Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-23, 10:35
  #109
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarPig
Att enskild medlem i en klubb kan byta "sida" kan ju hända, men att en hel klubb hattar runt å supportar Bmc ena dagen å Omc andra e fan pinsamt, åsså jiddrar dom om LOYALTY å FOREVER

Tillbaka till Rebels Mc.
Tror inte att en redan existerande klubb i Sverige patchar över till Rebels, kanske mer troligt att chapter startats upp av en eller några killar som kanske varit med i nån klubb men hoppat av och nu fått chansen att dra igång Rebels Mc.
Eller så vore det coolt om tex CIS, OGMC, Syndicate Legion, med flera gick samman och bildade flera Rebelschapters på samma gång, då skulle det kanske bli livat i hojsverige.
Kanske till och med Evil Crew skulle vilja haka på den resan?

OBS!! Spånerier från min sida som ej bör tas på allvar. Bara kul att leka med tanken.
Citera
2011-03-23, 11:13
  #110
Medlem
bajenvraks avatar
Jag vet att du spånar bara men skulle inte bli förvånad om dylikt hände, just i Sverige skulle det kunna hända. Trist då knappt ngn av dem du nämner har ngt i en hoj väst att göra. På senare år har klubbar patchat över folk utan att se till vad som patchas över enbart för att växa så helt ute är du inte, hoppas bara för egen del att du aldrig får rätt för det vore förödande för biker kulturen.

Man kan bara hoppas att Rebels i detta fall vet bättre, el så gör de som andra tar in det mesta för att senare kunna rensa ut det så fort man fått ett fotfäste. Det har sagts förr men Svea är ganska dranerat på solida bikers o klubbar.
Citera
2011-03-23, 11:31
  #111
Medlem
mcmonsters avatar
Nej jag säger inte att jag själv tycker det vore bra, utan mer som du säger, jag hade inte förvånats med tanke på hur det ser ut i Sverige i dagsläget. Jag tror nästan också att det faktiskt finns folk inom dessa organisationer som för tillfället funderar i dessa banor.
Citera
2011-03-23, 15:49
  #112
Medlem
b-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Jag vet att du spånar bara men skulle inte bli förvånad om dylikt hände, just i Sverige skulle det kunna hända. Trist då knappt ngn av dem du nämner har ngt i en hoj väst att göra. På senare år har klubbar patchat över folk utan att se till vad som patchas över enbart för att växa så helt ute är du inte, hoppas bara för egen del att du aldrig får rätt för det vore förödande för biker kulturen.

Man kan bara hoppas att Rebels i detta fall vet bättre, el så gör de som andra tar in det mesta för att senare kunna rensa ut det så fort man fått ett fotfäste. Det har sagts förr men Svea är ganska dranerat på solida bikers o klubbar.

Låt oss leka med tanken lite, först så tror jag absolut mer om en klubb som Rebel MC än att dom skulle ta upp gangsterskrap och liknande. Även om vi är i Sverige så tror jag inte dom sänker sin standard så radikalt det skulle ju tappa sitt syfte totalt. Exempel titta på CC i Norge, bra folk & kör hoj.

Sen leker vi vidare med tanken att Sverige skulle vara dränerat på bikers. Generellt sätter mej veterligen dom stora internationella/ nationella klubbarna regler på minimum 5 fullryggar på ett chapter. Har mycket svårt att se det inte skulle finnas minst 5 dugliga sådana i Sverige. Man måste ju ha klart för sej att bara för man inte gillar HA, BMC eller OMC som exempel så har man inte platsat. Av något skäl vi inte vet så kanske några valt att inte stödja just någon av deras filosofi.

Nä jag tror fullt ut att det finns både folk och klubbar för ett par chapter i Sverige utan att skrapa bland turkar eller nymuckade från ungdomshem, bara lyssna hur det gnisslas inom SBM och då främst mot HA med support grupper.
Citera
2011-03-23, 15:49
  #113
Medlem
guldankans avatar
Trodde inte det var sant första gången Ankan läste att Rebels MC fanns i Sverige, nu har jag ändrat mig.

Det Rebels skriv häromdagen på sin hemsida:

Harley Clubs? Want to "PATCHOVER"? Contact us at rffr@rebelsmc.orgt tror jag är vad som gäller, färdiga stabila klubbar med genuina Bikers, inte löst knutna gäng utan förankring i miljön.

Säkert många klubbar som står och trampar i manegen och vill bli fullvärdiga Rebels, om det är en snabb eller lång process vet bara dom som söker sig dit och Rebels MC själva.

Och varför tror jag det? Jag vet inget, jag har inte hört något, bla just därför.

Nu är hemsidan åter som vid starten. Chapters, Video, Home, Gusetbook, Pictures.
http://www.rebelsmc.org

Hur är det med Rebels MC i Australien? Är avdelningarna mer fristående som tex HA eller toppstyrda som Bandidos MC?
__________________
Senast redigerad av guldankan 2011-03-23 kl. 16:30.
Citera
2011-03-24, 07:57
  #114
Medlem
Asagudens avatar
Någon som vet vilken svensk klubb som patchat över?
Citera
2011-03-24, 11:37
  #115
Medlem
En tanke som slog mig angående hur Rebels hittade till lilla Sverige:
Rebels har chapters i Thailand om jag förstått rätt, och svenskar reser flitigt till Thailand, kan ju vara så att dom träffats där av nån slum & sedan fortsatt umgåtts flitigt så har det ena lett till det andra?
Citera
2011-03-24, 11:46
  #116
Medlem
Hoppas att det är som många hoppas på att det kan bli en klubb som håller hög standard.
När det kommer till frågan om hur det gått till så är det inte orimligt att det är turister som fått nya kamrater. Men man får inte glömma att det är många som importerar delar från Australien.
Är det ingen som vet vilka det är som är på gång?
Det borde inte vara svårt att ta reda på för de som är i biker svängen.
Eller tror ni att de klarar att göra som Charlie?
Citera
2011-03-24, 19:37
  #117
Medlem
Asagudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dilligaf666

Eller tror ni att de klarar att göra som Charlie?


Vadå Charley?
Citera
2011-03-24, 19:38
  #118
Medlem
Asagudens avatar
Vadå Charley?
Citera
2011-03-24, 19:39
  #119
Medlem
b-os avatar
Charlie = Outlaws
Citera
2011-03-24, 19:59
  #120
Medlem
bajenvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b-o
Sen leker vi vidare med tanken att Sverige skulle vara dränerat på bikers. Generellt sätter mej veterligen dom stora internationella/ nationella klubbarna regler på minimum 5 fullryggar på ett chapter. Har mycket svårt att se det inte skulle finnas minst 5 dugliga sådana i Sverige. Man måste ju ha klart för sej att bara för man inte gillar HA, BMC eller OMC som exempel så har man inte platsat. Av något skäl vi inte vet så kanske några valt att inte stödja just någon av deras filosofi.
.


Jag säger inte emot, men 5st som bor på samma plats och redan har nån form av koppling till varandra tror jag blir svårt. Skulle vara ett indiependent gäng då som kört ihop i flera år utan väst, kanske men ändå... Sen kan de säkert dra till sig minst 5 bikers av rätt virke, det betvivlar jag inte men att göra ett chapter utav dessa fem kan bli svårt under "normala" förutsättningar.

Men man skall aldrig säga aldrig...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback