medlem
Elementarts avatar
Går det att få tag på en Super Famicom Classic Controller till Wii? Vet att det säljs kopior på Webhallen, men jag vill ha original, https://www.blogcdn.com/www.engadget...amicon-wii.jpg
Citera
2018-03-06, 13:12
  #36
Medlem
Har köpt ett wii av en kompis och nu kommer jag ej in i wii shop måste ha mina nerladdade spel jag kanske kommer åt dem fortfarande fast jag sålt mitt wii u med de nerladdade spelen den som köpte konsollen kanske ej ändrat lösen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback