2015-03-09, 13:48
Medlem
Den enda anledningen jag väljer telenor över Telia är p.g.a telenor change.

Jag blir så sugen på varje ny mobil som kommer ut.

Finns det några nackdelar med telenor change? Vilka? Vad bör jag tänka på?

Tänkte ta medium paketet med 12GB surf. Där är det en bindningstid på 24 månader va?

Så om jag nu byter med telenor change, gäller dessa 24 månader på abonnemanget ändå? Dvs. Att jag betalar 12 månader till, eller måste jag börja om med 24 månader?

Tackar för alla svar..
Citera
2015-03-09, 15:12
Medlem
abonnemangets bindningstid förändras inte men däremot börjar betalning på telefonen om, så till slut kommer du ha kortare tid på abonnemanget än telefonen.
Citera
2015-03-09, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alex1987
abonnemangets bindningstid förändras inte men däremot börjar betalning på telefonen om, så till slut kommer du ha kortare tid på abonnemanget än telefonen.

Jo, det är ju inget bra koncept om man är en sån som byter operatör så fort bindningstiden går ut till den som råkar ha bäst deal just då. Det gynnar ju mest trogna kunder
Citera
2015-03-10, 15:34
Medlem
Garvbols avatar
Min syster fick ett samtal av en från Telenor där han erbjöd henne att gå över till Telenor från 3 utan någon kostnad. Alltså, min syster har ett år kvar på sitt abonnemang hos 3 men enligt killen på Telenor så har hon enbart en månads uppsägningstid hos 3 där hon alltså bara måste betala för en månad till hos dom sen är hon fri att gå till Telenor. Telenor skulle då stå för hennes första månad hos dom medan hon själv bara skulle betala en månad till hos 3, sedan skulle hon få en iPhone 6 av Telenor och ett abonnemang som enbart kostade henne 12 kronor mer än hos 3. Alltså, detta låter väl lite för bra för att vara sant? Man kan väl inte bara "hoppa av" ett abonnemang där man har tecknat upp sig på 2 år för att sedan gå till en konkurrent och få en ny mobil och likvärdigt abonnemang?

Om det går så skulle man ju i sådana fall kunna teckna ett abonnemang, få en mobil och sedan betala en månad och teckna ett nytt abonnemang någon annanstans och få en mobil till?

Det som var lite skumt var också att han sa att han jobbade åt Telenor från Filippinerna. Jobbar Telenor verkligen så? Då måste deras anställda isf jobba mitt i natten/väldigt sent på kvällen där?

Är detta lurendrejeri eller stämmer det att hon kan byta från 3 till Telenor trots att hon har 1 år kvar på sitt abonnemang hos 3?
Citera
2015-03-10, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garvbol
Min syster fick ett samtal av en från Telenor där han erbjöd henne att gå över till Telenor från 3 utan någon kostnad. Alltså, min syster har ett år kvar på sitt abonnemang hos 3 men enligt killen på Telenor så har hon enbart en månads uppsägningstid hos 3 där hon alltså bara måste betala för en månad till hos dom sen är hon fri att gå till Telenor. Telenor skulle då stå för hennes första månad hos dom medan hon själv bara skulle betala en månad till hos 3, sedan skulle hon få en iPhone 6 av Telenor och ett abonnemang som enbart kostade henne 12 kronor mer än hos 3. Alltså, detta låter väl lite för bra för att vara sant? Man kan väl inte bara "hoppa av" ett abonnemang där man har tecknat upp sig på 2 år för att sedan gå till en konkurrent och få en ny mobil och likvärdigt abonnemang?

Om det går så skulle man ju i sådana fall kunna teckna ett abonnemang, få en mobil och sedan betala en månad och teckna ett nytt abonnemang någon annanstans och få en mobil till?

Det som var lite skumt var också att han sa att han jobbade åt Telenor från Filippinerna. Jobbar Telenor verkligen så? Då måste deras anställda isf jobba mitt i natten/väldigt sent på kvällen där?

Är detta lurendrejeri eller stämmer det att hon kan byta från 3 till Telenor trots att hon har 1 år kvar på sitt abonnemang hos 3?

Se till att få med allt detta i det muntliga avtalet bara

Nä, något lurt är det. Eventuellt att han står för slutfakturan för abonnemanget, men misstänker starkt att telefonen får man betala hur som helst. Annars kan ni ju ringa deras kundtjänst och kolla om det är någon kampanj dom kör just nu.
Citera
2015-03-10, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garvbol

Det är skitsnack.....och inte Telenor själva som ringt utan nån återförsäljare som vill sälja till varje pris.
Men visst, får hon med dom villkoren i ljudfilen som kommer att spelas in om hon gör affären så är det bara att köra på. Försök få säljaren att klart och tydligt säga att de står för eventuell slutfaktura från Telenor....för det brukar man svamla förbi lite snabbt i ljudavtalet att konsumenten själv ska stå för den.
Citera
2015-03-11, 13:34
Medlem
Garvbols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronjaspappa
Det är skitsnack.....och inte Telenor själva som ringt utan nån återförsäljare som vill sälja till varje pris.
Men visst, får hon med dom villkoren i ljudfilen som kommer att spelas in om hon gör affären så är det bara att köra på. Försök få säljaren att klart och tydligt säga att de står för eventuell slutfaktura från Telenor....för det brukar man svamla förbi lite snabbt i ljudavtalet att konsumenten själv ska stå för den.

Tack för era svar. Ja skumt låter det hela. Hon nappade dock inte på dealen då den lät alldeles för bra för att vara sann.
Citera
2015-03-11, 20:10
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Det säljaren sa stämmer. Telenor börjar rensningen med de allra äldsta "Fri surf" anonnemangen. Dessa kommer ändrad till Mobil XS för 199kr/mån.
Hur länge har XS kostat 199kr? Fick för mig att det kostade 149kr i december.
Citera
2015-03-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Hur länge har XS kostat 199kr? Fick för mig att det kostade 149kr i december.

De har kostat 199kr väldigt, väldigt länge.
Citera
2015-03-12, 17:54
Medlem
MurderOnes avatar
Okej där ser man.
Citera
2015-03-12, 19:12
Medlem
skogsbärets avatar
Jag har haft telenor fri surf 1mbit/s pott 149 kr. Nu flyttar de över mig till ett 4G fri surf fria samtal i stort sett (jag ringer inte alls ändå), det kostar 299 kr. http://www.telenor.se/frisurfpott
Vet inte riktigt vad jag tycker om det..
Citera
2015-03-12, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsbäret
Jag har haft telenor fri surf 1mbit/s pott 149 kr. Nu flyttar de över mig till ett 4G fri surf fria samtal i stort sett (jag ringer inte alls ändå), det kostar 299 kr. http://www.telenor.se/frisurfpott
Vet inte riktigt vad jag tycker om det..

Sett till vad som annars finns på marknaden, får det klassas som ett bra pris ändå. Speciellt eftersom du har fri surf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in