Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-29, 19:20
  #877
Medlem
Tyvärr verkar videon redan blivit nedplockad men en sak jag fastnade för var i studion efter herrarnas 15km, där man (efter att han efter att ha kört fel inne på stadion) påtalar hur jävla mycket oflyt Olsson haft och att han förtjänar att få sin mästerskapsmedalj. Där och då hade han bara bronsmedaljen från OS-stafetten 2006.

Vändpunkten kom onekligen fem dagar senare när han fick med sig bronsmedaljen i skiathlon efter ännu ett heroiskt löp. Efter den medaljen tog han sen ytterligare 12 mästerskapsmedaljer, sex individuella.
Citera
2018-11-29, 19:26
  #878
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Tyvärr verkar videon redan blivit nedplockad men en sak jag fastnade för var i studion efter herrarnas 15km, där man (efter att han efter att ha kört fel inne på stadion) påtalar hur jävla mycket oflyt Olsson haft och att han förtjänar att få sin mästerskapsmedalj. Där och då hade han bara bronsmedaljen från OS-stafetten 2006.

Vändpunkten kom onekligen fem dagar senare när han fick med sig bronsmedaljen i skiathlon efter ännu ett heroiskt löp. Efter den medaljen tog han sen ytterligare 12 mästerskapsmedaljer, sex individuella.

Borde funka nu. Testa att ladda om. Blev någon bugg så att den blev inställd på privat.
De borde få ligga kvar. IOC har redan "matchat" materialet men med enda begränsning att jag inte kan tjäna stålar på det
Citera
2018-11-29, 21:40
  #879
Medlem
FNLSs avatar
15 fritt är mitt tyngsta OS minne.
Den sved. Den svider än.
Citera
2018-11-29, 22:00
  #880
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
15 fritt är mitt tyngsta OS minne.
Den sved. Den svider än.

de sved väl inte Hellners tappade medalj och ännu Olsson som körde fel missa väl placering 6 ca på de..
Mina värsta är helt klart OS 1988 dom två inledande distanserna vi hade ett topp lag och fick knappt ihop en topp 10 placering på herrsidan + att Billan tappa massor utför på damernas 10 km där hon låg två efter ca 5 km
Citera
2018-11-30, 20:11
  #881
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Har du tävlingarna från Sochi?
Citera
2018-11-30, 22:30
  #882
Medlem
Älskar hur Blomman beskriver situationen när de kom ikapp Olsson på dubbeljakten:

"Vilken insats av honom. Infångad, en mental kollaps hade det varit för många åkare. Johan Olsson, NÄ NÄ NÄ, jag är kvar i matchen. Mig är ni inte av med än och tuggar sig upp. När Legkov stöter så möter han upp hans stöt och får Legkov trött. Och Hellner märker det, går först i rygg på Legkov, NÄ, Olsson har mer krut, viker över, tar rygg på Johan. Hur smart som helst."

Han är både inne i Hellners och Olssons huvud där, den allvetande Blomman.
Citera
2018-12-05, 19:38
  #883
Medlem
Vill framföra önskemål till MacReady! Om du har damstafetterna från VM i Oslo 2011 och/eller Val di Fiemme 2013 vore det uppskattat om du laddade upp dessa på din YouTube-kanal vid tillfälle. Har aldrig sett de loppen med svenska kommentatorer vilket hade varit kul att göra.
Citera
2018-12-07, 08:09
  #884
Medlem
Elwisps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Har du tävlingarna från Sochi?
Någon laddade upp här för ett tag sedan så jag sitter på de flesta (10/15 km, 30/50 km, båda stafetterna och båda skiathlonerna). Kan säkert dela med mig om jag finner lämplig form för det (inte så sugen på att själv lägga upp dom på youtube) och jag får tid.
Citera
2018-12-09, 15:59
  #885
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Har du tävlingarna från Sochi?

Tyvärr inte.

Citat:
Ursprungligen postat av tinek
Vill framföra önskemål till MacReady! Om du har damstafetterna från VM i Oslo 2011 och/eller Val di Fiemme 2013 vore det uppskattat om du laddade upp dessa på din YouTube-kanal vid tillfälle. Har aldrig sett de loppen med svenska kommentatorer vilket hade varit kul att göra.

Vid nästa infall för uppladdningar kan jag lägga upp från 2011 och 2013

Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Någon laddade upp här för ett tag sedan så jag sitter på de flesta (10/15 km, 30/50 km, båda stafetterna och båda skiathlonerna). Kan säkert dela med mig om jag finner lämplig form för det (inte så sugen på att själv lägga upp dom på youtube) och jag får tid.

Detta måste vi ju göra någonting åt! Har dem som sagt inte själv pga havererad hårddisk med löpen från 2014-2016. Nyare spelar jag inte in längre.
Citera
2018-12-10, 13:51
  #886
Medlem
Elwisps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Detta måste vi ju göra någonting åt! Har dem som sagt inte själv pga havererad hårddisk med löpen från 2014-2016. Nyare spelar jag inte in längre.
Absolut! Vilket sätt borde vara lämpligast, att skicka upp dem via minfil.com eller något liknande?
Citera
2018-12-10, 17:29
  #887
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Absolut! Vilket sätt borde vara lämpligast, att skicka upp dem via minfil.com eller något liknande?

Härligt! Har ingen erfarenhet av minfil men ser att man kan ladda upp upp till 10GB så låter ju bra. Antar att filerna inte är så stora.
Citera
2018-12-10, 18:47
  #888
Medlem
KamratBlomquists avatar
Jag skulle kunna komplettera med herrarnas och damernas teamsprint. Dock endast finalerna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback