2011-12-15, 23:16
Medlem
JLo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZRyden
Hehe, den gamla hederliga Swix-mössan. Var flera nationer som använde den har jag för mig. Skulle nog kunna pröjsa en tusing för en sån

Nja, så mycket ska du inte behöva betala för den: http://www.polder.se/sv/produktsorti...x-mossa-gunde/
Citera
2011-12-15, 23:21
Medlem
JLo666s avatar
Citat:
Åh, man tackar! Kung...hm, det passar rätt bra på mig. Har lagt upp fler lopp. bl a i detta inlägg: https://www.flashback.org/sp34481369

Har redan varit där och valt några godbitar. Men återigen tack!

Citat:
Ulfbåge, ja. En riktig trendsättare. Frågan är om han inte tog priset i Falun 1993. Rullad Sverigemössa och en gigantisk, totalt obegriplig täckjacka. Toppade det med att vråla; "Heja Mogren, heja Molle"! Stjärna är bara förnamnet.

Här har vi bilderna på en inte helt moderiktig Christer: http://www.youtube.com/watch?feature...Y2x3NKc#t=277s

Haha. Bågen är en nationalskatt!
Citera
2011-12-15, 23:24
Medlem
ZRydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JLo666
Nja, så mycket ska du inte behöva betala för den: http://www.polder.se/sv/produktsorti...x-mossa-gunde/

Haha, så jävla nice! Den skall genast beställas!

Som om polarna inte redan tycker man är insnöad på skidsport...

Man får tacka så mycket
Citera
2011-12-15, 23:32
Medlem
Waterfalls avatar
Visst skulle det komma en best of Ulfbåge video?

Han förtjänar det, senare delen av 1900-talets viktigaste person

Kan även tänka mig en till med lite skidskyttemissar, Khanty-Mansyisk är så rolig, tittar de ens på tävlingen? Eller sitter de med whiskey och kaffe och markerar i startlistan? Ännu roligare är att redan där har de problem med effektljudet och ber till "Stockholm"...

http://www.youtube.com/watch?v=JqC2j8KDNqM
Citera
2011-12-15, 23:39
Medlem
ZRydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waterfall

Kan även tänka mig en till med lite skidskyttemissar, Khanty-Mansyisk är så rolig, tittar de ens på tävlingen? Eller sitter de med whiskey och kaffe och markerar i startlistan? Ännu roligare är att redan där har de problem med effektljudet och ber till "Stockholm"...

Jo, det var visst sagt så...Kan bli ett hästjobb så jag avvaktar nåt år till...Nej, men det får man väl ta tag i nån gång. Och visst förtjänar han det, den gode Christer.

Haha, Grenemark på första delen! Man undrar hur det hade låtit om Ekholm gjort den tabben...

Startmissen är fantastisk. Noll koll och sen världens rabblande med toppallvarlig betoning på varenda siffra.
Citera
2011-12-15, 23:44
Medlem
Hzjs avatar
Många fantastiska inlägg det bjudits på här ikväll. Majbäcks bronslopp i Albertville är det första loppet jag kommer ihåg något från så det är extra roligt att se igen. Givetvis blev Majbäck favoriten, som sedan byttes ut mot Mogren ett år senare. Så var det med den lojaliteten.

Från Trondheim är minnena klarare, då hade man börjat fatta hur man hänger med ordentligt i en intervallstart. Femmilen var som tävling rolig och man kunde "räkna ut" vad åkarna bakom Dählie i det stora tåget hade för tider på startnumrerna och Dählies tid. (Tysk TV borde hålla snabbkurs i detta så löser vi intervallstartsproblemet.) Minns även stafetten och stackars Fredrikssons förstasträcka. Sådana omständigheter var dock ingenting som man hade överseende med på den tiden. Så Fredriksson blev aldrig populär hos mig på sådan osaklig och långsint grund.

