Flashback bygger pepparkakshus!
2015-01-01, 15:32
Medlem
Repeatzs avatar
Hej! Jag har idag ett så kallat pott med surf abb, får alltså ringa/smsa för 399:- och surfa obegränsat varje månad. Jag betalar idag 449:-/mån för detta.
I februari kan jag förlänga, men vill ha kvar mitt abb så klart. Däremot är jag i behov av ny telefon då den jag har har wi-fi lagt av, batteriet är kasst osv.
Är min enda lösning att "casha" en lur för att kunna behålla nuvarande abb?
Vad kommer drabba mig mest? Kommer jag ha tillgång till 4g trots att abb är gammalt?
Tacksam för svar!
Citera
2015-01-01, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repeatz

Vad kommer drabba mig mest?

Kommer jag ha tillgång till 4g trots att abb är gammalt?
Tacksam för svar!

* Yes eller så tar du avbetalning, dom stora elektronik butikerna brukar ha fördelaktiga avbetalningsplan, dvs mer fördelaktigt än dom här operatörerna (oavsett operatör)!

* Väljer du nytt abb så är det surfen!

* Vet ej, men vad gör du med autobahn utan bra bil?
Citera
2015-01-01, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repeatz
Hej! Jag har idag ett så kallat pott med surf abb, får alltså ringa/smsa för 399:- och surfa obegränsat varje månad. Jag betalar idag 449:-/mån för detta.
I februari kan jag förlänga, men vill ha kvar mitt abb så klart. Däremot är jag i behov av ny telefon då den jag har har wi-fi lagt av, batteriet är kasst osv.
Vad kommer drabba mig mest? Kommer jag ha tillgång till 4g trots att abb är gammalt?
Tacksam för svar!

Du kommer inte kunna förlänga det abonnemang du har idag, om du ska göra det så kommer du få ett nytt abonnemang. Möjligt att du kan lägga till en telefon till ditt abonnemang och därmed behålla abonneangsformen - alltså en delbetalning till fullpris med andra ord.

Om du inte har ett abonnemang där 4G uttryckligen ingick (i princip endast med 4G-telefoner har jag för mig) kommer du inte få tillgång till 4G-surf.
Citera
2015-01-01, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakes.
Telenor har flera fördelar i jämförelse med Tele2. Bland annat att det är billigare att skaffa en mobiltelefon tillsammans med ett abonnemang, men även att du för vissa mobiltelefoner får möjlighet att byta telefonen även under bindningstiden.
Ifall man köper telefoner på avbetalning alltså. Men för oss som köper kontant eller inte byter telefon varje år?
Citera
2015-01-01, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wreath
Ifall man köper telefoner på avbetalning alltså. Men för oss som köper kontant eller inte byter telefon varje år?

Då är det ju i princip ingen skillnad alls. Den största skillnaden som jag kan tänka på är att Telenor har ett bättre 3G-nät, vad gäller hastighet och antal basstationer. Men 2G och 4G-näten är ju utbyggda tillsammans.

Så då är det ju bättre med Tele2!
Citera
2015-01-01, 19:50
Medlem
Repeatzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakes.
Du kommer inte kunna förlänga det abonnemang du har idag, om du ska göra det så kommer du få ett nytt abonnemang. Möjligt att du kan lägga till en telefon till ditt abonnemang och därmed behålla abonneangsformen - alltså en delbetalning till fullpris med andra ord.

Om du inte har ett abonnemang där 4G uttryckligen ingick (i princip endast med 4G-telefoner har jag för mig) kommer du inte få tillgång till 4G-surf.
Så långt är jag med, att nuvarande abonnemangsform kommer förändras, och det är det jag inte vill. Däremot är jag i stort behov av en ny telefon..

Angående 4g, idag har jag en 4S och tror inte att 4g är inkluderat i mitt abonnemang.. Men 4g klarar man väl sig utan?
Inga fler "fördelar" jag kommer gå miste om?
Citera
2015-01-02, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wreath
För oss är det kontantkort som redan sagt flera gånger!
Där är Telenor också snäppet bättre än Tele2, är lite billigare surfa och som redan sagt bättre 3g. Även om surfen även hos Telenor suger i dagsläget! Men nu jämför jag it u-lands surf, pest o kolera eller vad man säger....dvs våra svenska mobiloperatörer!

Beror ju lite vad man vill ha!

Om man mest sms så är ju Telia refill eller Halebop absolut number one!
Bra gsm täckning där övriga saknar täckning och sms till hela världen för ett årskort.

Men Tele2 o co finns det inte många fördelar vad jag förstår...oavsett om det är kontantkort eller abb.
Dålig kundservice, dålig täckning (även om den nu blivit bättre med Telenor samarbetet), dyra priser (saldo som stort sett går bara använda till samtal/sms)...
Citera
2015-01-05, 12:24
Medlem
InTheFleshs avatar
Tjena. Har precis betalat av min S3:a från telenor, så betalar endast mitt abonnemang nu. Det är "surf med pott 249" vilket, vad jag vet, inte har någon spärr på hur mycket du får surfa i månaden. Kan jag avbetetala en ny telefon från telenor och behålla mitt nuvarande abonnemang, eller måste jag ta ett aktuellt abonnemang från dem?
Citera
2015-01-05, 13:21
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InTheFlesh
Tjena. Har precis betalat av min S3:a från telenor, så betalar endast mitt abonnemang nu. Det är "surf med pott 249" vilket, vad jag vet, inte har någon spärr på hur mycket du får surfa i månaden. Kan jag avbetetala en ny telefon från telenor och behålla mitt nuvarande abonnemang, eller måste jag ta ett aktuellt abonnemang från dem?

Tror att du måste teckna upp dig på ett nytt abb. Alternativet om du inte har råd att casha en ny telefon är ju att köra en avbetalning i en annan butik på enbart telefonen.

Men testa och ring Telenor och se vad dom säger, jag kanske är ute och seglar =)
Citera
2015-01-06, 12:18
Medlem
InTheFleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Tror att du måste teckna upp dig på ett nytt abb. Alternativet om du inte har råd att casha en ny telefon är ju att köra en avbetalning i en annan butik på enbart telefonen.

Men testa och ring Telenor och se vad dom säger, jag kanske är ute och seglar =)
Är som du säger. Får bli att spara ihop lite pengar och köpa en ny tele då, för slänger ej iväg ett abb med surf utan tak. Helvete vad dåliga erbjudande de har idag när det gäller surf.
Citera
2015-01-06, 17:31
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InTheFlesh
Är som du säger. Får bli att spara ihop lite pengar och köpa en ny tele då, för slänger ej iväg ett abb med surf utan tak. Helvete vad dåliga erbjudande de har idag när det gäller surf.

Nej det där abbet ska du hålla hårt i!

Ja det låter klokast faktiskt!
Citera
2015-01-12, 02:30
Medlem
Nu är det här kanske dum fråga.
Men jag undrar i alla fall
Har ett kontantkort med en hel del pengar inladdat med laddkoder som går ut 2015-12-31.
Är det bara själva laddkodens giltighetstid eller finns det någon giltighetstid på inladdad saldo?
Eller finns saldot där för evigt (så länge Telenor existerar och har kontantkort) om jag bara ser till att ladda kortet minst 1 gång per år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in