2015-03-12, 21:28
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsbäret
Jag har haft telenor fri surf 1mbit/s pott 149 kr. Nu flyttar de över mig till ett 4G fri surf fria samtal i stort sett (jag ringer inte alls ändå), det kostar 299 kr. http://www.telenor.se/frisurfpott
Vet inte riktigt vad jag tycker om det..

Jag byter gärna med dig =)

Du ska vara glad att du har det där för det priset trots höjning, inte mycket som slår det idag faktiskt !
Citera
2015-03-13, 02:44
Medlem
Citat:
Jag har haft telenor fri surf 1mbit/s pott 149 kr. Nu flyttar de över mig till ett 4G fri surf fria samtal i stort sett (jag ringer inte alls ändå), det kostar 299 kr. http://www.telenor.se/frisurfpott
Vet inte riktigt vad jag tycker om det..

Ja där ser man, då var det inte direkt bull som talades här tidigare dvs att Telenor vill göra av med gamla surf abb.
Men dom tog ju inte bort fri surf

Du skall vara väldigt tacksam över det, tecknar du nytt abb får du ynka skit begränsat surf för i princip samma månadsavgift. Är ju dyrt jag vet, men eftersom vi nu pratar svenska operatörer och svenska mått så är det jävligt bra deal ändå

Dock kan man ju hoppas Telenor skulle kunna bjussa nya kunder detta.
Kan tänka mig att bli en bredbandskund då om dom gör det + ger mig en 4g router för vettigt pris
Citera
2015-03-13, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sathulken
Är ju dyrt jag vet, men eftersom vi nu pratar svenska operatörer och svenska mått så är det jävligt bra deal ändå

Bästa abonnemanget på svenska marknaden om man pratar surf. 299kr i månaden för helt obegränsad surf i 4G skulle jag knappast kalla för dyrt Surfar man inte på sitt abonnemang är det ju ingen kul ändring förstås, men då finns det ju alternativ.
Citera
2015-03-13, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hax1
Bästa abonnemanget på svenska marknaden om man pratar surf. 299kr i månaden för helt obegränsad surf i 4G skulle jag knappast kalla för dyrt Surfar man inte på sitt abonnemang är det ju ingen kul ändring förstås, men då finns det ju alternativ.
Jag nämde ju ordet svenska mått

Själv betalar jag ju ca 180kr/mån för obegränsat surf i 3g.

Får där också 4g till samma pris om jag har täckning och utrustning, enda haken är väl att jag tvingas köpa utrustningen själv.
Vet ej heller om jag har täckning.
Då det är överspill från ett annat land har jag dålig täckning bara ca 1 plupp.
Får dock 7mbit så gott som konstant.
Hos Telenors kontantkort får jag vara glad om jag får 1mbit (fast dom hävdar annat på hemsidan). Ja och samma utrustning har testats så är inte fråga om hårdvara!

Men Telenors skulle annars vara intressant då jag har full täckning på deras 3g och gsm i alla fall, så 4g låter ändå intressant och vet folk som har Tele2 som får bra hastigheter i 4g nätet.
Men dom har ju också begränsat surf till höga månadsavgifter...inget som intresserar mig!
Hellre kör man snigelfart om man får surfa hur mycket man vill!

Men vi får ju se vad som händer i framtiden, det händer uppenbarligen saker nu med surfen i Sverige när alla plötsligt höjer kvotan en hel del.
Citera
2015-03-13, 19:48
Medlem
skogsbärets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hax1
Jag använder det bara för telefonen och ibland för laptopen på jobbet så det känns lite dyrt, kanske borde säga upp mitt abonnemang från bbb. Samtidigt använder jag 15gb/mån med mitt 1mbit/s så jag kan ju inte avsluta mitt telenorabonnemang heller för det inte finns något bättre.

Svindyrt med 350kr/mån för bbb samt 299kr/mån för telenor, för bara internet i stort sett!
Senast redigerad av skogsbäret 2015-03-13 kl. 19:54.
Citera
2015-03-14, 08:10
Medlem
sk33s avatar
Telenor tvångshöjer mitt abb från 69kr/månad till 199kr. Dessutom får jag 4G som jag saknar behov av. I övrigt inga egentliga förbättringar. Ett jävla sätt att behandla en trogen kund som endast "missbrukat" den fria datamängden i juli i sommarstugan.