Citat:
Här har vi bilderna på en inte helt moderiktig Christer: http://www.youtube.com/watch?feature...Y2x3NKc#t=277s

Den där sekvensen är för bra. Lite synd om Ulfbåge att han bygger upp triumfstämning, men så visar det sig att i just det skedet av loppet så tappar Mogren så att alla andra blir ängsliga. Lite "årskrönikeinsats" och så går allt om intet.
Citera
2011-12-15, 23:52
Medlem
Waterfalls avatar
Citat:
Jo, det var visst sagt så...Kan bli ett hästjobb så jag avvaktar nåt år till...Nej, men det får man väl ta tag i nån gång. Och visst förtjänar han det, den gode Christer.

Haha, Grenemark på första delen! Man undrar hur det hade låtit om Ekholm gjort den tabben...

Startmissen är fantastisk. Noll koll och sen världens rabblande med toppallvarlig betoning på varenda siffra.

Haha, eftersom gubben inte lagt av än och dessutom verkar vilja fortsätta några år till kan det dessutom vara lönt att vänta på nya godbitar.

Grejen med startmissen är väl att Ulfbåge nästan alltid följer samma manus vid starter. Det börjar med, antalet startande, hur det ser ut i tävligen, väderförhållanden, när svenskarna kommer och lite kort om publiken eventuellt även lite om att tekniken strular. Händer det något oannonserat i tävlingen blir det kortslutning för Ulfbåge och han fortsätter ändå efter sitt manus. Eftersom Grenemark aldrig någonsin vågar avbryta Ulfbåge under monologen, blir det som det blir.

Grenemark tänker vad händer i tävlingen nu måste jag avbryta Ulfbåge och undrar
- Vad har hänt med Hallenbarter?
Ulfbåge tänker avbryt mig inte förfan men svarar med - Märkligt
Grenemark märker att Ulfbåge blir irriterad och svarar lite kort med - Märkligt
Ulfbåge tänker skit i det där och svarar - Ekholm går ut som nummer 43 Nilsson....
Senast redigerad av Waterfall 2011-12-15 kl. 23:55.
Citera
2011-12-15, 23:58
Medlem
ZRydens avatar
Citat:
Haha, eftersom gubben inte lagt av än och dessutom verkar vilja fortsätta några år till kan det dessutom vara lönt att vänta på nya godbitar.

Grejen med startmissen är väl att Ulfbåge nästan alltid följer samma manus vid starter. Det börjar med, antalet startande, hur det ser ut i tävligen, väderförhållanden, när svenskarna kommer och lite kort om publiken eventuellt även lite om att tekniken strular. Händer det något oannonserat i tävlingen blir det kortslutning för Ulfbåge och han fortsätter ändå efter sitt manus. Eftersom Grenemark aldrig någonsin vågar avbryta Ulfbåge under monologen, blir det som det blir.

Grenemark - Vad har hänt med Hallenbarter?
Ulfbåge tänker avbryt mig inte förfan men svarar med - Märkligt
Grenemark märker att Ulfbåge blir irriterad och svarar lite kort med - Märkligt
Ulfbåge tänker skit i det där och svarar - Ekholm går ut som nummer 43 Nilsson....

Haha, garvade som fan åt just den lilla detaljen. Och så otroligt sant med "manus", haha! Fan, nu börjar jag ju sakna Grenemark också. Trots att han egentligen är rätt kass. De är ett radarpar.

Citat:
Ursprungligen postat av Hzj
Den där sekvensen är för bra. Lite synd om Ulfbåge att han bygger upp triumfstämning, men så visar det sig att i just det skedet av loppet så tappar Mogren så att alla andra blir ängsliga. Lite "årskrönikeinsats" och så går allt om intet.

Haha, också hur kul som helst och träffsäkert
Citera
2011-12-15, 23:58
Medlem
Hzjs avatar
Citat:

Haha, svårslaget den sista. När "något hänt med Hallenbarter"...

