Finns det några Ratt fans här? jag har sedan tidigt 90-tal haft Ratt som mitt favorit band, och jag älskar Robbin Crosby!
Vilka är era favorit albums med Ratt och vilken medlem?
Tyckte dom vara bra när det begav sig.Bäst gitarrljud av alla band på den tiden.Jag hade nån platta men minns inte vilka.Får kolla upp igen på Spotify.
Lyssna igenom Out of the Cellar skivan från -84 och Invasion of your privacy från -85. Jag tycker också dom har det bästa gitarr soundet, Warren De Martini är en underskattad gittarist.
Ratt är sköna! Out of the Cellar har snurrat många gånger här hemma. Har dock bara 2 plattor.
De släppte ju ett nytt album 2010, Infestation. Men har inte lyssnat på det alls.
Tyckte dom vara bra när det begav sig.Bäst gitarrljud av alla band på den tiden.Jag hade nån platta men minns inte vilka.Får kolla upp igen på Spotify.
Enda gitarrljudet som är bättre än ratt inom glam är mötley tycker jag
Kul att träffa andra Ratt fans! Jag har själv träffat Robbin Crosby 1999 och det va de största ögonblicken i mitt liv.
Mina favorit låtar är:
Round and Round
Im Insane
Body Talk
One Good Lover
Härligt! Bra låtval där.Är nog några av mina favoriter också.Tycker dock att första Ep:n och speciellt låtarna sweet cheater och You think youre tough är dom bästa.Lite skitigare Rattn Roll än de senare alstren.Jag är så gammal att jag kommer ihåg när videon till You think youre tough visades på MTV:-)Det var lääängesedan det. Ngn som vet om Ratt kommer till sverige snart? Jag var på sweden rock -08 och då var dom var jäkligt bra.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!