• 2
  • 3
2011-02-21, 00:51
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3years
Men när fan ska folk fatta?!

Du är en pasketarian din opålästa, oallmänbilade jävel. Sen äter du väll säkert ost med löpe och godis med färgämnen från löss och gelatin? Det är sånna som du som ger vetos dåligt rykte..

Åsså finns det trådar om att veganer inte är griniga eller hur det nu var

Kanske Demiveggare? lite kyckling kanske slinker ner...
Senast redigerad av christery 2011-02-21 kl. 00:53.
Citera
2011-02-21, 00:54
Medlem
3yearss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Åsså finns det trådar om att veganer inte är griniga eller hur det nu var

Jag är omnivor och har varit det i hela mitt liv. Vad baserar du faktan på att jag skulle vara vegan/vegetarian. Anser bara att det är ren jävla idioti att ge sig på en stil som msn inte har någon aning om.

OnT: finns sjukt mycket på nätet, bara googla dig fram
Citera
2011-02-21, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3years
Du är en pasketarian din opålästa, oallmänbilade jävel
Japp, pescetarian heter det http://en.wikipedia.org/wiki/Pescetarianism
Citera
2011-02-22, 11:38
Medlem
Allvarligt talat. Jag skiter i vad ni tycker om min diet. BACK TO THE TOPIC, please.
Citera
2011-02-22, 11:42
Medlem
.. Eller om jag är en äkta vegetarian, eller om jag är något annat jävla konstigt ord. För fan. Jag frågade om vegetarisk mat och det är det vi ska diskutera.
Citera
2011-02-22, 21:25
Medlem
3yearss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwindra
.. Eller om jag är en äkta vegetarian, eller om jag är något annat jävla konstigt ord. För fan. Jag frågade om vegetarisk mat och det är det vi ska diskutera.

Men du får ju fatta att folk kritiserar dig när du säger att du är något som du inte är? Ett tips till nästa tråd är ju att inte ens skriva att du är vego (vilket du inte är). En fråga bara, äter du ost också? Om svaret är ja, så är du inte ens näära en vego. Finns så mycket skit i en massa produkter som de flesta vegos inte vet om. Ta reda lite mer om din diet, snälla..

Lite OT, ja.. Här har du ett recept TS, http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=15726

Lycka till!
Citera
2011-02-22, 22:04
Medlem
woodwells avatar
Varför äter du ens substitut? Finns tusen andra rätter att tillaga. Sluta vara lat, ta dig ut på google och hitta goda recept.
Citera
2011-02-23, 13:31
Medlem
natsukashis avatar
Billiga recept på veganmat?
I den där tråden ligger lite recept och tips. Antar att du borde kollat in den, eller håller du dig undan av princip för att de är veganska?

Jag minns i alla fall att min favoritmat som vegetarian var Enchiladas som var fyllda med keso, gul lök, chili, paprika, svartpeppar osv.

Enchiladasåsen görs på creme fraiche och gröna jalapenos. Du ska hälla den över enchiladasen s¨att de kokas i såsen. Sedan så toppar du med ost (som är gjord på mikrobiellt löpe mind you!!!)

Om du inte vet vad enchiladas är så är det tortillas som tillagas på det sättet som jag beskrev.

Good luck och skippa fisken, skiten smakar bara salt och alger ändå!
Citera
2011-02-23, 17:02
Medlem
Storfurstinnans avatar
Orkar inte läsa genom tråden så någon kanske redan har föreslagit det men: indiskt! De äter ju i princip aldrig kött därborta så alla deras rätter kan baseras på linser eller kikärtor. Syyyyyndigt gott med ett trevligt ris samt naanbröd till.

Du var less på substitut men då vill jag poängtera att quornfärs kan användas till typ allt som vanlig färs kan användas till. Senast igår gjorde jag en underbar tacopaj som smakar på pricken den jag gör med köttfärs.

Spenatröra, grekisk paj, kikärtsburgare...
Citera
2012-04-14, 15:14
Medlem
Sorry att jag bumpar men jag tänkte bara tipsa om "Bokbörsen." Det är ett antikvariat eller, kanske rättare sagt, en antikvariatförmedling på nätet. Det finns gott om kokböcker där så du bör hitta åtminstone något.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in