2011-02-14, 17:33
Medlem
Tänkte överraska tjejen med våfflor på sängen, tillhörande grädde och sylt. Dock är jag inte så jätte sugen på att vispa till grädden på morgonen (har ingen elvisp). Så tänkte göra det nu innan hon ser att jag gör det.

Kan den stå i kylskåpet i 15timmar utan problem ?
Citera
2011-02-14, 17:35
Medlem
Emalfiros avatar
Ja , 15 timmar utan problem , du kan nog börja tänka på o kasta den efter 2-3 dagar iaf!
Citera
2011-02-14, 17:36
Medlem
Clarizos avatar
Alltså det handlar om i vilken miljö den är vispad, på sommaren har vi en mycket högre halt av partiklar i luften på partiklarna sitter bakterier. Alltså hur ren är luften där de vispats vad för temp har kylskåpet hur mycket rör sig luften i köket. Har man bara satt ner ett finger för att smaka på grädden är den kontaminerad. Då är hållbarheten nere på låt säga 48-50 tim. I en mejeri produkt med fett och socker trivs bakterier underbart bra. Jag utgår från att grädden förvaras i ett stängt kärl och inte i en öppen bunke. Som svar så skulle jag föredra att du luktar och ser om den är okej innan du smakar..

Lycka till
Citera
2011-02-14, 17:45
Medlem
dePauls avatar
https://www.flashback.org/t1044868
Citera
2011-02-14, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yazaka
Tänkte överraska tjejen med våfflor på sängen, tillhörande grädde och sylt. Dock är jag inte så jätte sugen på att vispa till grädden på morgonen (har ingen elvisp). Så tänkte göra det nu innan hon ser att jag gör det.

Kan den stå i kylskåpet i 15timmar utan problem ?

hahahaa!! det första jag tänkte på. Tänk att pumpen är att du vispar

http://www.youtube.com/watch?v=28PGu...tailpage#t=14s
Citera
2011-02-14, 21:47
Medlem
Går bra, annars kan du ju alltid gå ut och vispa om du har förlängningssladd eller gå in i ett rum.
Citera
2011-02-15, 17:34
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
Går bra, annars kan du ju alltid gå ut och vispa om du har förlängningssladd eller gå in i ett rum.

Nja, han hade väl ingen elvisp så han är förhoppningsvis sladdlös själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in