Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-14, 15:46
  #1
Medlem
Headons avatar
Hej!

Tidigare när jag fick sms eller hade ett missat samtal kom det upp som en ny händelse på skärmen, då gick det att komma direkt till det nya meddelandet.

Nu har det skett något och det kommer endast en litet kuvert i hörnet, då måste jag gå hela den långa vägen via meny, meddelanden, konversationer och slutligen kontakten.

Vad jag vet har jag inte ändrat någon inställning, mobilen ligger på mitt skrivbord hela dagarna och jag har endast ringt och smsat sista tiden.

Hur får jag tillbaka så att nya händelser visas på skärmen?
__________________
Senast redigerad av Headon 2011-02-14 kl. 15:48.
Citera
2011-02-14, 15:52
  #2
Medlem
frank_pes avatar
Har den programversion R7BA084 som ser ut att vara senaste svenska? Annars kanske uppdatering hjälper eller återställning av inställningarna.
Citera
2011-02-14, 16:08
  #3
Medlem
Headons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Har den programversion R7BA084 som ser ut att vara senaste svenska? Annars kanske uppdatering hjälper eller återställning av inställningarna.

Hur ser man vilken programversion det är?

Kanske är enklast att bara återställa allting... Men hur kan det ändras bara så där?
Citera
2011-02-14, 16:50
  #4
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headon
Hur ser man vilken programversion det är?

Kanske är enklast att bara återställa allting... Men hur kan det ändras bara så där?
Kolla i inställningar, allmänt, uppdat. programmvara, programversion eller gå in i servicemenyn ...om det är en bugg i mjukvaran kan det visa sig på olika sätt.
Citera
2011-02-14, 16:54
  #5
Medlem
Headons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Kolla i inställningar, allmänt, uppdat. programmvara, programversion eller gå in i servicemenyn ...om det är en bugg i mjukvaran kan det visa sig på olika sätt.
Är utomlands nu, men jag ska kolla det i veckan när jag kommer hem. Kan bli dyrt annars...

Tack för hjälpen så länge i alla fall!
Citera
2011-02-14, 17:05
  #6
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headon
Är utomlands nu, men jag ska kolla det i veckan när jag kommer hem. Kan bli dyrt annars...

Tack för hjälpen så länge i alla fall!
Men det kostar inget att bara kolla versionen ...du verkar ha tillgång till dator som det oftast är bäst att uppdatera via SEUS.
Citera
2011-02-14, 17:20
  #7
Medlem
Headons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Men det kostar inget att bara kolla versionen ...du verkar ha tillgång till dator som det oftast är bäst att uppdatera via SEUS.


Programversionen heter 1224-6530, R1BA044.

Kollade på länken och där står det att jag måste ha en USB-kabel för att uppdatera. Har tyvärr inte den med mig nu...
Citera
2011-02-14, 17:38
  #8
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headon
Programversionen heter 1224-6530, R1BA044.

Kollade på länken och där står det att jag måste ha en USB-kabel för att uppdatera. Har tyvärr inte den med mig nu...
Ok men då hjälper säkert en uppdatering sen eftersom din version är uråldrig.
Citera
2011-02-14, 17:41
  #9
Medlem
Headons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Ok men då hjälper säkert en uppdatering sen eftersom din version är uråldrig.

Ska testa så fort jag kan, stort tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback