2012-09-24, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flurl
Du har ju helt fri surf på Pott 449-abonnemanget och på det abg är det kampanj nu, så alla telefoner ingår. (Månadsrabatt 240)

Hade du tänkt teckna ditt abg med en lur så är ju det abg bättre än Pott249-abg du tänkte teckna. -50kr i rabatt får du dessutom om du tecknar med nån till/polare/känner någon i en Telenorbutik

Ahhh... det har du ju rätt i, tack för det!
Citera
2012-09-24, 19:30
Medlem
Jag köpte en billig knappmobil (Samsung E1200) med Telenor kontantkort.
Det stod nåt om villkor att tanka för 100 kr.
Innebär det att numret är låst/bundet till Telenor tills man tankat för 100 kr?
Citera
2012-09-24, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvI
Det stod nåt om villkor att tanka för 100 kr.
Innebär det att numret är låst/bundet till Telenor tills man tankat för 100 kr?

Det är bundet till Telenor så länge du inte har registrerat ditt kontantkort, troligtvis kan du inte registrera det förrän du har laddat på det.
Citera
2012-09-25, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Det är bundet till Telenor så länge du inte har registrerat ditt kontantkort, troligtvis kan du inte registrera det förrän du har laddat på det.
Ja misstänkte det.
Citera
2012-09-26, 02:41
Medlem
zBr9s avatar
Kommer vi som förbokade iPhone 5 den 21 att få den på Fredag?
Citera
2012-09-27, 02:59
Medlem
Citat:
Undrar också hur mycket det kan kosta att låsa upp själva telefonen hos Telenor?
Citera
2012-09-27, 11:50
Medlem
Lukos avatar
Citat:
Istället så sänkte de den datamängd som ingår till abonnemangen - tycker dock att det var smart att man kunde köpa 100GB för 99kr/månad

Detta är ju en grym lösning för de som använder fildelningar på datorer, som jag t.ex. använder Telenors 3G sticka när jag är ute och reser.

Definitivt värt det!
Citera
2012-09-27, 23:43
Medlem
Citat:
Nya abonnemangspriser igen hos Telenor!

Jag har inte koll på exakt vad som ändrats, men främst är det datatrafiken som ändrats. Surfar man mer än vad som ingår så kostar det 9kr/dag. I övrigt så är de priserna nedan de som är specifika för respektive pottabonnemang.
Har detta alltså redan införts? Och gäller även gamla abonnemang, inte bara nya?
Varför får man ingen info om detta?!
Citera
2012-09-28, 10:50
Medlem
Citat:
Har detta alltså redan införts? Och gäller även gamla abonnemang, inte bara nya?
Varför får man ingen info om detta?!

Ja, det har införts. Det skedde i förra veckan om jag inte missminner mig. Det ska inte gälla gamla abonnemang utan endast nya. Informationen om att det kostar pengar finns i deras fullständiga prislista - med största sannolikhet kommuniceras inte detta utåt eftersom det skiljer sig så mycket från andra operatörer att börja ta betalt, många kunder skulle nog tacka nej till Telenor direkt om de gick ut med att "Hej, nu börjar det kosta pengar om du surfar för mycket på vissa av våra abonnemang!".
Citera
2012-09-29, 05:35
Medlem
Hoppas verkligen inte det gäller gamla abonnemang för då känner man sej rejält förd bakom ljuset när man precis skaffat ab (i juni) och det är låst i 2 år...
Citera
2012-10-01, 14:09
Medlem
Ja för mig var Telenor tidigare synonymt med fri och obegränsad surf både i vad gällande mobilt bredband och mobil surf. Jag till och med rekommenderade mina vänner de olika abonnemangen eftersom det var så gynnsamma priser. Att Telenor ändrade förutsättningarna för abonnemangen rörande fri surf och att det skulle kosta pengar att surfa mer fanns inte i min föreställningsvärld under mina år som jag haft Telenor, dvs minst fyra år tillbaka. Att de hade nya och olika abonnemangsformer är ju inget konstigt tänkte jag under de senaste året eftersom jag var så självsäker på att fri och obegränsad surf ändå var deras signum. Först efter att jag tog ett nytt abonnemang sedan augusti som jag började förstå vad pottsurf innebär! Jag är himla förbannad och kommer inte längre rekommendera dem längre. Att de vill ta betalt för internetdelning anser jag däremot mer befogat.

Eftersom jag har ett gammalt abonnemang kvar med den gamla mobilsurfen kvar så har jag fortfarande fri och obegränsad surf därtill internetdelning. Men med den nya så är det helt kasst. Fast jag fattar inte än att de har begränsat internetdelningen. För jag har använt internetdelning sedan slutet av augusti och fram till dags datum. Jag har vida överstigit 1 gb surf, men inte fått några sms eller annat som påtalar att jag måste betala 9 kr/dag. Hur är det möjligt? Kan tilläggas att jag använder Samsung galaxy tab första modellen, om det har någon betydelse för spärrfunktion som Telenor har... Sen tycker jag det är dåligt att man inte kan ha tjänsten internetdelning för vi som har pottsurf 149 kr.

Nä, efter alla mina år hos Telenor så blir det definitivt annan operatör när abonnemangen upphör, så tillvida de inte tänker om...
Citera
2012-10-01, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiakskadad
Ja för mig var Telenor tidigare synonymt med fri och obegränsad surf både i vad gällande mobilt bredband och mobil surf. Jag till och med rekommenderade mina vänner de olika abonnemangen eftersom det var så gynnsamma priser. Att Telenor ändrade förutsättningarna för abonnemangen rörande fri surf och att det skulle kosta pengar att surfa mer fanns inte i min föreställningsvärld under mina år som jag haft Telenor, dvs minst fyra år tillbaka. Att de hade nya och olika abonnemangsformer är ju inget konstigt tänkte jag under de senaste året eftersom jag var så självsäker på att fri och obegränsad surf ändå var deras signum. Först efter att jag tog ett nytt abonnemang sedan augusti som jag började förstå vad pottsurf innebär! Jag är himla förbannad och kommer inte längre rekommendera dem längre. Att de vill ta betalt för internetdelning anser jag däremot mer befogat.

Eftersom jag har ett gammalt abonnemang kvar med den gamla mobilsurfen kvar så har jag fortfarande fri och obegränsad surf därtill internetdelning. Men med den nya så är det helt kasst. Fast jag fattar inte än att de har begränsat internetdelningen. För jag har använt internetdelning sedan slutet av augusti och fram till dags datum. Jag har vida överstigit 1 gb surf, men inte fått några sms eller annat som påtalar att jag måste betala 9 kr/dag. Hur är det möjligt? Kan tilläggas att jag använder Samsung galaxy tab första modellen, om det har någon betydelse för spärrfunktion som Telenor har... Sen tycker jag det är dåligt att man inte kan ha tjänsten internetdelning för vi som har pottsurf 149 kr.

Nä, efter alla mina år hos Telenor så blir det definitivt annan operatör när abonnemangen upphör, så tillvida de inte tänker om...

Internetdelning kommer inte att spärras längre, det tillvalet är borttaget. Det finns bara någon prisplan där det inte är tillåtet. Befintliga kunder kommer ej heller att påverkas av att det kostar 9kr/dag att surfa om man surfar för mycket. Så du är nog ganska säker ända tills du behöver förlänga ditt abonnemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in