Förstår att 199kr/mån för fri data är billigt, men jag kommer nu att byta till Tele2, obundet abb som inte har fast avgift. Jag ringer inte mycket, får mest inkommande samtal. Lägger till datapaket 5GB för 99kr/mån.

Tack och hej, Telenor.
Citera
2015-03-17, 14:34
Medlem
Nu kommer Telenor att tappa kunder. Har de rätt att ändra avtal hur som helst? Oavsett, så kommer jag att byta leverantör nu när de höjt till 299 :- visst det är fria samtal, sms och surf men när jag inte använder mer än 1-2 gb i månaden med telefonen så känns det helt onödigt. Har haft Telenor i 10 år och det är så här man behandlar trogna kunder
Citera
2015-03-19, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sk33
Telenor tvångshöjer mitt abb från 69kr/månad till 199kr. Dessutom får jag 4G som jag saknar behov av. I övrigt inga egentliga förbättringar. Ett jävla sätt att behandla en trogen kund som endast "missbrukat" den fria datamängden i juli i sommarstugan.

Förstår att 199kr/mån för fri data är billigt, men jag kommer nu att byta till Tele2, obundet abb som inte har fast avgift. Jag ringer inte mycket, får mest inkommande samtal. Lägger till datapaket 5GB för 99kr/mån.

Tack och hej, Telenor.
Hmm varför tar du ens ett abb, jag tror kontantkort är din grej modell enkel om du knappt ringer och tydligen knappt surfar heller. Då blir det ännu billligare

Vill du byta så finns ju telia refill som inte ens kräver att du sätter in pengar bara att du förbrukar inladdad saldo inom 1 år. Finns datapaket mm köpa om man nu så vill.

Sen finns ju Comviq standard 35öre/mb

Dessutom är det få som slår Telenors kontantkort prisplan FRI, med hela 500MB surf.

Om det nu är så att du inte längre är beredd att betala för fri surf och ska bli wifi beroende

Jag förstår din frustration, är själv pissed på Telenor då dom gjorde allt sämre för oss kontantkortskunder. Men just nu är allt pest och kolera, men kommer nån och erbjuder fria surf paket är jag med och blir direkt kund oavsett operatör bara jag har täckning
Citera
2015-03-19, 01:14
Medlem
Citat:
Jag använder det bara för telefonen och ibland för laptopen på jobbet så det känns lite dyrt, kanske borde säga upp mitt abonnemang från bbb. Samtidigt använder jag 15gb/mån med mitt 1mbit/s så jag kan ju inte avsluta mitt telenorabonnemang heller för det inte finns något bättre.

Svindyrt med 350kr/mån för bbb samt 299kr/mån för telenor, för bara internet i stort sett!
Det beror ju på helt vad du gör på nätet?!
Spelar du data/tv spel?
Har du server och sådana grejor?
Om inte så klarar du ganska gott med mobilen!

Nu berättade du inte heller om det är fiber eller ADSL du har hos BBB, då det är ganska stor skillnad på dessa!
4G kan tom vara bättre än ADSL i hastigheter, speciellt på upplänken som brukar för de mesta vara endast 1Mbit på ADSL.
Medans fiberns kvalite slår ingen idag!

Sen kan väl ställas en till fråga om du nu har fiber, funderar du på flytta? I så fall är det också självklart behålla en bra mobildeal! Då långtifrån alla bostäder har fiber.

Sen är väl Telenor inte att lita på, men det går ju alltid teckna nytt abb hos BBB eller hos någon annan aktör om dom skulle nu få för sig än en gång ändranåt
Citera
2015-03-19, 08:25
Medlem
Jag hade ett abonnemang till min iphone 4.. Ville skaffa mig ny telefon
Ringer då upp supporten, får prata med en kille som talar om för mig att om jag vill känna på telefonen innan jag köper så borde jag gå till phone house.
Eftersom jag bodde 100 meter ifrån phone house så kände jag att det var en väldigt smart idé av ER.