En favorit med Bågen/Grenemark är annars från världscupavslutningen 09 efter herrarnas lopp, då SVT som de ibland lyckas göra när de lägger upp loppen på play tagit med hela sändningen och inte då det bröts för att återgå till Vinterstudion.

Man kunde då höra vad herrarna tog sig för efter avslutad TV-sändning. Det började med en rejäl smäll, varefter Ulfbåge utbrast : "JÄVLA STOL" så vad som hände är inte så svårt att lista ut. Sedan började de att rätta sin tipstävling och kallade konstant deltagarna för "den där jäveln". Ångrar som fan att jag inte lyckades spara något av det

Förra året gjorde SVT samma miss med Jonas Karlsson i Davos, då han erkände att han låtsades ha koll på skidskytten Boeuf som kört längdsprint, som han egentligen inte hade någon aning om vem det var.
Citera
2011-12-16, 00:09
Medlem
ZRydens avatar
Citat:

En favorit med Bågen/Grenemark är annars från världscupavslutningen 09 efter herrarnas lopp, då SVT som de ibland lyckas göra när de lägger upp loppen på play tagit med hela sändningen och inte då det bröts för att återgå till Vinterstudion.

Man kunde då höra vad herrarna tog sig för efter avslutad TV-sändning. Det började med en rejäl smäll, varefter Ulfbåge utbrast : "JÄVLA STOL" så vad som hände är inte så svårt att lista ut. Sedan började de att rätta sin tipstävling och kallade konstant deltagarna för "den där jäveln". Ångrar som fan att jag inte lyckades spara något av det

Förra året gjorde SVT samma miss med Jonas Karlsson i Davos, då han erkände att han låtsades ha koll på skidskytten Boeuf som kört längdsprint, som han egentligen inte hade någon aning om vem det var.

Haha, det där är guld. Fan att man inte sparade det...

Davos minns jag. Var bra sne för att de inte bara googlade namnet. Karlsson kikade visst lite i sin dator (FIS-ski.com...) men fick aldrig tanken att googla.

Blev förresten tvungen att kolla mer på 5-milen 93 och garvade gott åt Gundes grisläte när Hård frågar om han är "så där knottrig nu"...

http://www.youtube.com/watch?feature...x_Sja6c#t=105s
Citera
2011-12-16, 00:13
Medlem
Waterfalls avatar
Citat:

Åh herregud, hahaha synd att det inte finns nersparat..

Karlsson minns jag, "vem fan är Boeuf?" eller något sådant. Samma man var även involverad i fadäs från i somras med lite prat om dyra klockor, "tvåan" och allmän obekväm stämning mellan Karlsson och experten. Även sop-Yvette hörs i bakgrunden.

http://www.youtube.com/watch?v=RcVjlKiWt7Y
Citera
2011-12-16, 00:30
Medlem
Hzjs avatar
Citat:
Åh herregud, hahaha synd att det inte finns nersparat..

Karlsson minns jag, "vem fan är Boeuf?" eller något sådant. Samma man var även involverad i fadäs från i somras med lite prat om dyra klockor, "tvåan" och allmän obekväm stämning mellan Karlsson och experten. Även sop-Yvette hörs i bakgrunden.

http://www.youtube.com/watch?v=RcVjlKiWt7Y

Haha, kul att se Karlsson och Peter Hedblom göra bort sig totalt. Särskilt Hedblom som man alldeles för ofta fått se det skrytas om och av i lokaltidningen.

Angående Ulfbågefadäsen så var det så att publikljudet hördes i den ena högtalaren, samt att de hade tagit av sig mikrofonerna och lagt bredvid sig. Eftersom jag var oteknisk och inte kunde rippa så blev det till att försöka spela in externt vilket gick åt helvete.

Edit: Är väl också en av anledningarna till att Grenemark gärna håller sig till manusbundna sändningar och upprepade klyschor, eftersom hans spontanvokabulär troligen alltid innehåller svordomar.
Senast redigerad av Hzj 2011-12-16 kl. 00:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in