Citat:
Ursprungligen postat av
Garvbol
Min syster fick ett samtal av en från Telenor där han erbjöd henne att gå över till Telenor från 3 utan någon kostnad. Alltså, min syster har ett år kvar på sitt abonnemang hos 3 men enligt killen på Telenor så har hon enbart en månads uppsägningstid hos 3 där hon alltså bara måste betala för en månad till hos dom sen är hon fri att gå till Telenor. Telenor skulle då stå för hennes första månad hos dom medan hon själv bara skulle betala en månad till hos 3, sedan skulle hon få en iPhone 6 av Telenor och ett abonnemang som enbart kostade henne 12 kronor mer än hos 3. Alltså, detta låter väl lite för bra för att vara sant? Man kan väl inte bara "hoppa av" ett abonnemang där man har tecknat upp sig på 2 år för att sedan gå till en konkurrent och få en ny mobil och likvärdigt abonnemang?
Om det går så skulle man ju i sådana fall kunna teckna ett abonnemang, få en mobil och sedan betala en månad och teckna ett nytt abonnemang någon annanstans och få en mobil till?
Det som var lite skumt var också att han sa att han jobbade åt Telenor från Filippinerna. Jobbar Telenor verkligen så? Då måste deras anställda isf jobba mitt i natten/väldigt sent på kvällen där?
Är detta lurendrejeri eller stämmer det att hon kan byta från 3 till Telenor trots att hon har 1 år kvar på sitt abonnemang hos 3?
Det är skitsnack.....och inte Telenor själva som ringt utan nån återförsäljare som vill sälja till varje pris.
Men visst, får hon med dom villkoren i ljudfilen som kommer att spelas in om hon gör affären så är det bara att köra på. Försök få säljaren att klart och tydligt säga att de står för eventuell slutfaktura från Telenor....för det brukar man svamla förbi lite snabbt i ljudavtalet att konsumenten själv ska stå för den.