Glider med lätta steg dessa 100 meter och får känna på luren samt tala om för killarna som jobbar där att jag vill behålla mitt abonnemang som det var.. förutom att jag betalade runt 600-700 kr. vilket var helt skadat.
DESSUTOM så ville jag säga upp mitt vanliga adsl hemma och använda min samsung galaxy s3 som modem. Det var absolut inga problem enligt grabbarna i butiken.
Det jag gör på nätet är surf och netflix typ.

När jag då börjar använda min telefon så visar det sig att jag har en maxgräns på 15gb /månaden..
Det står INTE någonstans på papper.. inte ens i de finstilta.
Ringer upp supporten och blir totalt verbalt våldtagen av dålig service.

Biter ihop och slutar använda telefonen som modem.
Som en snäll kund gör.

ett par månader senare så börjar telefonen tappa sin 3g o 4g hela tiden. Vissa dagar kunde jag inte ens använda telefonen. Blir riktigt sne och ringer upp supporten IGEN. Förklarar problemet, ni ska påbörja en felsökning. Ni byter ut mitt simkort, jag lämnar in telefonen för nån typ av koll.
Det funkar nån dag sen blir det samma sak igen.
Min mikrofon har också slutat fungera 2 ggr.. då skickar man iväg luren och får tillbaka den efter 3-4 veckor.. allt som allt så har min telefon inte varit brukbar på ett helt år.. men jag betalar endå för den.

Jag har varit i kontakt med supporten så mycket att jag inte vet om det är lönt att ens försöka fixa problemet.. 3g o 4g fuckar fortfarande ur.

Varför blir jag inte hjälpt? Varför byter ni inte ut min telefon? Varför skiter ni i vissa kunder?
Citera
2015-03-19, 08:52
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaPoa
Ringer då upp supporten, får prata med en kille som talar om för mig att om jag vill känna på telefonen innan jag köper så borde jag gå till phone house.
Eftersom jag bodde 100 meter ifrån phone house så kände jag att det var en väldigt smart idé av ER.

Glider med lätta steg dessa 100 meter och får känna på luren samt tala om för killarna som jobbar där att jag vill behålla mitt abonnemang som det var.. förutom att jag betalade runt 600-700 kr. vilket var helt skadat.
DESSUTOM så ville jag säga upp mitt vanliga adsl hemma och använda min samsung galaxy s3 som modem. Det var absolut inga problem enligt grabbarna i butiken.

När jag då börjar använda min telefon så visar det sig att jag har en maxgräns på 15gb /månaden..

Som en snäll kund gör.

ett par månader senare så börjar telefonen tappa sin 3g o 4g hela tiden. Vissa dagar kunde jag inte ens använda telefonen. Blir riktigt sne och ringer upp supporten IGEN. Förklarar problemet, ni ska påbörja en felsökning. Ni byter ut mitt simkort, jag lämnar in telefonen för nån typ av koll.
Min mikrofon har också slutat fungera 2 ggr.. då skickar man iväg luren och får tillbaka den efter 3-4 veckor.. allt som allt så har min telefon inte varit brukbar på ett helt år.. men jag betalar endå för den.

Jag har varit i kontakt med supporten så mycket att jag inte vet om det är lönt att ens försöka fixa problemet.. 3g o 4g fuckar fortfarande ur.

Varför blir jag inte hjälpt? Varför byter ni inte ut min telefon? Varför skiter ni i vissa kunder?

Samtliga av dina problem bör ju bero på din telefon och reglerna säger att du ska lämna in den tre gånger för samma typ av fel samt vara en godkänd reparation för att du skall få rätt till en ny utbytesenhet.

Det där med att man ber kunden gå till butik för att "känna " på telefonen sa många alltid när jag jobbade där för dom inte orkade lägga beställning och spela in ljudfil osv. (Får ingen provision för förlängningar)
Senast redigerad av Noxid 2015-03-19 kl. 08:55.
Citera
2015-03-19, 09:17
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaPoa

Som en snäll kund gör.

Vad skaffade du för telefon? Vart befinner du dig när du inte ens har 3G? Vad händer om du låser telefonen till endast 3g, strular det lika mycket då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in